Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
sformułowanie problemu badawczego, konceptualizacja badań, operacjonalizacja, organizowanie i gromadzenie źródeł
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zamiary, intencje lub główna idea projektu/ pracy badawczej ktorej idea wywołała się z potrzeby i konkretyzuje się w szczególnych pytaniach
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
poznawczy teoretyczny praktyczny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
eksploracyjny opisowy wyjasniajacy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wstępuje w dwóch formach problemów głównego i problemu szczegółowego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jest pytaniem szerokim wymagającym eksploracji głównego zjawiska lub pojęcia Wokół którego koncentruje się badanie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
w badaniu jakościowym uzupełniają problemy główne i ilościowym dotyczą relacji między zmiennymi które badacz chce poznać
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wszystkie czynniki składające się na badane przez nas zjawisko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to taka zmienna za pomocą której wyjaśnia się zmiany w obrębie zmiennej zależnej zmienna niezależna wyjaśnia dane zjawisko oraz powoduje zmiany wartości zmiennej zależnej Stanowi ona zakładaną przyczynę tych zmian
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zmienne wymagające wyjaśnienia stanowiące przedmiot badania naukowego stanowią bezpośrednie i pośrednie skutki oddziaływania zmiennych niezależnych są to pewne zjawiska wyjaśnione przez badacza oraz przez niego poszukiwane
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jest to właściwość fakt zdarzenien stan lub proces który są możliwe do zaobserwowania oraz na podstawie których można poznać iż wystąpiły dane zjawisko Czy cecha
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przypuszczenia badacza co do relacji pomiędzy zmiennymi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przewidywanie braku relacji lub znaczącej różnicy pomiędzy grupami w odniesieniu dobadanej zmiennej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przewidywania dotyczące oczekiwanego skutku na podstawie wcześniejszej literatury lub wcześniej dokonanych dotąd badań wskazujących na możliwość takiego wyniku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zbiór dowolnych elementów powiązanych ze sobą logicznie ale nie identycznych z punktu widzenia podanej cechy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
próba której struktura ze względu na badane cechy jest zbliżona do struktury populacji statystycznej z której pochodzi reprezentatywność próby można uzyskać stosując zarówno losowe jak i nie losowe techniki wyboru próby
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
badacz Sam włącza określone osoby do próby badanej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sposób umożliwiający uzyskanie próby reprezentatywnej włączanie do próby badanej osób losowych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
postrzeganie świata takiego jakim jest
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jest elementem podrzędnym w stosunku do metod oznacza to że w przypadku każdej z metod by szczególnie one są konkretne techniki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
każdy przedmiot instrument oprogramowanie służące do zbierania danych z badań naukowych za pomocą którego zrealizujesz swoją technikę badań
|
|
|
wywiad narracyjno biograficzny rozpocznij naukę
|
|
otrzymanie opowieści o życiu nie będącej sumą odpowiedzi nastawione pytania ale spontaniczną aranżacją która nie jest zakłócona interwencją badacza, relacja o życiu i fazach by przybliżyć procesy kształcenia tożsamości jednostkowej
|
|
|
1. faza rozpoczęcia wywiadu wywiad narracyjno biograficzny rozpocznij naukę
|
|
tworzenie atmosfery zdobycia zaufania narratora stworzenie klimatu Sympatii i relaksu
|
|
|
2. faza stymulacji do opowiadania rozpocznij naukę
|
|
wyjaśnienie rozmówcy o jaki rodzaj wypowiedzi Jest proszony należy zaznaczyć że badacza interesuje opowieść o życiu narratora o jego osobistych doświadczeniach nie o opinii jakiejś grupy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
podstawowa część wywiadu spontaniczna nie zakłócona interwencję badacza opowieści o życiu narratora
|
|
|
4. faza gdzie narrator definitywnie zakończył narracje rozpocznij naukę
|
|
wtedy badacz zadaje pytanie do wcześniejszej wypowiedzi narrata
|
|
|
5. fazy zakończenia wywiadu rozpocznij naukę
|
|
normalizacja sytuacji wyłączenie magnetofonu i wprowadzenie luźnej rozmowy faza bardzo ważna aby narrator nie czuł się jedynie jego maszynka do opowiadania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
technika to polega na dyskusji z grupą osób których potrzebę badamy techniki tej używamy w celu gromadzenia informacji jakościowej która pojawi się dzięki dynamice kontaktów grupowych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
definiowane jako metoda jakościowa w której przeprowadzający wywiad w sposób swobodny cel: zdobycie informacji które zostały zdefiniowane Przed przystąpieniem do wykonywania badania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
opis nietypowych zjawisk zdarzeń ludzie procesów Obszerna analiza badanego zjawiska ale przez rozumienie zachodzącego procesu
|
|
|
metoda badanie w działaniu rozpocznij naukę
|
|
studia nadspołeczną sytuacją w której znajduje się badacz z zamiarem jej ulepszenia ukierunkowania na poprawę jakości działania w jej obrębie od działań praktycznych dochodzimy do uogólniej teoretycznych łączy rolę badacza i praktyka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
traktowanie społeczności jako całości badania instytucji dokładna i wielowymiarowa analiza jakiegoś przedmiotu i zjawiska w przypadku bądź grupy społecznej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
badanie określonego wycinka rzeczywistości polegającej na wywołanie lub tylko zmienieniu przebiegu procesów przez wypowiedzenie do nich jakiegoś nowego czynnika czy zaobserwowanie zmian powstałych Pod jego wpływem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
paradygmat pozytywistyczny rozpocznij naukę
|
|
podejście zakładające istnienie praw które rządzą rzeczywistością społeczną wiedza o tej rzeczywistości jest niezależna od kontekstu prawa rządzące rzeczywistością mają naturę przyczynowo-skutkową
|
|
|
paradygmat konstruktywistyczny rozpocznij naukę
|
|
rzeczywistość społeczna jest ona tworem umysłów poszczególnych jednostek stąd badania zgodne z paradygmatem Muszą dotyczyć doświadczeń jednostek w ich interakcjach z otoczeniem konstrukty społecznie nie mogą być oceniane w kategorii prawdy i fałszu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ma cechy rzeczywistości społecznej traktowane jako obiektywna rzeczywistość społeczna proces poznawczy- charakter dialektyczny przebiega we wzajemnej integracji badacza i danego cel: poddanie krytycznej analizy badanych elementów rzeczywistości społecznej
|
|
|
rzeczywistość społeczna faktem obiektywnym uznaje się że jest ona rozpocznij naukę
|
|
rzeczywistość społeczna faktem obiektywnym jest konstruktywna przez różne jednostki rzeczywistość jest niedoskonała musi być analizowana wielowątkowo definuje się ją w ujęciu stochastycznym wyniki badań zależą od wpływu badacza na rzeczywistość społeczną
|
|
|
paradygmat pozytywistyczny rozpocznij naukę
|
|
zapewnia racjonalne wyjaśnienie kwestii społecznej dla skutecznej regulacji i kontroli charakterystyka: Solidarności potrzeby satysfakcji aktualności z punktu widzenia realistycznego pozytywistycznego porządku społecznego konsensusu Integracji Społecznej
|
|
|