Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Nomotetyczne, Idiograficzne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Badanie praw Natury: Matematyka, fizyka, biologia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Opis działania człowieka: Filozofia, literatura, religia, historia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Pozytywistyczne, Humanistyczne
|
|
|
Socjologia pozytywistyczna rozpocznij naukę
|
|
Zjawiska społeczne można badać jak prawa Biologii
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zjawiska społeczne kształtowane przez ludzi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Samoświadomość, Abstrakcyjne myślenie, Osobowość, Wiara/Religia
|
|
|
Typy osobowości Hipokratesa: rozpocznij naukę
|
|
Choleryk, Melancholik, Sangwinik, Flegmatyk
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Gwałtowny, szybki, energiczny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nastrojowy, smutny, mega marzyciel
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wesoły, uczuciowy, serce/dusza na ręku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Spokojny, cichy, myśli zanim coś zrobi, powolny
|
|
|
Typy osobowości Karl Jung rozpocznij naukę
|
|
ekstrawertyk (otwarty na świat, dusza towarzyska, dominacja w towarzystwie) -Introwertyk (zamknięty, sam z sobą z małą grupką, nie lubi dużych grup) -Ambiwertyk (Ekstrawertyk + Introwertyk)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
podświadomość, instynkty, libido
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Nadjaźń, idealny obraz tego jakim chce być
|
|
|
Reguły życia społecznego: rozpocznij naukę
|
|
pomocy, wzajemności, zaufania, niedostępności, konsekwencji, autorytetu, społecznego dowodu słuszności, lubienia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zbiór ludzi żyjących na określonym terenie. Stanowiący całość ekonomiczną, kulturową, polityczną i z odpowiednimi instytucjami
|
|
|
● Wpływy systemu wartości na życie społeczne (Aksjologia): rozpocznij naukę
|
|
Relatywizm (Wartość zależą od epoki historycznej ludzi) Absolutyzm (Bóg powiedział aby tak było. System w religii jest niezmienny)
|
|
|
Różne aspekty życia człowieka: rozpocznij naukę
|
|
Homo Sapiens, Homo Faber, Homo Creator, Homo Oeconomicus, Homo Aestheticus, Homo Ludens, Homo Socius
|
|
|
Nabyte cechy środowiskowe rozpocznij naukę
|
|
(wychowanie) + genotyp = Fenotyp (osobowość)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
czysta tablica (rodzimy się jako czysta tablica)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
warunkuje życie społeczne (religia, uczucia, obyczaje, reguły, normy, uprzedzenie, wyobrażenia o świecie, kultura, treść myślowa danej epoki)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
strażnik ładu społecznego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to pewien model/wzór który gwarantuje stabilizację społeczne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Monocentryczne (jeden ośrodek decyzyjny), Policentryczny (Wiele ośrodków decyzyjnych)
|
|
|
zasada działania społeczeństwa demokratycznego rozpocznij naukę
|
|
Politycy w Sejmie (partia rządząca) zmieniają |normy społeczne| wprowadzając nowe prawa, które wpływają na |postawy ludzi|, a wynika to z ich |wartości społecznych|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
prawne (spisane), moralne (rozproszone), religijne (Spisane / rozproszone), obyczajowe / zwyczajowe (rozproszone / kultura / przekaz ustny)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
całokształt, postępowania człowieka, jego czyny, jego postawy oceniane z punktu widzenia dobra i zła
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stan niepewności człowieka wynikające z braku systemu norm / wartości
|
|
|
3 podstawy życia w grupie: rozpocznij naukę
|
|
potrzeby, doskonalenie, zależności
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
uspołecznienie czyli nabywanie umiejętności życia w społeczności
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dotyczy dzieciństwa, naśladownictwo
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
całe życie dorosłe, funkcjonowanie w społeczeństwie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
starsze pokolenie przyjmuje wartości od młodszych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ponowna socjalizacja (dobrowolna „Psychoterapia”, nie dobrowolna / przymusowa „poprawczak / więzienie”)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
uznanie za swoje wartości i norm społecznych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Teoria opanowania trwogi. Jednostka uzyskuje poczucie sensowności świata, bo inni myślą i robią podobnie czyli święta, obyczaje, religia,
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
relacje i zależności wiążące jednostki z grupą
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
naturalne, wspólne pochodzenie/naród
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dobrowolne (partia polityczna)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
narzucone z zewnątrz (wojsko, więzienie)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dążenie do tego aby instytucje społeczne szanowały nasze prawa brały pod uwagę podmiotowość
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zbiór osób połączonych w sposób nietrwały lub brak połączenia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
poznawcze, emocjonalne, wartościowe, partycypacyjne, symetryczne / asymetryczne, formalne /nieformalne, Ze względu na zakres relacji więzi całkowite / częściowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
osoby które łączy wspólna kultura, miejsce zamieszkania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Lokalna- osiedle /miasta, Regionalne – region kultury, Państwowa - państwo, Międzynarodowa – religia itd
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
istota zdolna przeżywać piękno
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
człowiek zabawny / człowiek konsument
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
współpraca lub brak współpracy
|
|
|
Typ więzi symetryczny / asymetryczny rozpocznij naukę
|
|
równe relacje / brak równych relacji
|
|
|
Typ więzi formalny / nieformalny rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Typ więzi Ze względu na zakres relacji więzi całkowite / częściowe rozpocznij naukę
|
|
dobre małżeństwo / koledzy
|
|
|