Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
Szeroko rozpowszechnione, ale fałszywe przekonanie lub pomysł
|
|
|
Co mit ma wspólnego z naszym mózgiem i postrzeganiem świata rozpocznij naukę
|
|
Mit współczesny posługuje się podobnymi metodami w porządkowaniu wiedzy o świecie i nadania mu sensu jak jego starożytny odpowiednik
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Semiotyka to nauka o znakach oraz ich społecznym, kulturowym i psychologicznym funkcjonowaniu. Na tej podstawie dokonano analizy zachowań konsumenckich, opracowywania strategii marketingowych dopasowywanych do kulturowych uwarunkowań czy budowania marek
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to system w którym zestawiamy ze sobą sprzeczności, totem jest częścią mitu (ogólnie jeśli ktoś chce coś sprzedać coś różnym ludziom o różnych poglądach to będzie ich mieszał w reklamie jeśli to ma sens np. głupi-mądry)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
system znaków np. gesty ręka (fucker, ok itp)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wytworzone w przeszłości, ale ciągle silne i obecne w kulturze. Są alternatywne bądź opozycyjne w stosunku do kultury dominującej. Kultura dominująca zwykle odnosi się do form rezydualnych z lekceważeniem, uznaje je za gorsze, pomija je.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zachowania, wartości, obyczaje klasy panującej, dominujący sposób myślenia, ekspresji.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Nowe wyłaniające się systemy wartości, zachowań itp. będące alternatywą lub opozycją dla powszechnie dominujących
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
To konwencje, style, znaczenia, które kiedyś były bardzo ważne ale straciły swoją moc. Są ciągle obecne w kulturze - są pozostałością Używanie tych kodów przez markę sprawia, że konsumenci odbierają ją jako mało świeżą, „nie na czasie”
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
To najbardziej popularne i szeroko rozpowszechnione konwencje, znaczenia. To obszar ważny dla marki, która chce mocno osadzać się w mainstreamie kulturowym
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
To nowe, nie całkiem jeszcze rozwinięte i ugruntowane konwencje, style i znaczenia. Są niezmiernie ważne dla przyszłości marki to one będą dominujące w przyszłości. Ważne dla marek chcących wyjść poza mainstrem, otwierających nowe obszary dla konsumentów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Mówi on o tym, że możemy rozumieć sens rzeczy i różnicę pomiędzy nimi tylko dzięki temu że rozumiemy czym nie są
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Kwadrat semiotyczny Greimasa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jest to powiązane z totem ogólnie norma kulturowa to coś co przez society jest widziane jako normalne/dobre
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
To coś co przez society jest widziane jako nienormalne/złe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Test rozstrzygający wartość lub sukces czegoś
|
|
|
Czy da się stworzyć pragnienie? rozpocznij naukę
|
|
Nie wiem co to za pytanie ale podejrzewam że chodzi o to czy da się stworzyć produkt który spełnia czyjeś pragnienia albo czy można o kogoś wywołać chęć posiadania czegoś na obydwa pytania opowiedzieć jest yes
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Kampania reklamowa skłaniająca mężczyzn ku kupnie damskich papierosów
|
|
|
Kierujemy się rozumem czy emocjami rozpocznij naukę
|
|
Jeśli chodzi o kupowanie produktów, to częściej emocjami. Wiąże się to z tym, że ludzie kupują raczej pomysł, wytworzoną otoczkę niż sam produkt
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Określenie używane w branży reklamowej do nazwania głównej koncepcji kampanii reklamowej lub głównego motywu, zamysłu, jaki przyświeca twórcom konkretnej reklamy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
„Słowo PERFEKCJONIZM powinno się rozumieć jakos PARALIŻ”
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Practice makes perfect? Practice makes improvement.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Potwierdzenie oryginalności, Gwarancja jakości, Reklama
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Logo to symbol przedstawiający firmę lub produkt a trade mark (pol. znak towarowy) to wszystko co wchodzi w wygląd produktu np. kształt opakowania, kolor itp. logo jest też chronione prawami autorskimi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Informacyja, sybmoliczna, dekoracyjna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jest to komunikacja poprzez obraz, przekazanie informacji w formie wizualnej między nadawcą a odbiorcą przy pomocy środków przekazu
|
|
|
Klasyfikacja znaków i czym się różnią od siebie rozpocznij naukę
|
|
Znaki liternicze, logotypy, znaki kombinowane, symbole, piktogramy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Plastyczne formy nie zawierające elementów typograficznych. Mogą przybrać bardzo różną postać, poczynając od portretów i wizerunków postaci, a na paskach koloru kończąc.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Piktogramy są symbolami publicznymi. Są stosowane wszędzie tam, gdzie konieczne jest przekroczenie barier jezykowych w systemach oznakowania, informacji.
