Pytanie | Odpowiedź | |||
---|---|---|---|---|
posąg nagiego, stojacego mężczyzny, stawiano je na nrobowcach lub ofiarowano jako dar dziekczynny
|
||||
stając lub siedzącą odziana kobieta, w ręce trzymała akrybut
|
||||
przedstawia postać powożącego rydwanem, wykonana z brązu, oczy miała inkrustowane biała pasta oraz szkłem, dzięki temu błyszczały jak u żywego
|
||||
monumentalność, hieratyzm, styl mokrych szat(klucz do ukazania kobiecego aktu), zainteresowanie ruchem, matematyczny kanon, zasada konrapostu (wprowadzen8e dynamiki do korpusu)
|
||||
zajmował się monumentalna rzeźba sakralna, potrafił łączyć ze sobą różne techniki, jego dokonania to Atena Parthenos oraz Zeus Olimpijski (technika chrezelefantyny),
|
||||
twórca matematycznego kanonu, zrezygnował z hieratyzmu na rzecz kontrapostu, podejmował tematy świeckie, jego rzeźby były harmonijne, a na twarzach postaci znajdował się klasyczny spokoj
|
||||
podejmowaltematyke sportowa, najpopularniejsze dzielo-dyskobol, przedstawia zawodnika, który wyrzuca dysk, jednak na twarzy nie widać żadnego wysilku
|
||||
powaga dostojność
|
||||
zaczęły pojawiać się pierwsze akty kobiece(Praksyteles),
|
||||
zaczal wykonywać akty kobiece, jego rzeźby cechyja miękki modelunek i wyrafinowanie, roz2ina zasadę kontrapostu, MARMUROWY POSAG AFRODYTY W KNIDOS, ukazał boginie jako zwykła kobietę, sylwetka w kontraposcie, w codziennej pozie, wychodzi z kąpieli
|