Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
rozum ma wyłaczną rolę w procesie poznania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
doświadczenie ma wyłaczną rolę w procesie poznawczym
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bóg jako stwórca lecz nie kieruje już światem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nurt w poezji barokowej charakteryzuje go efektowna forma nadużywanie metafor oraz zawiły styl
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pogląd szlachty polskiej odrzucający inność i faworyzujący szlachecki styl i poziom życia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powrót do kultury antycznej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
człowiek w zgodzie z naturą uczucia ponad rozum powrót do prostoty
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ideał społeczeństwa szczęśliwego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jedynym źródłem poznania są wrażenia zmysłowe
|
|
|
jakie wydarzenia rozpoczeły barok rozpocznij naukę
|
|
kontrreformacja wojny religijne
|
|
|
jakie wydarzenia zapoczątkowały oświecenie rozpocznij naukę
|
|
rewolucja przemysłowa rozpad feudalizmu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
najcześciej krotki wierszowany utwor
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
epigramatyczna i narracyjna
|
|
|
cechy bajki epigramatycznej rozpocznij naukę
|
|
krótka prosta mało rozbudowana fabuła
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bardziej rozbudowana fabuła dłuższa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
edukowaniu i oświecaniu przez co jest napisana w przystępny sposób
|
|
|
przykład powiastki filozoficznej i autor rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
cechy powiastki filozoficznej rozpocznij naukę
|
|
bazuje na praktycznych wydazeniach umiejscawia konkretny problem filozoficzny w bohaterze jest chaotyczna(duzo wątków) brak przyczynowo skutkowosci podroz jako ukazanie filozofii w praktyce satyrystyczna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wierszowana kontrast morał dowcip groteska fabuła aktualny komentarz do swoich czasów
|
|
|
przykład poematu heroikomicznego rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
czym charakteryzuje sie poemat heroikomiczny rozpocznij naukę
|
|
łaczy powage i podniosly styl z błachym niepoważnym tematem
|
|
|
przyklad powiesci sentymentalnej rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
czym charakteryzuje sie powiesc sentymentalna rozpocznij naukę
|
|
skupia sie na kontakcie z natura wewnetrznym zyciu czlowieka i jest to swiat przezyc emocji i uczuć
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
porusza przyziemne tematy milosc przyjemnosci Z dodatkiem barokowego punku widzenia przemijanie wątki marnosciowe
|
|
|
przyklady sarmatyzmu w literaturze rozpocznij naukę
|
|
mikolaja doswiadczyńskiego przypadki i krasicki pamiętniki j c pasek
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
cechy sarmatyzmu rubasznego rozpocznij naukę
|
|
konserwatywna odmiana sarmatyzmu silne przywiazanie do tradycji i wartosci narodowych odrzucenie wpływów zagranicznych gloryfikacja zycia szlacheckiego propagowanie ideii hierarhii nie na reformy społeczne
|
|
|
cechy sarmatyzmu oświeconego rozpocznij naukę
|
|
otwartosc na wplywy zachodnie pozytyny stosunek do nowych ideii krytyka typowego życia szlacheckiego równosc reformy spoleczne na tak
|
|
|
cechy teatru molierowskiego rozpocznij naukę
|
|
satyra komizm sarkazm tragizm indywidualne cechy bohaterow zaskakujace zakonczenie przyziemne sytuacje normalni ludzie
|
|
|
problematyka monochomachi rozpocznij naukę
|
|
krytyka kleru wysmiewanie pijanstwa lenistwa klotliwosci i lenistwa
|
|
|
autorzy poezji sentymentalnej rozpocznij naukę
|
|
f karpinski do justyny tesknosc na wiosne laura i filon kniaźnin sielanka
|
|
|
cechy poezji sentymentalnej rozpocznij naukę
|
|
czlowiek w zgodzie z natura serce>rozum analiza stanow uczuciowych zycie wiejske sielanka
|
|
|
problematyka kandyda woltera rozpocznij naukę
|
|
krytyka wojen wątek równosciowy z optymistucznego widzenia swiata do zrezygnowania
|
|
|