ZM 5

 0    8 fiszek    arturolaszek
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie Odpowiedź
Internacjonalizacja
rozpocznij naukę
Internacjonalizacja to proces umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstwa, rozszerzenie jego działalności i przejście od rynku krajowego na rynki zagraniczne. Każdy rodzaj działalności, które przedsiębiorstwo podejmuje za granicą.
Internacjonalizacja - motywy
rozpocznij naukę
Motywy internacjonalizacji: • motywy rynkowe (ekonomiczne, biznesowe) • motywy kosztowe • motywy zasobowe • motywy polityczne
Miary internacjonalizacji, W literaturze przedmiotu wyróżniamy dwa podejścia pomiaru stopnia internacjonalizacji:
rozpocznij naukę
Miary internacjonalizacji, W literaturze po angielsku
wskaźniki analityczne (pomiar) • strukturalne •rynkowe • oceniające zagraniczne doświadczenie managerów • wskaźniki syntetyczne (miary) •TNI (transnacjonalizacji) •TASI (zasięg aktywności transnacjonarodowej) •DOI (stopień internacjonalizacji)
Wybór formy umiędzynarodowienia
rozpocznij naukę
Decyzje dotyczące wyboru formy umiędzynarodowienia zależą generalnie od trzech czynników: • przedsiębiorstwa; • rynku krajowego; • rynku zagranicznego.
Formy wejścia na rynki zagraniczne
rozpocznij naukę
Formy wejścia możemy podzielić na trzy zasadnicze grupy: • formy funkcjonalne; • formy pośrednie; • formy instytucjonalne.
Formy funkcjonalne
rozpocznij naukę
Eksport, Import, Handel tranzytowy, Obrót uszlachetniający, Handel wymienny, Licencjonowanie, Franchising, Leasing, Kontrakt menadżerski, Budowa zakładu pod klucz
Formy pośrednie
rozpocznij naukę
Alianse strategiczne
Formy instytucjonalne
rozpocznij naukę
Oddział, Spółka córka, Joint venture, Fuzje i przejęcia, Uczestnictwo mniejszościowe

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.