Algebra z Geometrią Analityczną

 0    48 fiszek    jakubwiesniak
drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie Odpowiedź
Dwumian Newtona
rozpocznij naukę
(n 0)a^n + (n 1)a^(n-1)b+...(n n-1) ab^(n-1) + (n n)b^(n)
Symbol Newtona
rozpocznij naukę
(n k) = n!/k!(n-k)!
Sigma działania
rozpocznij naukę
mEn=k an+ mEn=k bn =
Ogólna Postać Sigmy
rozpocznij naukę
te
Wzór na n-ty wyraz dwumianu newtona
rozpocznij naukę
(n k-1)(a^(n+1) * b^(k-1))
Podaj potęgi liczby urojonej
rozpocznij naukę
i^(0) = 1 i^(1) = i i^(2) = -1 i^(3) = -i
Postać algebraiczna liczby zespolonej
rozpocznij naukę
z=a+bi
Sprzezenie liczby zespolonej 2+3i
rozpocznij naukę
2-3i
z*sprzezenie(z)
rozpocznij naukę
x^2+y^2
Re(z) Im(z)
rozpocznij naukę
rzeczywista urojona
Moduł liczby zespolonej |2+3i|
rozpocznij naukę
sqrt(2^2 +3^2)
Okrąg o postaci |Z+3-i|=2
rozpocznij naukę
Okrąg o środku w (-3,1) i średnicy 2
Postać trygonometryczna L. ZES
rozpocznij naukę
|Z|(cosF+isinF) gdzie argz=F cosF=a/|z| sinF=a/|z|
Tabelka L. ZES
rozpocznij naukę
te
Arg(Z) L. ZES
rozpocznij naukę
arg(Z)+2kpi
Twierdzenie De Moivra L. ZES
rozpocznij naukę
|z|^N * (cosNF+isinNF)
Postać Wykładnicza L. ZES
rozpocznij naukę
|Z|*e^(Fi)
Argument główny
rozpocznij naukę
arg(z*w)= argz +argw arg(z/w) = argz-argw arg(z^n)=n*argz arg(sprzez(z)) = -argz i wszedzie + 2kpi)
Pamiętaj w argumencie głównym że równania (0,2pi)
rozpocznij naukę
te
Pierwiastek liczby zespolonej
rozpocznij naukę
sqrtN(|Z|)*(cos(F+2kpi/N)+i(sin(F+2kpi/N)))
Równiania i nierówności L. ZES
rozpocznij naukę
pamiętaj kurwa debilu jebany że rzeczywiste i urojone oddzielnie
Wzór na macierz odwrotna
rozpocznij naukę
macierz odwrotna
Układ równań jest liniowy wtedy gdy...
rozpocznij naukę
- liczba równań jest równa liczbie jego niewiadomych - wyznacznik główny jest różny od zera
co to jest
rozpocznij naukę
dodawanie wektorów
co to jest
rozpocznij naukę
odejmowanie wektorów
długość wektora
rozpocznij naukę
sqrt(x^2+y^2+z^2)
Równoległość
rozpocznij naukę
ax/bx ay/by az/bz
Mnożenie skalarne wektorów
rozpocznij naukę
a o b = |a|*|b|*cos(a,b)
Mnożenie skalarne wektorów (jak to sie robi)
rozpocznij naukę
a o b = ax*bx + ay*by + az*bz
Warunek wektorów prostopadłych
rozpocznij naukę
a o b = 0
Mnożenie wektorów (wektor)
rozpocznij naukę
a x b = macierz(i j k ax ay az bx by bz) = [i,-j, k]
Mnożenie wektorów z sin
rozpocznij naukę
a x b = |a|*|b|*sin(a,b)
Pole równoległoboku i trójkąta
rozpocznij naukę
Równ: |axb| Trójkąta 1/2(|axb|)
Iloczyn mieszany
rozpocznij naukę
a o (b x c) = wyznacznik macierzy 3x3 z tych wektorów
Kiedy leżą na jednej płaszczyźnie
rozpocznij naukę
Wtedy gdy iloczyn mieszany = 0
Objętość Równoległościanu i Czworościanu (Ostrosłupa)
rozpocznij naukę
Równ: |a o (b x c)| Ostrosłup: 1/6|a o (b x c)|
Równanie Płaszczyzny
rozpocznij naukę
Ax+By+Cz+D=0
Znajdowanie równania płaszczyzny
rozpocznij naukę
1. Znajdujemy wektor prosotpadły do niej 2 Podstawiamy dowolny punkt z tej płaszczyzny do wzoru
Jak sprawdzamy równoległość płaszczyzn
rozpocznij naukę
tak samo jak wektorów
Wzór na odległość pomiędzy punktem a płaszczyzną
rozpocznij naukę
A=(x0, y0, z0) PI= AX +BY +CZ + D d(A, PI)=|Ax0 + By0 + Cz0 + D|/sqrt(A^2 + B^2 + C^2))
Równanie odcinkowe płaszczyzny
rozpocznij naukę
x/a + y/b + z/c = 1
Odległość pomiędzy przestrzenia a przestrzenia
rozpocznij naukę
z przestrzenia a bierzemy punkt a przestrzen druga po prostu do wzoru
Jaka to postać prostej
rozpocznij naukę
Kanoniczna
Jaka to postać prostej
rozpocznij naukę
Parametryczna
Jaka to postać prostej
rozpocznij naukę
Krawędziowa
Odległość czego
rozpocznij naukę
Pomiędzy prostymi
Ten wzór na odległość
rozpocznij naukę
e
Odległość między prostą a punktem
rozpocznij naukę
d = |Ax0 + Byo + C|/sqrt(a^2 + b^2)

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.