ZJ egzamin

 0    90 fiszek    jakubrybicki25
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
Definicja jakości wg. Deminga
rozpocznij naukę
Zaspokojenie aktualnych i przyszłych potrzeb klienta, "nie myśl o produktach, myśl o klientach"
Kategorie jakości - ogólne
rozpocznij naukę
dotyczą jakości bezwzględnej, stanu doskonałości, nie ma przełożenia na konkretne działnia
Rodzaje jakości - związane z produkcja
rozpocznij naukę
Nie są bezpośresnio związane z klientem, można tłumaczyć na język techniczny
Rodzaje jakości - produktowa
rozpocznij naukę
Atrybuty projektu, NIE poruszają oczekiwan klientów
Rodzaje jakości - związana z użytkownikiem
rozpocznij naukę
Uwzględnia klienta i jego wymagania, potrzeby i oczekiwania, subiektywna ocena użytkowników i ich potrzeby
Rodzaje jakości - tworzenie wartości
rozpocznij naukę
Łącznik pomiędzy użytkownikiem i produktem oraz produkcją
Kategorie jakości - wielowymiarowe
rozpocznij naukę
Są wynikiem spostrzeżenia niedoskonałości jednowymiarowych
Kategorie jakości - strategiczne
rozpocznij naukę
związane z rynkiem i postrzeganiem organizacji
Jakość - historia
rozpocznij naukę
Sumer, Egipt i Grecja. Qualitas (cechy) z Łaciny.
Co wypływa na zdefiniowanie jakości?
rozpocznij naukę
Doświdczenie, wiedza. Zapotrzebowanie na wyrób. Rozwój ludzkości i przemiany. Poziom świadomości pracowników i kierownictwa. Stopień wdrożenia koncepcji jakościowych w organizacji. Wymagania klientów.
Jakość w sensie ogólnym
rozpocznij naukę
Właściwość, rodzaj, gatunek, wartość
Jakość w sensie ścisłym
rozpocznij naukę
Zespół cech odróżniających dany przedmiot od innych
Stopnie jakości
rozpocznij naukę
Niska, Wysoka, Doskonała
Jakość - podejście współczesne - definicja
rozpocznij naukę
Istotne cechy produktu/usługi wyróżniające go spośród innych
produkt - definicja
rozpocznij naukę
wyrób lub usługa wykonywana w całości przez wykonawce
wyrób - definicja
rozpocznij naukę
wyjście organizaji, może być wytworzone bez transakcji, jest materialny
usługa - definicja
rozpocznij naukę
wyjście organizacji, nieodzownie między organizają a klientem, niematerialność, działania na styku z klientem
klient - definicja
rozpocznij naukę
osoba lub organizacja otrzymująca wyrób lub usługęz konument, interesant, użytkownik końcowy
strona zainteresowana - definicja
rozpocznij naukę
interesariusz, osoba lub organizacja mającawpływ na działania i decyzje (dostawy, klienci, bankierzy, partnerzy)
wymaganie - definicja
rozpocznij naukę
potrzeba lub oczekiwanie, usalone, przyjęte zwyczajowo lub obowiązkowe
właściwość - definicja
rozpocznij naukę
cecha wyróżniająca
rodzaje właściwości
rozpocznij naukę
fizyczne, sensoryczne, behawioralne, czasowe, ergonomiczne, funkcjonalne
właściwość jakościowa - definicja
rozpocznij naukę
inherentna właściwość obiektu związana z wymaganiem
klasa - definicja
rozpocznij naukę
kategoria lub zaszeregowanie nadane różnym wymaganiom dotyczącym obiektu
dostawca - definicja
rozpocznij naukę
organizacja która dostarcza wyrób lub usługę (wewnętrzny lub zewnętrzny), czasem nazywany zleceniobiorą w sytuaji konktraktowej
zewnętrzny dostawca - definicja
rozpocznij naukę
nie jed częścią organizaji
od czego zależy jakość?
rozpocznij naukę
od punktu z którego wyrób jest oceniany, zaangażowanie w proces wytwórczy, systemy wdrożone, standardy i normy, parametry mierzalne
wymiary jakości
rozpocznij naukę
wynik działania, użyteczność, wygląd i estetyka, solidność, główne cechy funkcjonalne, osobliwość, trwałość, sprawność i niezawodność, zgodność ze specyfikacją, praktyczność, ławość serwisowania, wpływ na środowisko, bezpieczeństwo
co decyuje o zakupie wyrobu?
