Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
ufność VS nieufność (1-2)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
autonomia VS wstyd, niepewność (2-3)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
inicjatywa VS poczucie winy (3-5)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pracowitość VS poczucie niższości (6-12)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
tożsamość VS pomieszanie ról (12-15)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
postawa twórcza VS stagnacja
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
atrybutywny (twótczy utwór); procesualny (jak to się dzieje, że człowiek tworzy); ekologiczny (co w obszarze naszego otoczenia blokuje twórczość)
|
|
|
postawy twórcze według Popka rozpocznij naukę
|
|
Konformizm, zachowania algorytmiczne, zachowania heurystyczne, nonkonformizm
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wysoka samoocena, wewnątrzserowny, poczucie bezpieczeństwa wyzwala spontaniczne zachowania, nie zawsze zależy mu na ocenach
|
|
|
szkoła transmisyjna Józef Kozielecki rozpocznij naukę
|
|
W tym systemie nie rozwinie kompetencji kreacyjnych i innowacyjnych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nauczyciel nadaje komunikat a uczeń koduje, rzadko bazuje się na intuicji i fantazji, szkoła uczy konformizmu, nie docenia się pasji ucznia i zaangażowania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pogląd zgodnie z którym twórcze jest każde działanie wykraczające poza prostą recepcję oraz stanowiące że każdy człowiek jest twórczy gdy nie ograniczę się do powtarzania i naśladowania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nie każdy człowiek korzysta ze swoich zasobów, biegłości, rozległości operacji intelektualnych
|
|
|
aspekty/wymiary twórczości rozpocznij naukę
|
|
atrybutywny, procesualny, ekologiczny, personologiczny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jest efektem holistycznego podejścia do twórczości; Wytwór, myślenie twórcy i reakcja odbiorcy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dotyczy procesów i operacji intelektualnych towarzyszących generowaniu twórczych ideii i pomysłów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
czynniki warunkujące aktywność twórczą np. metody Wychowania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
cechy, predyspozycje osobowościowe osób uzdolnionych twórczo
|
|
|
Koncepcja psychoanalityczna rozpocznij naukę
|
|
sądzono że umysłów Zbiera informacje przetwarzając je w sposób nieuchwytny dla podmiotu i pomysł przebija się do świadomości w akcie olśnienia
|
|
|
na teorię inkubacji składają się rozpocznij naukę
|
|
preparacja, inkubacja, iluminacja, Weryfikacja pomysłu
|
|
|
Wg Guliforda o uzdolnieniach twórczych decydują: rozpocznij naukę
|
|
płynność, giętkość, wrażliwość na problemy, oryginalność myślenia, elaboracja, talent
|
|
|
Stanowiska na temat twórczości dzieci rozpocznij naukę
|
|
elitarno-przedmiotowe; podmiotowo-humanistyczne; realistyczne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
U dzieci twórcze jest to co jest odmienny od tego co ona wcześniej wiedziało lub słyszało
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jest nieświadomy zasad tworzenia; nie interesuje go ocena działa tylko Samorealizacja; twórczość objawia się w korzystnych warunkach; Nie ponosi odpowiedzialności za to co powstaje
|
|
|
Cechy twórczości dorosłych rozpocznij naukę
|
|
opiera się na tradycji i tajnikach warsztatu tworzenia; twórczość objawia się w różnych warunkach; jest zainteresowany społecznym odbiorem dzieła; stawia sobie Precyzyjne cele
|
|
|