Psychometria

 0    26 fiszek    neymarfun11
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie Odpowiedź
Analiza czynnikowa pozwala na:
rozpocznij naukę
sprawdzenie, czy test składa się z założonej na podstawie teorii liczby czynników
Opracowanie norm dla testów psychometrycznych nie jest konieczne w przypadku:
rozpocznij naukę
testów wykorzystywanych do badań naukowych na dużych grupach
Analiza treściowa pozycji testowych odpowiada na pytanie
rozpocznij naukę
Czy wszystkie pozycje testowe można traktować jako operacjonalizacje mierzonej cechy?
Klasyczna teoria testów zakłada, iż:
rozpocznij naukę
błędy pomiarów z tego samego pomiaru nie korelują ze sobą
Współczynnik trudności pozycji testowej wynoszący 27% oznacza, że pozycja jest:
rozpocznij naukę
trudna
Prawdopodobieństwo, że wynik prawdziwy znajdzie się w wyznaczonym przedziale to:
rozpocznij naukę
poziom ufności
Im wyszy poziom ufnosci tym szerszy predzial ufnosci: poziom ufności to inaczej margines błędu
rozpocznij naukę
prawda
Tendencja do udzielania odpowiedzi dewiacyjnych polega na:
rozpocznij naukę
sklonnosci do udzielania odpowiedzi skrajnych, szokujących, niezwykłych
Do pomiaru mocy dyskryminacyinej pozycji testowej wykorzystuje sie miedzy innymi:
rozpocznij naukę
wskaźnik dyskryminacji
Pomoce testowe t.j. klocki, układanki, obrazki powinny być
rozpocznij naukę
. identyczne dla wszystkich zestawów danego testu
Końcowym etapem podczas przygotowania test do zastosowania w praktyce jest m.in.
rozpocznij naukę
przeprowadzanie badania wstępnego
Na wynik otrzymany w tescie skladaja sie:
rozpocznij naukę
wynik prawdziwy i błąd pomiaru
Osoba wypełniająca test:
rozpocznij naukę
może w każdej chwili zrezygnować z badania
Do skal typu standardowego nalezy:
rozpocznij naukę
skala stenowa
To, która odpowiedź jest odpowiedzią diagnostyczną zależy od:
rozpocznij naukę
celu badania
Aby pomiar testowy by obiektywny, to test:
rozpocznij naukę
musi mieć jasno sprecyzowany klucz odpowiedzi
Określenie obszaru zachowań, które będziemy traktować jako wskaźniki to:
rozpocznij naukę
operacjonalizacja mierzonej cechy
Standardowy błąd pomiaru (SEM) to:
rozpocznij naukę
b. odległość potencjalnych wyników otrzymanych przez daną jednostkę od jej wyniku prawdziwego
Kwestionariusze osobowości zawierają pytania:
rozpocznij naukę
oparte na trafności samoopisu
Do pomiaru retelnosci testu słuzy:
rozpocznij naukę
Metoda wersji równoległych
Do pomiaru trafnosci teoretycznej testu sluzy:
rozpocznij naukę
d. metoda wielu cech, wielu metod
Założenia równoległości testów muszą być spełnione w przypadku
rozpocznij naukę
oceny rzetelnosci testu m. in w metodzie wersii alternatywnych
Jednym z zaleceń przy konstruowaniu pozycji testowych jest aby
rozpocznij naukę
forma pozycji testowych była dopasowana do poziomu osób badanych
To czy test ma sens z punktu widzenia osoby badanej opisuje
rozpocznij naukę
Trafność fasadowa
Zgodność wyników otrzymanych w kolejnych pomiarach tym samym testem to
rozpocznij naukę
Rzetelność testu
Współczynnik rzetelności wynoszący 85% mówi o tym iż:
rozpocznij naukę
Współczynnik rzetelności wynoszący 85% mówi o tym iż:

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.