Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
podstawowa forma życia społecznego oparta na emocjach i pokrewieństwie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rozrodcza, socjalizacyjna, ekonomiczna, opiekuńcza, kontrolna, rekreacyjna, alokacyjna, seksualna
|
|
|
rozrodcza funkcja rodziny rozpocznij naukę
|
|
zapewnia ciągłość rodu / ciągłość narodu
|
|
|
socjalizacyjna funkcja rodziny rozpocznij naukę
|
|
– przygotowanie do życia w społeczeństwie
|
|
|
ekonomiczna funkcja rodziny rozpocznij naukę
|
|
zarabianie / wydawanie pieniędzy firmy rodzinne
|
|
|
opiekuńcza funkcja rodziny rozpocznij naukę
|
|
zapewnienie bezpieczeństwa
|
|
|
rekreacyjna funkcja rodziny rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
alokacyjna funkcja rodziny rozpocznij naukę
|
|
dziedziczenie majątku / pozycji społecznej
|
|
|
seksualna funkcja rodziny rozpocznij naukę
|
|
zaspakajanie potrzeb w sposób społeczny
|
|
|
Rodzaje rodzin według liczby współmałżonków: rozpocznij naukę
|
|
monogamiczna 1+1, poligamiczna 1+4 (islam) kobita i kilku mężczyzn (plemiona w Tybecie) 4+1
|
|
|
Rodzaje rodzin według grup społecznych rozpocznij naukę
|
|
endogamiczne (Podobne grupy społeczne), egzogamiczne (różne grupy społeczne)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
patriarchalny – władza mężczyzny -matriarchalny – władza kobiety -partnerski – 50% / 50%
|
|
|
Rodzaje rodzin według wielkości rozpocznij naukę
|
|
mała – nuklearna, wielka – trój pokoleniowa
|
|
|
Rodzje rodzin względem pokrewieństwa: rozpocznij naukę
|
|
biologiczna, zastępcza, zrekonstruowana / patchworkowa
|
|
|
Rodzaje rodzin ze względu na dziedziczenie: rozpocznij naukę
|
|
patrylinearne – po ojcu, matrylinearne – po matce
|
|
|
Rodzaje rodzin względem miejsca zamieszkania: rozpocznij naukę
|
|
patrylokalna – mieszkanie u rodziny męża, matrylokalna – mieszkanie u rodziny żony, neolokalna – mieszkanie na własnym
|
|
|
Rodzaje rodzin ze względu na dzietność rozpocznij naukę
|
|
rodzina mała – Rodzice + 1 lub 2 dzieci, rodzina wielo dzietna – rodzice + 3 lub więcej dzieci
|
|
|
Rodzaje rodzin ze względu na role kobiety i meżczyzny rozpocznij naukę
|
|
-tradycyjna (żona w domu / facet w pracuje), odwrotna (mąż w domu / żona pracuje)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rodziny inne (np. mężczyzna + mężczyzna)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
(podwójny dochód, brak dzieci)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rozwód, single, odraczanie decyzji o małżeństwie, Eurosierodztwo – jeden lub obojga rodzice pracują za granicą
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
łączy osoby pochodzące od wspólnego przodka po mieczu lub po kądzieli
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
łączy małżonka z krewnymi współmałżonka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
minimum 3 osoby połączone trwałymi więziami (występuje Inter akcja)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
więź, poczucie odrębności, wspólne cele wartości, struktura albo budowa
|
|
|
Wpływ grupy społecznej na jednostkę rozpocznij naukę
|
|
Zależy to od siły grupy i siły jednostki (uległość / nie zależność)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
podporządkowanie się zasadom panujących w grupie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
potrzeba bycia akceptowanym przez innych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
niezgadzanie się z panującymi zasadami / mają postawę niezależną
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
odmowa uczestniczenia w obecnej rzeczywistości
|
|
|
Relacje jednostka / grupa rozpocznij naukę
|
|
Antagonistyczne (podstawą społeczeństwa jest walka i rywalizacja), Synergia (współpraca)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Człowiek człowiekowi wilkiem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Człowiek człowiekowi aniołem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
produktywna – Jak sobie pościele tak się wyspie, receptywna – uzyskanie pomocy od innych (mi się należy)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
