Pytanie |
Odpowiedź |
. Moralność konwencjonalnego konformizmu to: rozpocznij naukę
|
|
jedno ze stadiów rozwoju moralnego według Kohlberga
|
|
|
Warunki pracy które powodują wysoki poziom aktywności (wg. modelu Karaska) rozpocznij naukę
|
|
zakładają wysoki stopień kontroli nad organizacją pracy własnej i wynikiem działań oraz wiąże się z wysokimi wymaganiami co do standardu wykonania
|
|
|
Dwuczynnikowy model stanów afektywnych rozróżnia wymiary: rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Infrahumanizacja polega na: rozpocznij naukę
|
|
odmawianiu członkom grupy obcej odczuwania emocji wyższych (wtórnych)
|
|
|
Skłonność do utrzymania społecznego status quo sprzyja: rozpocznij naukę
|
|
utrzymaniu się stereotypów społecznych
|
|
|
. Człowiek stał się przedmiotem i podmiotem poznania dzięki: rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Techniki manipulacji takie jak “stopa w drzwi”, “drzwiami w twarz” oraz “niska piłka” opierają się na: rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
W przypadku wątpliwości natury etycznej, pojawiających się podczas wykonywania pracy, psycholog powinien: rozpocznij naukę
|
|
opierać się na Kodeksie etyczno-zawodowym psychologa oraz kierować się dobrem klienta
|
|
|
Według Kelley’a aby móc przypisać przyczyny zachownaia cechom osoby, powinno ono być: rozpocznij naukę
|
|
spójne, niewybiórcze i niepowszechne
|
|
|
W eksperymencie sprawdzającym efekty minimalnych warunków międzygrupowych: rozpocznij naukę
|
|
badani wybierali takie sposoby podziału, które zwiększały różnicowanie między grupą własną a obcą
|
|
|
Według teorii frustracji - agresji: rozpocznij naukę
|
|
frustracja prowadzi do agresji fizycznej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
preferowany sposób funkcjonowania poznawczego, odpowiadający indywidualnym potrzebom jednostki
|
|
|
Osoby o chronotypie wieczornym charakteryzują się: rozpocznij naukę
|
|
najwyższą efektywnością wysiłku poznawczego w godzinach wieczornych
|
|
|
Pojęcie “lęk podstawowy”, które oznacza poczucie bezradności i izolacji dziecka w potencjalnie nieprzyjazmnym świecie zostało wprowadzone przez: rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zakłada skłonność do wyostrzenia różnic międzyklasowych i niwelowania różnic wewnątrzklasowych
|
|
|
Podzielność, przeszukiwanie, czujność i selektywność to podstawowe funkcje: rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
charakteryzuje skłonności do pośpiechu i rywalizacji
|
|
|
Badania nad uniwersalnym modelem struktury wartości prowadził: rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
polega na przypisywaniu wiedzy innym
|
|
|
W badaniach Bandury, Ross i Ross (1961) nad modelowaniem zachowań agresywnych: rozpocznij naukę
|
|
pewne zachowania naśladowanie nawet jeśli nie otrzymywali żadnego wzmocnienia b) wpływ agresywnych płci męskiej na chłopców silniejszy niż agresywnychpłci żeńskiej na dziewczynki c) osobami badanymi były dzieci - wszystkie
|
|
|
. Cechy centralne według Ascha: rozpocznij naukę
|
|
wyznaczają główny kierunek percepcji osoby
|
|
|
. Istotą techniki manipulacji “stopa w drzwi” jest: rozpocznij naukę
|
|
poprzedzenie właściwej prośby inną, znacznie mniejszą
|
|
|
Wg. Teorii Tożsamości Społecznej system przekonań typu “społeczna mobliność” to: rozpocznij naukę
|
|
przekonanie, że trzeba zmienić przynależność społeczną aby poprawić swoją sytuację
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wiąże się z pozytywnymi emocjami
|
|
|
. Podstawowy bład atrybucyjny przy formułowaniu sądów na temat ludzi to: rozpocznij naukę
|
|
przecenienie roli czynników dyspozycyjnych a niedocenienie czynników sytuacyjnych