rozpocznij naukę
CENA, CECHY/PARAMETR, OPINIA, JAKOŚĆ
przyczyny wzrostu wymagań jakościowych
rozpocznij naukę
UREGULOWANIA PRAWNE, WZRASTAJĄCE OCZEIWANIA, PODSTAWOWE CELE PRZEDSIĘBIORSTWA, TRENDY W GOSPODARCE
Klasyfikacja jakości
rozpocznij naukę
Techniczna-normatywna (jedyna mierzalna), subiektywna, pożądana
postrzeganie jakości przez konsumenta
rozpocznij naukę
Użyteczność, komfort i estetyka, prestiż
Postrzegania jakości przez producenta
rozpocznij naukę
Zysk, technologiczność, konkurencyjność
cechy chaakteryzujące usługi
rozpocznij naukę
niematerialność, nierozłączność, różnorodność, brak maaazynowania, indywidualizaja
kryteria oceny jakości usług
rozpocznij naukę
materialne komponenty procesu, solidność i niezawodność, oczekiwania klientów, pewność, empatia
jakość oczekiwana i doświadczona
rozpocznij naukę
JO>JD - zadowolenie
elementy składowe jakości życia
rozpocznij naukę
zadowolenie, warunki, wartości
dwie płaszczyzny jakości życia
rozpocznij naukę
obiektywne (waunki ekonomczne itp.) i subietywne (ogólne zadowolenie)
Deming i Juran
rozpocznij naukę
koncepcje kontroli procesu, metody i techniki
Schewart - meoda
rozpocznij naukę
Karta kontrolna Schewarta
Deming - cykl PDCA oraz...
rozpocznij naukę
plan, do, check, act ORAZ 14 zasad ciągłego doskonalenia
10 kroków według...
rozpocznij naukę
Jurana, TQM
Ishikawa wynalazki
rozpocznij naukę
produkcja taśmowa, podstawy Japońskiej jakości, diagram
Vallin Feigenbaum teoria...
rozpocznij naukę
... ukrytek rośliny
TQM/C
rozpocznij naukę
Total Quality Management / Control
Taguchi zarządzanie przez...
rozpocznij naukę
kompleksowe wyniki
chronologia rozwoju jakości
rozpocznij naukę
produktów, produkcji, procesów, organizacji
poziomy zarządzania jakością
rozpocznij naukę
od zewnątrz - zarządzanie (przed po i w trakcie produkcji), zapewnienie (przed), sterowanie (w trakcie), kotrola (po)
składow systemu zarządzania
rozpocznij naukę
polityka, cele, procesy, struktura, planowanie itp
jakość produktu 3 aspekty
rozpocznij naukę
jakość projektu, wykonania, eksploatacji
potrzeby funkcjonalne konsumenta
rozpocznij naukę
użytkowanie: komfort, użytkowość, ekonomicznośc dyspozycyjność: niezawodność
potrzeby nieunkcjonalne konsumenta
rozpocznij naukę
użytkowe: image, esrtyka, środowisko
jakość dla producenta - zyskowność
rozpocznij naukę
zysk: cena, koszty, eprzedaż ilość: udział w rynku, wielkość rynku
jakość dla producenta - konkurencyjność
rozpocznij naukę
image, technolgia, doskonalenie
fazy kształtowania jakości produktu
rozpocznij naukę
faza przedprodukcyjna (potrzeby klienta), produkcyjna (surowce, procesy, technolgia), poprodukcyjna (logistyka, dystrybucja)
łańcuch jakości
rozpocznij naukę
projetowanie produktu, projektowanie procesów, wykonanie, użytkowania, serwis
zarządzanie jakością 5 aspektów
rozpocznij naukę
polityka jakości, planowanie, sterowanie, zapewnienie, doskonalenie
4 rodzaje zarządzania w organizacji
rozpocznij naukę
jakość, środowisko, bhp, finanse
7 zasad zarządzania jakością
rozpocznij naukę
orientacja na klienta, przywództwo, zaanażowanie ludzi, podejście procesowe, doskonalenie, decyzje na podsawie dowodów, relacje
proces - definicja
rozpocznij naukę
zbiór działań wzajemnie powiązanych lub wzajemnie oddziałującch do zamierzoneo rezultatu
podejście procesowe - definicja
rozpocznij naukę
systematyczna identyfikacja i zarządzanie tymi działaniami z uwzględnieniem wzajemnych zależności i powiązań
podejście procesowe - schemat
rozpocznij naukę
WEJŚCIE - ZAKRES DZIAŁANIA + ZASOBY - WYJŚCIE oraz NADZÓR/KONTROLA
korzyści podejścia procesowego
rozpocznij naukę
lepsze skupienie na porcesach i szansach do dokonaleń, przewidywalność i spójność, optymalizacja, zaufanie stron zainteresowanych
TQM po polsku
rozpocznij naukę
zarządzanie przez jakość
TQM definicja
rozpocznij naukę
