Moja lekcja

 0    27 fiszek    guest3064623
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
stadium 1
rozpocznij naukę
ufność VS nieufność (1-2)
stadium 2
rozpocznij naukę
autonomia VS wstyd, niepewność (2-3)
stadium 3
rozpocznij naukę
inicjatywa VS poczucie winy (3-5)
stadium 4
rozpocznij naukę
pracowitość VS poczucie niższości (6-12)
stadium 5
rozpocznij naukę
tożsamość VS pomieszanie ról (12-15)
stadium 6
rozpocznij naukę
bliskość VS osamotnienie
stadium 7
rozpocznij naukę
postawa twórcza VS stagnacja
stadium 8
rozpocznij naukę
integralność VS rozpacz
Wymiary twórczości
rozpocznij naukę
atrybutywny (twótczy utwór); procesualny (jak to się dzieje, że człowiek tworzy); ekologiczny (co w obszarze naszego otoczenia blokuje twórczość)
postawy twórcze według Popka
rozpocznij naukę
Konformizm, zachowania algorytmiczne, zachowania heurystyczne, nonkonformizm
nonkonformista
rozpocznij naukę
wysoka samoocena, wewnątrzserowny, poczucie bezpieczeństwa wyzwala spontaniczne zachowania, nie zawsze zależy mu na ocenach
szkoła transmisyjna Józef Kozielecki
rozpocznij naukę
W tym systemie nie rozwinie kompetencji kreacyjnych i innowacyjnych
W szkole transmisyjnej:
rozpocznij naukę
nauczyciel nadaje komunikat a uczeń koduje, rzadko bazuje się na intuicji i fantazji, szkoła uczy konformizmu, nie docenia się pasji ucznia i zaangażowania
pankreacjonizm
rozpocznij naukę
pogląd zgodnie z którym twórcze jest każde działanie wykraczające poza prostą recepcję oraz stanowiące że każdy człowiek jest twórczy gdy nie ograniczę się do powtarzania i naśladowania
Multipotencjalność
rozpocznij naukę
nie każdy człowiek korzysta ze swoich zasobów, biegłości, rozległości operacji intelektualnych
aspekty/wymiary twórczości
rozpocznij naukę
atrybutywny, procesualny, ekologiczny, personologiczny
triadowe ujęcie Nęki
rozpocznij naukę
jest efektem holistycznego podejścia do twórczości; Wytwór, myślenie twórcy i reakcja odbiorcy
aspekt procesualny
rozpocznij naukę
dotyczy procesów i operacji intelektualnych towarzyszących generowaniu twórczych ideii i pomysłów
Aspekt ekologiczny
rozpocznij naukę
czynniki warunkujące aktywność twórczą np. metody Wychowania
aspekt personologiczny
rozpocznij naukę
cechy, predyspozycje osobowościowe osób uzdolnionych twórczo
Koncepcja psychoanalityczna
rozpocznij naukę
sądzono że umysłów Zbiera informacje przetwarzając je w sposób nieuchwytny dla podmiotu i pomysł przebija się do świadomości w akcie olśnienia
na teorię inkubacji składają się
rozpocznij naukę
preparacja, inkubacja, iluminacja, Weryfikacja pomysłu
Wg Guliforda o uzdolnieniach twórczych decydują:
rozpocznij naukę
płynność, giętkość, wrażliwość na problemy, oryginalność myślenia, elaboracja, talent
Stanowiska na temat twórczości dzieci
rozpocznij naukę
elitarno-przedmiotowe; podmiotowo-humanistyczne; realistyczne
Terasa Amabile
rozpocznij naukę
U dzieci twórcze jest to co jest odmienny od tego co ona wcześniej wiedziało lub słyszało
Cechy twórczości dzieci
rozpocznij naukę
jest nieświadomy zasad tworzenia; nie interesuje go ocena działa tylko Samorealizacja; twórczość objawia się w korzystnych warunkach; Nie ponosi odpowiedzialności za to co powstaje
Cechy twórczości dorosłych
rozpocznij naukę
opiera się na tradycji i tajnikach warsztatu tworzenia; twórczość objawia się w różnych warunkach; jest zainteresowany społecznym odbiorem dzieła; stawia sobie Precyzyjne cele

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.