|
|
|
Tokyo 1964 – Yusaku Kamekura rozpocznij naukę
|
|
Grafik japoński; zajmował się projektami graficznymi do celów reklamowych; tworzył m.in.: plakaty, znaki identyfikacyjne, projekty graficzne książek, okładek, obwolut; zaprojektował znaki graficzne na Igrzyska Olimpijskie w Tokio 1964
|
|
|
Meksyk 1968 – Lance Wyman rozpocznij naukę
|
|
To amerykański projektant graficzny znany z koncepcji projektowej logo dla Letnich Igrzysk Olimpijskich w 1968 r
|
|
|
Monachium 1972 – Otl Aicher rozpocznij naukę
|
|
Jeden z najsłynniejszych grafików niemieckich. Jego piktogramy są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych na świecie. Udało mu się to dzięki bardzo dokładniej siatce
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Znaki abstrakcyjne, przedstawiające, mascot logo, logotypy, inicjały i monogramy, emblematy, znaki graficzne
|
|
|
Znaki liternicze/skrótowce rozpocznij naukę
|
|
Znaki utworzone z liter lub cyfr, najczęściej stanowiące skrót długiej nazwy są stosowane dla identyfikacji przedsiębiorstw.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Znaki kobinowane to połączenie symbolu i logotypu. Relacje między tymi dwoma elementami kompozycji są stałe.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pozytywne skojarzenia, rozpoznawalność, zwarta forma - znak mocny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. Skalowalność – możliwość skalowania lub jej brak jeśli projekt jest słabej jakości 2. Kolor - nie można drukować w rgb bo to nie jest format do drukowania 3. Stopień abstrakcyjności – znak jest zbyt abstrakcyjny jeśli nie jest czytelny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. Ponadczasowość- nie nawiązywać do trendów tylko do wydarzeń, zasad 3 kolorów lub monochrom, 2. Uniwersalność-nie ma
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Siatka, konstrukcja/wykreślenie, moduł
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Podstawowy element opracowania księgi identyfikacji. Dzięki rozbiciu na moduły, jest możliwe zachowanie proporcji znaku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Konstrukcja znaku to nic innego jak rysunek techniczny zawierający wymiary i proporcje najważniejszych składowych logo
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
element pełniący ustaloną funkcję, łatwy do wykorzystania jako część różnych większych całości
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Yusaku Kamekura - Abstrakcje
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Saul Bass czemu był wybitny? rozpocznij naukę
|
|
Saul Bass-był znany z projektowania napisów początkowych w filmach
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Karol Śliwka - znaki. miesiącem oszczędności” stał się pierwowzorem dla jednego z najbardziej rozpoznawalnych w Polsce znaków – znaku PKO w formie literniczej skarbonki z wpadającą złotówką
|
|
|
(i jeszcze poznaj dobrą żywność i teraz polska, ale mi zdjęcie się nie ładuje (tak nie umiem w te internety)) rozpocznij naukę
|
|
Henryk Chyliński - znaki, Teraz Polska, PKN Orlen, Polskiego Radia i Lotniska Chopina.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jerzy Janiszewski - znaki, twórca znaku graficznego „Solidarności”.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
symbol lat 60' tych 1. organiczny, biomorficzny, 2. erotyczny, 3. psychodeliczny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Lapidarny i oszczędny styl, ironia. Cechowała się niezależnością i bystrością umysłu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Krótki i wyrazisty ironiczny - żartobliwy z nutką złośliwości
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Polski artysta, pionier polskiej szkoły plakatu. Jeden z najważniejszych artystów XX w. Korzystał z prostych form malarskich, i kontrastowych kolorów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
polski grafik, twórca plakatów. Malarski styl plakatu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Twórca filmu animowanego labirynt, związany z Polską Szkołą Animacji
|
|
|
Międzynarodowe Biennale Plakatu 1966 rozpocznij naukę
|
|
(cykliczna impreza artystyczna powołana do życia z inicjatywy polskich artystów grafików w 1966 roku, pierwsze biennale na świecie poświęcone sztuce plakatu) Odbywa się co dwa lata. Odbywa się w Galerii Plakatu w Wilanowie.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
tworzył plakaty z sławnymi jazowymi muzykami