System działań ukierunkowanych na zadowolenie klientów, zaangażowanie zatrudnionych, wzrost dohodów i obniżkę kosztów
TQM definicja 2
rozpocznij naukę
ciągle rozwijający się system zarządzana składający się z WARTOŚCI, NARZĘDZI I TECHNIK którego celem jest wzrost satysfakcji klientów
TQM 4 aspekty koncepcji
rozpocznij naukę
koncentracja na jakości, udział wszystkich członków organizacji, ukierunkowanie na zadowolenie klienta, ukierunkowanie na korzyści organizacji i społeczeństwa
główne składniki TQM
rozpocznij naukę
Systemy, zespoły, narzędzia + proces, klient, dostawca
Koncepcja Lean Management
rozpocznij naukę
Związana z teoriami systemów czy zasobów i kompetencji, CODZIENNE PRAKTYKI I NARZĘDZIA, NIEZBĘDNE DO TWORZENIA I UTRZYMANIA CIĄGŁEJ I INTENSYWNEJ KONCENTRACJI NA PROCESACH
Kroki Lean
rozpocznij naukę
zdefiniowanie wartości-mapowanie procesów-szybki przepływ wartości-potrzebt klienta-ciągłe doskonalenie
Lean manufacturig - definicja
rozpocznij naukę
Eliminacja stat i marnotrastwa
Koncepcje lean ukierunkowane na:
rozpocznij naukę
Przyszłe działania, wykorzystanie wszystkich posiaanych zasobów, wprowadzanie zmian w otoczeniu, ogranicznie marnotrastwa, poprawie jakości, analizę efektów
5 zasad lean management
rozpocznij naukę
wartość dla klienta, strumień wartości, przepływ, wyciąganie, doskonałość
Lean management 3 jap. słowa
rozpocznij naukę
Muda - odpady, Muri - obciążenie pracowników, Mura-niezgodności i nieregularności
Techniki lean manufacturing
rozpocznij naukę
5S, Poka-Yoke, JIT, Jidoka, Kaizen, Hejinuka
Six sigma cechy charakterystczne
rozpocznij naukę
elastyczna i kompleksowa, zrozumienie potrzeb i oczekiwań, wykorzystanie danych, zarządzanie, usprawnianie
LEAN Six Sigma etapy DMAIC
rozpocznij naukę
Define, Measure, Analyze, Improve, Control
System Zarządzania Jakością specyfika
rozpocznij naukę
Orientacja na klienta, działalność w warunkach nadzorowanych, polityka jakości, audity wewnętrzne, analiza ryzyk i szans, działania korygujące i doskonalące, doskonalenie, przeglądy kierownicze
Presłanki do wdrażania SZJ do organizacji
rozpocznij naukę
Wymagania klientów, element strategii, doskonalenie, przewaga konkurencyjna, wzrost jakości, doskonalenie jakości, poprawa dokumentacji, możliwość wchodzenia na nowe rynki, redukcja kosztów
Korzyści z wdrażania SZJ
rozpocznij naukę
Lepsze spełnienie oczekiwan klientów, ustabilizowanie poziomu jakości wyrobów, ograniczenie kontroli jakości, lepsze relacje z klientami, lepsi pracownicy
Bariery implementsji SZJ
rozpocznij naukę
Zabieg marketingowy, brak elastyczności działania, zbyt dużo dokumentacji, zbyt ogólne
Struktura norm ISO od 2015
rozpocznij naukę
Zakres, powołania, terminy i definicje, kontekst organizacji, przywództwo, planowanie, wsparcie, działania operacyjne, ocena efektów działalności, doskonalenie
Normalizacja - definicja
rozpocznij naukę
optymalne uporządkowanie
norma - definicja
rozpocznij naukę
uzgodniony i powszechnie akceptowaly opis: zgodny z wymaganiami, sprawdzoy stan wiedzy tehnicznej
Norma o dokument...
rozpocznij naukę
przyjęty na zasadzie konsensusu
Obszary w których spotykamy normalizacje
rozpocznij naukę
Produkcja, usługi, wymiana handlowa, zarządzanie, BHP, bezpieczeństwo powszechne, nauka, ochrona zdrowia, sfera etyki
Podział norm
rozpocznij naukę
międzynarodowa, europejska, zharmonizowana (europejska na podstawie złożonego przez komisne wniosku prawa harm. Unii), krajowa
Szczebke norm
rozpocznij naukę
międzynarodowy (ISO standarisation, IEC electric, ITU telecom), regionalny: CEN, CENELEC, ETSI, krajowy: PKN, BSI, DIN
3 zasady kierujące ISO
rozpocznij naukę
consensus, szerokie zastosowanie, dobrowolność
klasyfikacja jakosci 2 rodzaje
rozpocznij naukę
techniczna/normatywna/mierzalna oraz subiektywna

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.