|
|
|
Badacze traktujący inteligencję jako efekt szybkości procesów nerwowych wykazali: rozpocznij naukę
|
|
ujemną korelację między czasem odpowiedzi a poziomem inteligencji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przekonanie, że wszystkie przedmioty myślą i czują
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wprowadzanie w błąd swoim zachowaniem obserwatora b) jeden z przejawów teorii umysłu c) strategia stosowana przez ludzi i zwierzęta, aby osiągnąć cel d) wszystkie odpowiedzi są poprawne
|
|
|
Poczucie wspólnoty może pochodzić od: rozpocznij naukę
|
|
podobieństwa atrybutów takich jak status społeczny i cechy psychiczne
|
|
|
Paradygmat ewolucjonistyczny w psychologii: rozpocznij naukę
|
|
wyjaśnia zachowanie człowieka przez pryzmat dostosowania do wymagań środowiska epoki plejstoceńskiej
|
|
|
. Co powinien zrobić psycholog, gdy klienci polecają jego usługi rodzinie i znajomym, a ci decydują się na skorzystanie z nich. rozpocznij naukę
|
|
poinformować o zaistniałym konflikcie ról społecznych psychologa i zasugerować konsultację z innym specjalistą
|
|
|
Syndrom myślenia grupowego: rozpocznij naukę
|
|
grozi popełnieniem błędów, gdy dązenie do zachowania solidarności grupy staje się silniejsze od dążenia do znalezienia optymalnego rozwiązania
|
|
|
Twierdzenie, że umysł ludzki w wchwili urodzenia stanowi “tabula rasa” sformułował: rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Skłonność do spostrzegania przez osobę wydarzeń ją spotykających oraz jej możliwości życiowych jako pozostających pod wpływem czynników losowych i innych osób jest nazwane: rozpocznij naukę
|
|
zewnętrznym umiejscowieniem kontroli
|
|
|
Działanie polegające na czytaniu literatury do egzaminu należy wg. Kahnemana do: rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Wykonując czynności zawodowe, psycholog dąży przede wszystkim do: rozpocznij naukę
|
|
bycia pomocnym dla drugiego człowieka bądź grupy osób
|
|
|
Pojęcie “progu percepcji” oznacza takie natężenie bodźca, które: rozpocznij naukę
|
|
jest odczuwalne przez osobę jako zaistnienie bodźca
|
|
|
David C. McClelland opisał trzy podstawowe grupy potrzeb. Są to potrzeby rozpocznij naukę
|
|
władzy osiągnięć i afiliacji
|
|
|
Cecha osobowości opisująca m.in. skłonność do kooperacji zachowań altruistycznych oraz obdarzania ludzi zaufaniem to: rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Teza, że źródłem zachowania jest zaburzenie równowagi procesów wewnętrznych lub relacji między organizmem a otoczeniem jest rozpocznij naukę
|
|
homeostatycznego modelu motywacji
|
|
|
Egocentryzm atrybucyjny to: rozpocznij naukę
|
|
przecenienie swojego wkłady w wynik zadania wykonywanego wspólnie z innymi
|
|
|
Według modelu Lazarusa, elementem oceny pierwotnej jest: rozpocznij naukę
|
|
czy sytuacja jest emocjogenna?
|
|
|
Zachowanie człowieka jako wyraz nieświadomych motywów to główny kierunek badań podstawowych w paradygmacie: rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
W którym podejściu psychologicznym zachowanie człowieka postrzgane jest jak efekt uczenia się, łatwo poddające się modyfikacji oraz silne kształtowanie przez bodźce zewnętrzne: rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Wg. Ekmana i współpracowników, na podstawie obserwacji mimiki możemy spróbować określić: rozpocznij naukę
|
|
jakich emocji doznaje drugi człowiek b) czy druga osoba nas oszukuje c) obie odpowiedzi są poprawne
|
|
|
. Pojmowanie stałości przedmiotu rozwija się: rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Wg. podziału zaproponowanego przez Madsena ciekawość należy do grupy motywów: rozpocznij naukę
|
|
|
|
|