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jeden z najbardziej cenionych plakacistów na świecie. Swoje prace pozostawia do interpretacji, na którą zresztą nie ma jednej odpowiedzi. Lubi nadawać przedmiotom nieoczywiste i zniekaształcone formy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
swoje plakaty tworzył z gotowych przedmiotów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
właśc. Józef Rafał Olbiński, poprz. Józef Rafał Feliks Chałupka – polski malarz, grafik i twórca plakatów oraz jeden z przedstawicieli polskiej szkoły plakatu
|
|
|
Lex Drewiński i Homework Studio rozpocznij naukę
|
|
Twórczość Lexa Drewinskiego charakteryzuje prosta forma i oszczędne stosowanie kolorów (prace są zwykle jedno- lub dwubarwne), co w połączeniu z wyrazistą treścią składa się na technikę artystyczną określaną przez krytyków mianem „inteligentnego skrótu”.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
STGU – co to, co oznacza skrót rozpocznij naukę
|
|
– Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej (można się tam uczyć ale nie znałam czy to uniwersytet czy po prostu praktyki)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
polska agencja reklamowa, lider reklamy Out-of-Home (OOH) w Polsce
|
|
|
Dekoracyjna funkcja znaku rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Podstawowy element komunikacji wizualnej. Ma ogrom form, i wyraża masę rzeczy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Abstrakcyjne, trudne do zapamiętania i skojarzenia znaki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Łatwe do zapamiętania i skojarzenia znaki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Do kolejnej grupy możemy zaliczyć mascot logo. To specyficzna grupa logo, która charakteryzuje się wpisaniem w znak bohatera, maskotki firmy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Znak składający się z samej wystylizowanej nazwy firmy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Litery przypominające bardziej znak graficzny niż litery.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Najczęściej składa się z obrazu graficznego i nazwy firmy. Taka forma logo pomaga nam nawiązać kontakt z klientami / odbiorcami.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Taki znak zamknięty jest w konkretny kształt np. owalny, w kształcie tarczy itp. Może zawierać elementy rysunkowe / ilustracyjne. Emblemat często zawiera nazwę firmy, slogan
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Znak powinien pokazać wizerunek produktu lub firmy w najlepszym świetle
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Logo powinno być łatwo rozpoznawalne i zapamiętywalne. Powinno być odpowiednie do poziomu percepcji docelowej grupy odbiorców.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Znak zamyka się w geometrycznych formach.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Polska Szkoła Plakatu - czym się charakteryzuje? rozpocznij naukę
|
|
Cechy ją charakteryzujące to m.in. oszczędność formy, zwięzłość, a zarazem treściwość, ironia oraz nowatorskie liternictwo. Polska szkoła plakatu cechowała się również bogactwem emocji.
|
|
|
Polska Szkoła Plakatu - skąd ten styl? rozpocznij naukę
|
|
Cechy malarskie, ślady rysunku, swoboda w operacji warsztatem sztalugowym fotografia fotomontaż. Wzięły się z czasów powojennych, dzięki czemu plakat "świeciły" na tle zgliszczy
|
|
|
Polska Szkoła Animacji - styl rozpocznij naukę
|
|
oniryczny, surrealistyczny, melancholijny/pesymistyczny, psychodeliczny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Konwencja literacka, polegająca na ukazaniu rzeczywistości na kształt snu, marzenia sennego, czasem koszmaru. Zwykle dzieło ma wtedy charakter irracjonalny, absurdalny, sprzeczny z zasadami prawdopodobieństwa.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
W sztuce (literaturze, obrazie, filmie itp.) surrealizmem nazywamy możliwość wyrażenia swoich pomysłów bez ograniczania się do spełnienia norm rozumu, estetyki oraz moralności. Twórca ma pełną wolność działania.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Mianem melancholii określamy stan przygnębienia i smutku, zamyślenia,
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Doświadczenia psychodeliczne określa się jako stan poszerzonej lub odmiennej świadomości. Uzyskuje się je najczęściej poprzez stosowanie substancji psychoaktywnych lub technik OBE, medytacji bądź deprywacji sensorycznej
|
|
|