Testing basics

 0    51 fiszek    piotrjaniszewski64
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie Odpowiedź
Testing basics
rozpocznij naukę
Podstawy testowania
Test case
rozpocznij naukę
to scenariusz testowy, zbiór wartości wejściowych, warunków wstępnych realizacji, spodziewanych wyników, opracowany w pewnym celu lub dla warunku testowego, takiego jak wykonanie pewnej ścieżki programu albo do sprawdzenia zgodności z wymaganiami.
Bug tracking system
rozpocznij naukę
System śledzenia błędów. system bagtrackingowy. Zabezpieczenie programowe, które pozwala na rejestrowanie i śledzenie sposobu rozwiązania każdego defektu (bagu) wykrytego przez testera, do momentu aż problem nie zostanie rozwiązany.
Bug tracking system. For example Jira, Trello, Redmine
rozpocznij naukę
Przykładami takich systemów są: "Dżira", Trello, "Redmajn" i inne.
Actual result
rozpocznij naukę
Wynik rzeczywisty. Pole używane przy opisie defektu w systemie bagtrackingowym. Oznacza zaobserwowane lub wygenerowane zachowanie komponentu albo systemu podczas testowania.
Expected result
rozpocznij naukę
Wynik oczekiwany. Pole używane przy opisie scenariuszy testowych w systemie test managementu i defektów w systemie bagtrackingowym. Określa zachowanie komponentu albo systemu przy zadanych warunkach, określonych przez specyfikację lub inne źródła.
Priority
rozpocznij naukę
Priorytet defektu w systemie bagtrackingowym, określa kolejność korekty defektów.
Severity
rozpocznij naukę
stopień krytyczności defektu w systemie bagtrackingowym, określa na ile defekt jest poważny oraz jego wpływ na system.
Review
rozpocznij naukę
Przejrzeć
Verification
rozpocznij naukę
Potwierdzenie, na podstawie obiektywnych dowodów, że wymagania zostały spełnione.
Validation
rozpocznij naukę
Potwierdzenie, na podstawie obiektywnych dowodów, że wymagania odnoszące się do konkretnego wykorzystania lub zastosowania zostały spełnione.
Bug (Defect)
rozpocznij naukę
Błąd (wada) - niezgodność rzeczywistego wyniku pracy programu z oczekiwanym.
Bug raport.
rozpocznij naukę
dokument techniczny tworzony przez testera w systemie bagtrackingowym podczas testowania, który zawiera pełny opis defektu.
Customer
rozpocznij naukę
Klient, zamawiający. Osoba lub firma, która zleciła opracowanie.
Developer.
rozpocznij naukę
programista, który pisze kod oprogramowania.
Business domain.
rozpocznij naukę
branża, w której działa dany produkt programowania (np. fintech, e-commerce, handel, komunikacja itp.)
Policy
rozpocznij naukę
system zasad podejmowania decyzji i osiągania optymalnych wyników.
Test levels
rozpocznij naukę
Poziomy testów
Unit.
rozpocznij naukę
testowanie modułowe. Z reguły odpowiada za nie programista.
Integration
rozpocznij naukę
testowanie integracyjne. Z reguły odpowiada za nie programista i tester.
system
rozpocznij naukę
testowanie systemowe. Z reguły odpowiada za nie tester.
Acceptance.
rozpocznij naukę
testowanie akceptacyjne. Z reguły odpowiada za nie zamawiający.
Specification
rozpocznij naukę
specyfikacja, wymagania, zadania techniczne. Dokument lub zbiór dokumentów, który określa, cel główny, mierniki jakości, wymagania techniczno-ekonomiczne i specjalne, odnośnie oprogramowania, wielkości, etapów opracowania oraz dokumentacji.
alpha testing
rozpocznij naukę
rodzaj testów polegający na symulacji rzeczywistego użycia, przez testerów wewnętrznych (pracowników firmy lub grupę specjalistów do testów niezależnych)
beta testing
rozpocznij naukę
intensywne użytkowanie prawie gotowej wersji produktu w celu wykrycia jak największej liczby błędów w jego działaniu, aby je następnie usunąć przed ostatecznym wypuszczeniem produktu na rynek.
Deadline
rozpocznij naukę
Ostateczny termin (data lub/i godzina), do której musi zostać wykonane pewne zadanie.
software.
rozpocznij naukę
oprogramowanie.
hardware
rozpocznij naukę
sprzęt komputerowy (procesor, pamięc operacyjna, dysk twardy itp.)
Framework.
rozpocznij naukę
infrastruktura rozwiązań programowych, która ułatwia opracowanie złożonych systemów. Prościej mówiąc, infrastruktura ta może być uważana za swego rodzaju kompleksową bibliotekę.
