ZM 4

 0    7 fiszek    arturolaszek
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie Odpowiedź
Analiza grup strategicznych
rozpocznij naukę
Przedsiębiorstwa w ramach tego samego sektora zaczynają korzystać z odmiennych strategii - rośnie zatem zróżnicowanie zachowań firm i w ramach tego samego sektora powstają odrębne skupiska – grupy strategiczne.
Grupy strategiczne
rozpocznij naukę
Grupę strategiczną definiujemy jako zbiór firm stosujących podobne strategie działania (Porter, 1994)
Punktem wyjścia do określenia grup strategicznych w branży jest:
rozpocznij naukę
1. zdefiniowanie istotnych zmiennych strategicznych, które różnicują przedsiębiorstwa w danym sektorze/branży; 2. określenie zbioru istotnych konkurentów; 3. zgrupowanie konkurentów wokół wartości strategicznych zmiennych.
Czynniki wpływające na wybór różnych strategii
rozpocznij naukę
• historia rozwoju firmy oraz branży; • managerowie mają różne wartości, cele i nastawienia • regulacje rządowe
Znaczenie grup strategicznych (pierwsze)
rozpocznij naukę
1) Podstawowym celem analizy grup strategicznych jest określenie tych zmiennych, które mają decydujący wpływ na powstawanie barier mobilności.
Znaczenie grup strategicznych (drugie)
rozpocznij naukę
2) Kolejnym ważnym analitycznie aspektem analizy grup strategicznych jest jasne określenie grup dominujących, ważnych oraz marginalnych w sektorze.
Znaczenie grup strategicznych (trzecie)
rozpocznij naukę
3) Jasne sprecyzowanie konceptualnych możliwości przesunięć strategicznych firm w ramach sektora

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.