Pytanie |
Odpowiedź |
Kiedy używamy czasu Present Simple? rozpocznij naukę
|
|
1. zwyczajowe lub powtarzające się sytuacje lub czynności, 2. prawa nauki, prawdy ogólne, 3. stany stałe, 4. przyszłe zaplanowane akcje (harm), 5. nagłówki, komentowanie sportu, opowiadania historii, recenzji, instrukcji, kierunku, 6. zdań z wykrzyknikiem for habitual or repeated actions and situations; for general truths; for permanent situations in the present; for headlines, sports commentaries, storytelling, reviews of books, directions and instructions; in excementory sentences with Here ...! There I go to the park once a week; the earth goes round the sun; he lives in the Cracow; train leaves at 6 a.m. tomorrow; 3 men rob bank, Mark takes the ball and scores, In this chapter, Bob meets his old friend; here comes the bridge!, There she goes again!
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Statyczne czasowniki - definicja i grupy rozpocznij naukę
|
|
Wyrażają stan a nie akcje, nie tworzą czasów continuous. Czasowniki zmysłów, emocji i uczuć, umysłu lub inne nie z tych grup ale wyrażają stan
|
|
|
Statyczne czasowniki zmysłów - przykłady rozpocznij naukę
|
|
feel, hear, see, smell, taste, notice feel w znaczeniu dotyku
|
|
|
Statyczne czasowniki emocji, uczuć, preferencji - przykłady rozpocznij naukę
|
|
like, dislike, love, hate, prefer, fear, mind, want, wish, need, admire
|
|
|
Statyczne czasowniki umysłu (związane z czynnościami umysłowymi) - przykłady rozpocznij naukę
|
|
think, believe, know, understand, expect, remember, forget, hope, have, own, belong (to)
|
|
|
Statyczne czasowniki inne nie należące do grup - przykłady rozpocznij naukę
|
|
be, cost, weigh, seem, appear, consist (of) consist (of) - składać się z
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Widzę Marię idącą w naszą stronę rozpocznij naukę
|
|
I see Mary coming towards us
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Ta guma do żucia smakuje jak truskawka rozpocznij naukę
|
|
This chewing gum tastes like strawberry
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Kiedy możemy spotkać czasowniki statyczne w czasach ing? rozpocznij naukę
|
|
Niektóre z nich możęmy użyć z ingiem kiedy wyrażją czynność a nie stan The flower smells beautiful - to jest jego stan, niezależny ode mnie, i nie ma ing, ale: I'm smelling the flower -> wącham kwiatka bo tak chce. - nie ma pachnieć ale wąchać
|
|
|
Biorę teraz kąpiel (w wannie) rozpocznij naukę
|
|
Have w sensie posiadania nigdy nie tworzy ing np. I have a dog, ale kiedy zmienia znaczenia już tak
|
|
|
Jutro o 10:00 mam wizytę u lekarza rozpocznij naukę
|
|
I'm seeing a doctor tomorrow at 10.0 am Widzieć nie tworzy inga np. I see the sky, ale w sensie spotywać się z kimś juz tak
|
|
|
Zastanawiam się nad kupnem nowego samochodu rozpocznij naukę
|
|
I'm thinking of buying a new car Jeżeli think oznacza opinie to nie tworzy ing (Moja żona jest sexy - my wife is sexy), ale kiedy oznacza rozmyślanie to tworzy ing
|
|
|
Dlaczego wąchasz mleko? Myślisz, że się zepsuło? rozpocznij naukę
|
|
Why are you smelling the milk? Do you think it's gone off? smell w sensie pachnieć / śmierdzieć nie tworzy inga np. the flower smells good, ale kiedy mówimy wąchać to już jest ing
|
|
|
Ona próbuje zupy, żeby sprawdzić, czy nie potrzebuje więcej soli rozpocznij naukę
|
|
She is tasting the soup to see if it needs any more salt taste w sensie smakować nie tworzy ing np. the apple tastes sweet, ale kiedy próbujemy to juz tak
|
|
|
Dlaczego zachowuje się samolubnie? rozpocznij naukę
|
|
be - być nie tworzy ing np. he is very selffish (on jest samolubny - zawsze), ale w sensie zachowania juz tworzy ing
|
|
|
Kiedy używamy czasu Present Continuous? rozpocznij naukę
|
|
1. akcje i wydarzenia dzijące sie teraz 2. czynności tymczasowe, 3. sytuacje dziejące się obecnie w szerszym znaczeniu 4. do zaplanowanych na najbliższą przyszłoć czynności; 5. z przysł. częstotl. dla wyrażenia wkurzenia na czyjeś złe nawyki actions or events happening now or around; tempor. state in the present; situat. which are changing or developing around the present; for planned future actions related to personal arrangements; with adverbs of freq. to express anoying habbits of somebod Look! That boy is climbing up the tree; I'm studying french this term; I'm reading Alice in Wonderland currently; I'm travelling to London tomorrow; Sam is very kind, he is always helping the poor; Ann is always leaving her panties on the floor!
|
|
|