Pytanie                    | 
                
                    Odpowiedź                    | 
            
        
        | 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Peter Paul Rubens, Św. Katarzyna, 1630, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Lucas Vorstermann, wg Rubensa, Zdjęcie z krzyża, 1620, miedzioryt   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Rubens, Christoffel Jegher, Odpoczynek w czasie ucieczki do Egiptu, 1630, drzeworyt światłocieniowy   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Anton van Dyck, Autorportret, 1630-1640, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Juste de Juste, Ludzka piramida, 1530-1540, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Jacques Bellange, Trzy św. kobiety, 1610, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Jacques Bellange, Pietà, 1610, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Jacques Bellange, Lirnik atakujący pielgrzyma, 1610, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Jacques Callot, Żebrak, 1620, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Jacques Callot, Jarmark w Imprunecie, 1620, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Jacques Callot, Wielkie nieszczęścia wojny, pl. 11. i 12. (Powieszenie i rozstrzelanie), 1630, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Jan Ziarnko (Jean de Grain), Karuzel mały, 1610, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Abraham Bosse, Atelier rytownika, 1640, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Abraham Bosse, Drukarze, 1640, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Claude Mellan, Chusta św. Weroniki, 1649, miedzioryt   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Claude Mellan, Trzecia kwadra księżyca, 1630, miedzioryt   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Jacques Callot, plansze z cyklu Kaprysy, 1610, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Robert Nanteuil, Kardynał Jules Mazarin w galerii swego pałacu, 1659   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Ruprecht von der Pfalz, wg. Ribery, Kat (tzw. Duży kat), 1650, mezzotinta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Hercules Segers, Górzysty pejzaż, 1630, akwaforta i sucha igła drukowane ciemnoniebieską farbą na papierze zamalowanym na szaro, retuszowana zieloną i żółtą akwarelą   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Hercules Segers, Widok na dolinę, 1630, akwaforta drukowana czarną farbą na płótnie podmalowanym na jasnobrązowo, retuszowana brązową, szarą i niebieską farbą   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Adriaen van Ostade, Wnętrze stodoły, 1640, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Jacob van Ruisdael, Mały mostek, 1650, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Jan Lievens, Wskrzeszenie Łazarza, 1630, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Rembrandt van Rijin, Zwiastowanie pasterzom, 1630, sucha igła   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Johannes van Vliet, Rembrandt van Rijin, Ecce homo, 1630, akwaforta, rylec   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Rembrandt van Rijin, Portret Jana Sixa, 1640, akwaforta, sucha igła   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Rembrandt van Rijin, La petite tombe, 1650, akwaforta, sucha igła   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Rembrandt van Rijin, Rycina stuguldenowa, 1640, akwaforta, sucha igła   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Rembrandt van Rijin, Trzy drzewa, 1640, akwaforta, sucha igła, rylec, akwatinta siarkowa(?)   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Rembrandt van Rijin, Maciora, 1640, akwaforta i sucha igła   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Jusepe Ribera, Św. Hieronim słuchający trąby Sądu Ostatecznego, 1620, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Jusepe Ribera, Św. Hieronim słuchający trąby Sądu Ostatecznego, 1621, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Jusepe Ribera, Poeta, 1620, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Giovanni Benedetto Castiglione, Tezeusz znajdujący broń swojego ojca, 1640, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Giovanni Benedetto Castiglione, Tezeusz znajdujący broń swojego ojca, 1640, monotypia   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Stefano della Bella, Wjazd Jerzego Ossolińskiego do Rzymu, 1630, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Stefano della Bella, Jeździec polski, 1640-1650, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Antonio Canale, La torre di Malghera, 1730-1740, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Antonio Canale, Portyk z latarnią, 1730-1740, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Giambattista Tiepolo, Capriccio, 1740-1750, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Giambattista Tiepolo, Scherzo di fantasia, 1750-1760, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Giandomenico Tiepolo, Raccolta do Teste, 1750-1760, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Giambattista Piranesi, Veduta dell’antica Via Appia..., 1750, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Giambattista Piranesi, Metoda konstrukcji nowego mostu w Blackfriars w Londynie, 1760, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Giambattista Piranesi, Carcere IX (Więzienie IX), 1760, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Giambattista Piranesi, Carcere VII (wiezienie VII), 1760, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Giambattista Piranesi, Tempio di Pola, 1740, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Nicolas-Henri Tardieu, Antoine Watteau i Jean de Jullienne, 1730, miedzioryt   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Jakob Christoffel le