| Pytanie   | Odpowiedź   | 
        
        |  rozpocznij naukę Opisz położenie geograficzne Polski  |  |   Polska usytuowana jest na półkuli północnej i wschodniej  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Opisz położenie polityczne Polski  |  |   Polska leży w Europie Środkowej, położona jest nad morzem Bałtyckim od północy, Karpatami oraz Sudetami od poludnia  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Opisz położenie matematyczne Polski  |  |   pomiędzy 49°00' a 54°50' szerokości geograficznej północnej,  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Jakie są konsekwencje rozciągłości równoleżnikowej Polski i Europy  |  |   40‑minutowa różnica czasu słonecznego między zachodnimi i wschodnimi krańcami kraju  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Jakie są konsekwencje rozciągłości południkowej Polski i Europy  |  |   różnica w długości trwania dnia między północną i południową częścią Polski. Na północy latem dzień jest dłuższy o ponad godzinę niż na południu, a zimą przeciwnie.  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Opisz góry fałdowe w Polsce  |  |   Karpaty, powstałymi wskutek fałdowania morskich osadów.  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Czy w Polsce występują góry wulkaniczne  |  |   Tak, nap. Beskidy czy Góry Świętokrzyskie  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Wymień formy rzeźby polodowcowej  |  |   doliny U‐kształtne, pradoliny, rynny polodowcowe, kotły polodowcowe.  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Przedstaw pasy rzeźby terenu  |  |   pas pobrzeży (niziny nadmorskie), pas pojezierzy, pas Niziny Środkowopolskie, pas wyżyn (Wyżyny Polskie), pas kotlin (Kotliny Podkarpackie), pas gór.  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Jak podzielono surowce mineralne  |  |   energetyczne, skalne, chemiczne i metaliczne.  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Jakie czynniki kształtują klimat w Polsce  |  |   szerokość geograficzna, rozkład lądów i mórz, prądy morskie, wysokość nad poziomem morza, ukształtowanie powierzchni, działalność człowieka  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   płytkie morze szelfowe o średniej głębokości 52 metrów  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   powierzchniowa warstwa skorupy ziemskiej  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   „fabryką tlenu”, chronią nas przed szkodliwym wpływem przemysłu, osłaniają glebę i wody, są ulubionym miejscem wypoczynku ludzi, są ostoją dla tysięcy gatunków roślin i zwierząt.  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Wymień formy ochrony przyrody  |  |   parki narodowe, rezerwaty przyrody, parki krajobrazowe, obszary chronionego krajobrazu, pomniki przyrody  |  |  |