to metoda budowania określania i udoskonalania projektu produktu czy inicjatywy. Zespoły, które korzystają z iteracyjnego procesu rozwoju zyskują możliwość tworzenia, testowania i wprowadzenia poprawek, aż będą zadowolony z końcowego rezultatu.
proces iteracyjny to Metoda prób i błędów która pozwala zbliżyć się do osiągnięcia końcowego celu projektu
Pominięcie tego kroku może doprowadzić do tworzenia kolejnych iteracji ale bez rezultatów w postaci osiągnięte w celu
Podczas tego etapu należy przygotować plan projektu i uzgodnić ogólne cele projektu. Jest to również właściwy moment na określenie wymagań czyli kryterium sukcesu
Pierwszy krok polegał na określeniu celu, natomiast krok drugi pozwala na przeprowadzeniu burzy mózgów i znalezienia projektu który umożliwi ich osiągnięcia
Ten etap umożliwia twojemu zespółowi skoncentrowanie się na potrzebach biznesowych i wymaganiach technicznych projektu.
To ile szczegółów powinno obejmować ta wersja oraz czas przeznaczony na jej utworzenie zależy od projektu
trzeci krok to czas na stworzenie pierwszej iteracji produktu końcowego projektu. Zostanie ona przygotowana w oparciu o analizę oraz projekt i powinna spełniać cele projektu.
Jeśli tworzysz nowy produkt lub funkcję, rozważ przeprowadzenie testu użyteczności, angażując do nich potencjalnych klientów.
Kiedy iteracja jest już gotowa należy ją przetestować. Jeśli chcesz na przykład udoskonalić stronę internetową korzystne może być porównanie jej z bieżącą wersją.
Pamiętaj że plan początkowy i cele powinny być takie same dla wszystkich iteracji. Powtarzaj proces aż do uzyskania produktu końcowego który spełnia wszystkie wymagania
Po zakończeniu testów, twój zespół oceni sukces iteracji i uzgodni jakie zmiany należą wprowadzić. Czy dana iteracja pozwala osiągnąć cel projektu? Dlaczego? Jeśli trzeba coś zmienić, przeprowadź proces iteracyjny ponownie, poczynając od kroku nr 2.