efekt wzrostu poziomu wykonania pracy związany z obecnością innych.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zespół oczekiwań grupy wobec jednostki: wzory zachowań w grupie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
– Szacunek wobec różnych kultur, obojętność
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Sprzeczność wynikająca z próby osiągania celów różnych grup społecznych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
walka siłowa / zbroja, wybory / głosowanie, wolny rynek
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
władza, bogactwo, prestiż
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Kulturowa ideologiczne / wyznaniowa, strukturalny, ekonomiczny, pokoleniowy, klasowo warstwowy
|
|
|
konflik kulturowo ideologiczny/ wyznaniowy rozpocznij naukę
|
|
konflikt wartości trudno o zgodę / kompromis
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wynika z samej budowy społeczeństwa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Sposoby rozwiązania konfliktu: rozpocznij naukę
|
|
przemoc, unikanie, negocjacje, mediacje, arbitraż, głosowanie, koncyliacja
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rozmowy prowadzone przez osobę trzecią mediator
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
konflikt rozstrzyga konflikt, wynik szanowany przez obie strony
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zgoda która zadowala obie strony
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ugoda i spotkanie w połowie drogi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
brak podziału na grupy społeczne, nie ma władzy, niski poziom technologiczny, zbieractwo i myślistwo, kultura przedpiśmienna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
70-80% rolnictwo, 20-30% rzemiosło lub handel, władza, wojsko, podziały społeczne, nie mobilne społeczeństwo, stały podział ról społecznych
|
|
|
Społeczeństwo przemysłowe (industrialne) rozpocznij naukę
|
|
wynik rewolucji przemysłowej (19-20 wiek), huty, maszyny, kopalnie, zanieczyszczenie środowiska, przemysł 80%, rolnictwo 20%, proletariat / robotnicy vs kapitaliści / burżuazja
|
|
|
Społeczeństwo post industrialne (po przemysłowe) (usługowe) rozpocznij naukę
|
|
Rolnictwo 5%, Przemysł 20-30%, usługi, handel, informacja, komputery na czele, otwarte, informacyjne, konsumpcyjne, masowe
|
|
|
Społeczeństwo post ind otwarte rozpocznij naukę
|
|
wolność przekonań, indywidualizm, tolerancja, brak autorytetów, ruchliwość społeczna
|
|
|
Społeczeństwo post ind informacyjne rozpocznij naukę
|
|
internet (my sami tworzymy informacje), szum informacyjny, brak wiarygodności, cyber plemiona
|
|
|
Społeczeństwo post ind konsumpcyjne rozpocznij naukę
|
|
produkcja masowa, bogactwo wyznacznikiem człowieka, wymiana handlowa, unifikacja (ujednolicenie), standaryzacja
|
|
|
Społeczeństwo post ind masowe rozpocznij naukę
|
|
kompresja czasu i przestrzeni, zanik indywidualizmu, kult przeciętności, makdonaldyzacja (ujednolicenie, upodobnienie)
|
|
|
Funkcje mediów(4 władza): rozpocznij naukę
|
|
informacyjna, opinio twórcza, kontrolna, edukacyjna, rozrywkowa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wybiórcze wybieranie informacji, cenzura
|
|
|
Ważna rola PI ARU (PR) Public Relation rozpocznij naukę
|
|
Pokazywanie polityków w dobrym świetle, wygląd, udział w mszach
|
|
|
Ważna rola opinii publicznej rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Podział grup społecznych ze względu na wielkość rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Podział grup społecznych ze względu na typ więzi społecznej rozpocznij naukę
|
|
pierwotna / wtórna (celowa)
|
|
|
Podział grup społecznych na rodzaj więzi lub sposób zorganizowania rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Podział grup społecznych ze względu na rodzaj członkostwa rozpocznij naukę
|
|
autonomiczne / dobrowolne
|
|
|
Podział grup społecznych ze względu na dostępność albo na charakter członkostwa rozpocznij naukę
|
|
grupa otwarte (inkluzywna) / grupa zamknięta (ekskluzywna)
|
|
|
Podział grup społecznych ze względu na trwałość więzi rozpocznij naukę
|
|
zadaniowe / trwałe(naród / wyznanie
|
|
|
Podział grup społecznych ze względu na przynależność rozpocznij naukę
|
|
dobrowolne / niedobrowolne
|
|
|