Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
rębnia zupełna wielkopowierzchniowa
|
|
|
Ia główne zastosowanie rębni rozpocznij naukę
|
|
lite drzewostany So, So-Brz
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
szybka reprodukcja drewna o określonych sortymentach
|
|
|
Ia szerokość zrębu lub powierzchni manipulacyjnej (strefy) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Ia maksymalna powierzchnia manipulacyjna zrębu rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Ia nawrót cięć lub okres odnowienia rozpocznij naukę
|
|
bardzo krótki 4-5lat (dopuszcza się 2 zręby w 10leciu)
|
|
|
Ia pozostawienie nasienników lub biogrup drzew rozpocznij naukę
|
|
nasienniki-krótko, biogrupy i stare drzewa nasienne na dalsze lata
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Ib główne zastosowanie rębni rozpocznij naukę
|
|
lite drzewostany gatunków światłożądnych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
szybka reprodukcja drewna o określonych sortymentach
|
|
|
Ib szerokość zrębu lub powierzchni manipulacyjnej (strefy) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Ib maksymalna powierzchnia manipulacyjna zrębu rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sztuczne lub samosiew boczny i górny z nasienników
|
|
|
Ib nawrót cięć lub okres odnowienia rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Ib pozostawienie nasienników lub biogrup drzew rozpocznij naukę
|
|
nasienniki-krótko, biogrupy i stare drzewa nasienne na dalsze lata
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Ic główne zastosowanie rębni rozpocznij naukę
|
|
lite drzewostany świerkowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
szybka reprodukcja drewna o określonych sortymentach
|
|
|
Ic szerokość zrębu lub powierzchni manipulacyjnej (strefy) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Ic maksymalna powierzchnia manipulacyjna zrębu rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
samosiew boczny lub odnowienie sztuczne
|
|
|
Ic nawrót cięć lub okres odnowienia rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Ic pozostawienie nasienników lub biogrup drzew rozpocznij naukę
|
|
nasienniki-krótko, biogrupy i stare drzewa nasienne na dalsze lata
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rębnia częściowa wielkopowierzchniowa
|
|
|
IIa główne zastosowanie rębni rozpocznij naukę
|
|
lite drzewostany gatunków ciężkonasiennych (Bk, Db), nieraz Św, So
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wykorzystanie możliwości odnowienia naturalnego w drzewostanach dobrej jakości
|
|
|
IIa szerokość zrębu lub powierzchni manipulacyjnej (strefy) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
IIa maksymalna powierzchnia manipulacyjna zrębu rozpocznij naukę
|
|
6 ha z dopuszczeniem użytkownika całych pododdziałów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
naturalne z uzupełnieniem sztucznym gatunkami światłożądnymi po cięciu uprzątającym
|
|
|
IIa nawrót cięć lub okres odnowienia rozpocznij naukę
|
|
krótki lub średni 10-20lat
|
|
|
IIa pozostawienie nasienników lub biogrup drzew rozpocznij naukę
|
|
wchodzi częściowo w system cięć rębnych. Biogrupy Jd, Db, So, Md mogą pozostać na dalsze lata
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
IIb główne zastosowanie rębni rozpocznij naukę
|
|
drzewostany Św, So, So-Św na Pomorzu i Pn W cz. kraju oraz drzewostany Db-Bk
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wykorzystanie możliwości odnowień naturalnych w drzewostanach dobrej jakości
|
|
|
IIb szerokość zrębu lub powierzchni manipulacyjnej (strefy) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
IIb maksymalna powierzchnia manipulacyjna zrębu rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
naturalne uzuełnione sztucznie
|
|
|
IIb nawrót cięć lub okres odnowienia rozpocznij naukę
|
|
krótki do średniego 5-20lat
|
|
|
IIb pozostawienie nasienników lub biogrup drzew rozpocznij naukę
|
|
biogrupy Jd, Db, So mogą pozostać na dalsze lata
|
|
|