Release
rozpocznij naukę
Wydanie oprogramowania użytkownikowi końcowemu.
Team. Product. Elaboration.
rozpocznij naukę
Zespół. Produkt. Opracowanie.
Product
rozpocznij naukę
Produkt. Jest to efekt końcowy, który jest dostarczany klientom lub użytkownikom. Może to być fizycznie namacalny produkt, platforma programowa, serwis, aplikacja lub usuługa.
Project.
rozpocznij naukę
Projekt. Jest to konkretny plan, który składa się z różnych działań. Wszystkie działania mają określone cele oraz ustalone daty rozpoczęcia i zakończenia. Gdy cel zostanie osiągnięty, projekt zostanie zakończony.
Operating system
rozpocznij naukę
System operacyjny. Jest to zbiór programów przeznaczonych do zarządzania komputerem i organizacji interakcji z użytkownikiem. W zależności od obszaru wykorzystania oraz specyfiki procesów zarządzania zasobami komputera systemy dzielą się na typy.
Operating system
rozpocznij naukę
wyróżnia się systemy operacyjne desktopowe, mobilne i serwerowe.
Browser.
rozpocznij naukę
Oprogramowanie dla komputera lub innego urządzenia elektronicznego, które z reguły jest podłączone do internetu, co daje użytkownikowi na hipertekstowej stronie internetowej możliwość interakcji z tekstem obrazami itp.
Server
rozpocznij naukę
to pojedynczy komputer lub program. Cechą jest zdolność urządzenia lub programu do autonomicznego działania, bez ingerencji człowieka, przez większość czasu, reagując na zdarzenia zewnętrzne, przy użyciu zainstalowanego oprogramowania.
Cloud services.
rozpocznij naukę
Usługi w chmurze. Są to programy lub platformy, które istnieją i działają na serwerach dostawców usług w chmurze. Mając konto na takiej platformie, użytkownik ma dostęp do swoich informacji z każdego urządzenia w dowolnym miejscu na świecie.
Cloud services. GCP (Google Cloud Platform), AWS (Amazon Web Services), Microsoft Azure
rozpocznij naukę
Użytkowanie tych serwisów jest nie tylko wygodne, lecz także bezpieczne. Popularnymi usługami w chmurze są: GCP (Google Cloud Platform), AWS (Amazon Web Services), Microsoft Azure
Desktop application.
rozpocznij naukę
w pełni funkcjonalne aplikacje, które działają niezależnie od innych programów, wymagają obecnośći operatora i są instalowane na fizycznych urządzeniach (np. komputer).
Web application.
rozpocznij naukę
programy oparte na interakcji klienta (przeglądarki) z serwerem - interaktywne strony, które przewidują, że użytkownik będzie wykonywał jakieś działania (naciskał przyciski, wypełniał formularze itd.).
Front-end.
rozpocznij naukę
publiczna częśc aplikacji internetowych (stron internetowych), z którą użytkownik może wchodzić w interakcję i mieć bezpośredni kontakt. W gruncie rzeczy front-end to wszystko, co widzi użytkownik po otwarciu strony internetowej.
Back-end.
rozpocznij naukę
Część programowo-sprzętowa projektu. To wszystko, co dzieje się po stronie serwera i czego nie widzi użytkownik.
Environoment.
rozpocznij naukę
otoczenie implementacji oprogramowania, środowisko, w którym program, będzie działał. Istnieją następujące typy
development environment
rozpocznij naukę
środowisko programistyczne
staging environment
rozpocznij naukę
środowisko przejściowe
production environment
rozpocznij naukę
środowisko produkcyjne
SDLC, Software Development Life Cycle
rozpocznij naukę
SDLC, cykl życia oprogramowania. Struktura definiująca kroki opracowania oprogramowania na każdym etapie. Zawiera ona szczegółowy plan budowy, wdrożenia i obsługi oprogramowania.
Scrum
rozpocznij naukę
Sposób organizacji pracy. Metodologia, która pomaga ludziom, zespołom i organizacjom w tworzeniu wartości za pomocą adaptywnych rozwiązań złożónych problemów
Sprint.
rozpocznij naukę
okres czasu trwający miesiąć lub krócej, w ciągu którego tworzy się gotowy czyli zdatny do użytku i realize'u inkrement tj. przyrost produktu
Stand-up meeting.
rozpocznij naukę
codzienne spotkanie, na którym każdy członek zespołu porusza następujące kwestie: "co wczoraj zrobiłem?", "co będę dziś robił", "czy coś mi przeszkadza, albo jakie mam pytania"

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.