Blon, Weraikon, 1720, mezzotinta z trzech płyt   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Louis Marin Bonnet, wg Francois Bouchera, Flora, 1770, sposób pastelowy   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Jean Claude Richard, Abbé de Saint-Non, Eros i Psyche, wg Bouchera, 1760, akwatinta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Jean Baptiste Le Prince, Wóz, 1760, akwatinta i akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Jean-Francois Janinet, wg Bouchera, Toaleta Wenus, 1783, akwaforta i akwatinta z czterech płyt   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      William Hogarth, Cztery etapy okrucieństwa   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      William Hogarth, Kariera rozpustnika, 1730, akwaforta, miedzioryt   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      James Gillray, Apogeum francuskiej chwały, 1790, akwaforta (kolorowana?)   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      James Gillray, Barbarities in The West Indies, 1790, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      James Gillray, Niezwykłe efekty nowych wynalazków, 1800, akwaforta (kolorowana?)   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      William Woollett, wg Richarda Wilsona, Zagłada dzieci Niobe, 1760, miedzioryt i akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      William Blake, Przedwieczny wymierzający świat (The Ancient of Days setting a Compass to the Earth), frontyspis do Europa a Prophecy, 1790, akwaforta kolorowana ręcznie   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      William Blake, Newton, 1790-1800, druk kolorowy, tusz, akwarela (monotypia)   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Francisco Goya, Gdy rozum śpi budzą się potwory, plansza 43 z cyklu Caprichos, 1799, akwaforta+akwatinta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Francisco Goya, Estragos de la guerra (Zniszczenia wojenne), plansza z cyklu 30 okropności wojny, 1810-1820, akwaforta+akwatinta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Francisco Goya, Cóż za odwaga! Z ciałami!, plansza 39 z cyklu okropności wojny, 1810-1820, akwaforta+akwatinta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Francisco Goya, Sposób latania, plansza 13. z cyklu Przysłowia, 1820, akwaforta+akwatinta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Williem Hondius, Portret konny Władysława IV, 1640, miedzioryt   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Bernardo Bellotto, Widok Warszawy od strony Pragi, 1770, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Daniel Chodowiecki, Pożegnanie Calasa, 1760, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Jan piotr Norblin, Aleksander Wielki w pracowni Apellesa, 1770, technika mieszana   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Benjamin West, Anioł Zmartwychwstania, 1800, litografia   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Theodore Gericault, Bokserzy, 1810, litografia   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Theodore Gericault, Flamandzki kowal, z serii Various Subjects, drawn from line and on stone, 1820, litografia   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Eugène Delacroix, Mefisto, pierwsza z 18. il. do Fausta Goethego, 1820, litografia   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Honoré Daumier, Rue Transnonain, 15 kwietnia 1834, litografia   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Joseph Nicephore Niepce, Portret kard. Georges’a d’Amboise, 1820   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Widok z Gras, 1820, reprodukcja retuszowana w XX w.   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Henry Fox Talbot, rysunek fotogeniczny, 1840   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Henry Fox Talbot, Okno w Lacock Alley, 1835   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Anna Atkins, Ilustracja do ksiazki o cyanotypii   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      David Ostavus Hill i Robert Adamson, lata 40. XIX wieku, kalotypia   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Charles Negre, Stryga, 1853, fotografia   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Gustave Le Gray, Bryg na wodzie, 1856   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Gustave Le Gray, Wielka fala w Sete, 1857   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Katushika Hokusai, Wielka fala w Kanagawa, 1831, drzeworyt japoński   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Utagawa Hiroshige, Deszcz w Siono, 1833, drzeworyt   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Eugene Delacroix, Kowal, 1830, akwatinta, sucha igła   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Charles-Francois Daubigny, Nocna podróz, 1860, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Charles Meryon, Gargulec, z cyklu Eaux-Fortes sur Paris, 1850, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Edouard Manet, Olimpia, 1860, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Johann Barthold Jongkind, Zachód słońca, port w Antwerpii, 1860, akwaforta   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Edgar Degas, Wiatr w górach, 1890, monotypia   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Henri de Toulouse-Lautrec, Jane Avril, litografia kolorowa, 1890   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Henri de Toulouse-Lautrec, Divan japonais, litografia kolorowa, 1890   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Alphonse Mucha, Gismonda, litografia kolorowa, 1890   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Alphonse Mucha, Lorenzaccio, litografia kolorowa, 1890   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Alphonse Mucha, La Samaritaine, litografia kolorowa, 1890   
 | 
 | 
 |