Pytanie |
Odpowiedź |
świadomie organizowana działalność społeczna, której celem jest wywołanie zamierzonych zmian w osobowości wychowanka. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
system oddziaływań, umożliwiający jednostce poznanie świata, umiejętność zmieniania go, zmianę własnej osobowości. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
ogół oddziaływań służących formowaniu się zdolności życiowych człowieka. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
sztuka wychowania, odnosi się do ogólnie pojętego zespołu czynności oraz umiejętności wychowawczych rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
wyższe formy działalności wychowawczej rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
nauka o wychowaniu, której przedmiotem jest działalność wychowawcza, mająca na celu wyposażenie całego społeczeństwa w wiedzę, sprawności ogólne i zawodowe, zainteresowania, systemy wartości, postawy i przekonania (Okoń). rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
dyscyplina naukowa zajmująca się podstawami wychowania, jego strukturą, celami oraz metodologią badań i podstawami filozoficznymi edukacji, a także analizą doktryn pedagogicznych. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
działanie podejmowane z zamiarem wywołania uczenia się jako działalności samych uczniów rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
proces, w którym dzięki doświadczeniu, poznaniu i ćwiczeniu powstają nowe formy zachowania się i działania, lub zmieniają się formy wcześniej nabyte. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
planowa i systematyczna praca nauczyciela z uczniami, mająca na celu wywołanie pożądanych trwałych zmian w ich postępowaniu, dyspozycjach i całej osobowości, uzyskanych przez uczenie się, opanowanie wiedzy, przeżywania wartości i działania praktyczne. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
proces, w którym dzięki doświadczeniu, poznaniu i ćwiczeniu powstają nowe formy zachowania się i działania, lub zmieniają się formy wcześniej nabyte. To intelektualna czynność ucznia zapewniająca mu przyswojenie nowej wiedzy. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
systemowe (całościowe) podejście do tego procesu – w jakim systemie uczyć? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
zasób informacji i czynności, których opanowanie ma ułatwić człowiekowi ukształtowanie stosunków ze światem otaczającym – czego uczyć? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
proces doboru treści kształcenia oraz sposobów działania nauczyciela i ucznia, aby wychowanek przeżywał kształcenie jako jego własny proces, dający satysfakcję i sam go realizował – jak uczyć? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
wychowanie to proces zależny od zrozumienia przez jednostkę norm oraz nadanie im znaczenia osobistego. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
wychowanie to zamierzone wywieranie wpływu przez wychowawcę na wychowanka mające na celu wypracowanie u wychowanka odpowiednich postaw rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
całokształt procesów i oddziaływań zachodzących w toku wzajemnych relacji między dwiema osobami, pomagających im rozwijać własne człowieczeństwo; uznanie i afirmacja wolności, dialog między osobami. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Kontakt człowieka mniej dojrzałego z dojrzalszym, podjęty z inicjatywy dojrzalszego. To spotkanie. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Koncentracja na sobie Pominięcie Boga Pominięcie świata rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Odczłowieczenie, technologizacja, brak relacji rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
zespól przesłanek nadających znaczenie faktom występującym w życiu społecznym rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
dziecko jest najważniejsze, wychowanie jest jedynie opieką nad samorzutnym rozwojem dziecka rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
koncentracja na osobach wokół dziecka- rodzicach, pedagogach rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
oczekiwane zmiany, jakie dokonują się pod wpływem kształcenia w osobowości ucznia. Należą do nich: umiejętność rozumienia świata i działania w nim, rozpoznawania wartości rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
pożądane i oczekiwane zmiany, jakie pod wpływem respektowania metod, środków i warunków kształtują się w osobowości wychowanka w postaci konkretnych cech osobowościowych (poglądów, postaw, nawyków). rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
nauka o celach kształcenia rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Zamiana celów ogólnych na operacyjne. Polega na rozbiciu celu głównego (strategicznego) na cele szczegółowe (operacyjne). rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
To hierarchiczna klasyfikacja celów edukacyjnych rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
To kompleksowy projekt założeń ideowych i teoretycznych oraz możliwości praktycznych, które mają gwarantować optymalizację zamierzonych działań wychowawczych. Dobór wartości zawartych w celach wychowania. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
to ogólne normy postępowania wychowawczego, których przestrzeganie umożliwia realizację celów wychowawczych rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
działanie wychowawcy umożliwiające podejmowanie właściwych decyzji dotyczących nauczania i wychowania, zwł. wzmocnienia pozytywne, a także bodźce negatywne rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Wszystko to, co przyjmuje wymiar przeciwieństwa, zakłamania czy pozorności wychowania staje się pseudosem (kłamstwem), rozpocznij naukę
|
|
|
|
|