Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
zestaw dzialan (obejmujacych planowanie i podejmowanie decyzji, organizowanie, przewodzenie) sterowany na zasoby organizacji (ludzkie, finasowe, rzeczowe i informacyjne) i wykonywanycg z zamiarem osiagnięcia celów organizacji w sposób sprawny i skuteczny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wykorzystyjacy zasoby madrze i bez zbednego marnotrawstwa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wybor celow i sposobów ich osiągniecia oraz precyzowanie stosowanych zadań i terminów ich wykoniania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przydzielanie i zapewnianie zasobów, niezbednych do realizacji zaplanowanych działań w sposób gwarantujący skuteczność i sprawność zarządzania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stała obserwacja postępów i podejmowanie korygujących decyzji
|
|
|
przedmiotem zarządzania moze być rozpocznij naukę
|
|
czlowiek, grupa ludzi, biznes, organizacja, spoleczność, państwo
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
czas, szczebel (globalne, strategiczne, operacjami, projetkami), aspekt (jakość, czasem, finansami), metoda(przez cele, przez wyniki), styl(autokratyczne, demokratyczne) podmiot, forma, obszar funkcjonalny, system
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rozbicie elementów poszczególnych procesów na proste zadania, w ktorych pracownicy specjalizuja sie tak długo, az osiagna najwysza sparwnosc
|
|
|
zasady zarzadzania wedlug Fayola rozpocznij naukę
|
|
hierarchia, centralizacja, jednosc rozkazodawstwa, podzial pracy, autorytet, dyscyplina, jednosc kierownictwa, podporzadkowanie ososbistego interesu interesowi ogolu, wynagrodzenie, ład, sprawiedliwosc, stabilizacja personelu, inicjatywa, harmonia,
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jedna z metod ustalania czasu potrzebnego na wykonanie pracy w określonych warunkach techniczno-organizacyjny na podstawie okreslonej liczby pomiarow czasu
|
|
|
nurt klasyczny- neoklasyczny rozpocznij naukę
|
|
zawiera naukowe uogolnienie licznych doświadczeń praktyków, postrzegających czlowieka instrumentalnie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
standaryzacja - wytwarzanie indetycznych produktów tymi samymi metodami, podobieństwa systemów organizacyjnych i zarzadzania, procedur i zachowań ludzi • specjalizacja - prowadzaca do zwiekszenia wydajnosci pracy • synchronizacja - kordynacja dzialan
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
skupia sie na zajwiskach spolecznych. jednostka motywowania nie tylko czynnikami ekonomicznymi, lecz takze psychospolecznymi
|
|
|
szkola potencjalu ludzkiego rozpocznij naukę
|
|
hierarchiczna teoria potrzeb czynniki motywacyjne i higieny teorie X i Y
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ludzie sa z natury leniwi migaja sie od pracy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
praca jest dla nich naturalna czescia zycia lubia wysilek umyslowy
|
|
|
elementy miekkiego zarzadzania rozpocznij naukę
|
|
umiejetnsoci etyka kadry style zarzadzania
|
|
|
elementy twardego zarzadzania rozpocznij naukę
|
|
struktury strategie systemy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
grupa ludzi ktorzy wspolpracuja ze soba w sposb uporzadkowany i skordynowany aby osiagnac pewien zestaw celow system otwarty uczestniczy w wymianie z otoczeniem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
cele ludzie wyposazenie struktura formalna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
systemy samoorganizujace sie, stabilne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zdolne do osiagania tych samych rezultatow roznymi drogami i wychodzac z roznych stanow poczatkowych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wewnetrzne (zarzadzajacy pracownicy kultura organizacyjna) zewnetrzne (celowe - blizsze ogolne - makrootoczenie)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zespol warunkow funkcjonowania organizacji wynikajacy z dzialanosci w danym kraju oddzialuje na przedsiebiorstwo ale przedsiebiorstwo nie oddzialowuje na makrootoczenie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
proces systemtycznego utrzymania wladzy i autorytetu na wyzszych szczeblach organizacyjnych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
polega na systematycznym przekazywaniu wladzy i autorytetow na nizsze szczeble organziacyjne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zestaw elementow konstrukcyjnych ktore moga byc uzyte do uksztaltowania organizacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
droga sluzbowa jest prosta = pracownik = zwierzchnik
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
opiera sie na zasadzie specjalizacji kierowniczej
|
|
|
struktira liniowo sztabowa rozpocznij naukę
|
|
ma laczyc zalety struktury liniowej funkcjonalnej z rownoczesnym wyeliminowaniem ich wad
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zwiekszenie liczby wyrobow uzasadnia koniecznosc lepszej koordynacji dzialan
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
skonstruowana na bazie macierzy w ktorej wiersze stanowia nietypowe zmieniajace sie zadania
|
|
|
jakie sa struktury organziacyjne rozpocznij naukę
|
|
tradycyjne (liniowa liniowo sztabowa i funkcjonalna) nowoczesne (dywizjonalna macierzowa zespolowa) sieciowa
|
|
|
typy otoczenia w organizacji rozpocznij naukę
|
|
stałe - zmiany sa niewielkie i przewidywalne zmienne -zmiany moga wystepowac w kazdej dziedzinie maja charakter ewolucyjny burzliwe - inowacyjne technicznie brak mozliwosci przewidywania gwaltowne zmiany w popycie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
cele ustalone na srednim szczeblu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
cele stworzone na najnizszym szczeblu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
cele ustalone na najwyzszym szczeblu i dla najwyzszego kierownictwa organizacji
|
|
|
kierownicy pelnia funkcje rozpocznij naukę
|
|
interpersonalna informacyjna i decyzyjna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ustalony sposob oddzialowywania kierownika na podwladnych tak aby zachowywali sie oni zgodnie z jego wola
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wypadkowa cech osobowowosciowych przelozonego oraz cech osobowosciowych podwladnych oraz struktury zespolu pracowniczego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sam ustala cele grupy stoi na czele
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zacheca grupe do podejmowania decyzji jednoczesnie sam bierze udzial w pracy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pozostawia grupie swobodew ramach realziacji zadan i podejmowania decyzji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
programowe - decyzje podejmowane zgodnie z jakas procedura reguła nieprogramowe - rozstrzyganie problemow wyjatkowych niezwyklych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
liczba podwladnych bezposrednio podleglych jednemu kierownikowi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zwiekszenie liczby szczebli danej jednsotki organizacyjnej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
teorie tresci - zajmuje sie tym co motywuje czlowieka teoria procesu - koncentruje sie na tym jak motywuje sie czlowieka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
polega na wyborze wzorcowego konkurenta porownania z nim wlasnej organizacji i dostosowania jego podejscia do warunkow dzialania firmy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przesiewziecie polegajace na wydzieleniu ze struktur organizacyjnej przedsiebiorstwa macierzystego realizowanych przez nie funkcje przekazanie ich do realizacji innym podmiotem gospodarczym
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wychodzac z roznych źródel mozna dojsc do tych samych rezultatow
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wspołdziałanie roznych czynnikow ktorego efekt jest wiekszy niz suma poszczegolnych oddzielnych dzialan
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
z gory przed wydarzeniem czegos
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
potem ocena po zakonczeniu jego realizacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
najmniejsza srednia ilosc informacji potzrebna do zakodowania faktu zajscia zdarzenia ze zbioru zdarzen
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
operacji orgazniacyjna i startegiczna
|
|
|
ekwiwalentnosc wymiany pomiedzy organizacja a otoczeniem rozpocznij naukę
|
|
organizacja musi zaspokajac potrzeby otoczenia a otoczenie potrzeby organizacji
|
|
|