Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
Proces przyswajania przez jednostkę wzorców zachowań, wartości, norm i postaw, które są charakterystyczne dla danej grupy społecznej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zorganizowany zbiór osób, które są ze soba powiązane i współdziałają w ramach określonych norm i wartości społecznych
|
|
|
podstawowe cechy grupy społecznej rozpocznij naukę
|
|
Wspólne cele, wzajemne relacje, interakcje między członkami, Współpraca, podział ról i norm społecznych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Mała, blisko emocjonalnie i trwała grupa np. rodzina
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Większa, mniej emocjonalny i bardziej zróżnicowana grupa np. klasa szkolna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zbiór oczekiwań, norm i obowiązków związanych z daną pozycję społeczną, jaką zajmuje jednostka w grupie społecznej
|
|
|
rodzaje konfliktów w grupach społecznych rozpocznij naukę
|
|
Konflikty interpersonalne, konflikty między grupowe, konflikty wewnętrzne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
System wzajemnych powiązań, zależności i podobieństw, które sprawiają, że zbiorowość tworzy wyodrębnioną, zwartą całość
|
|
|
grupy społeczne dzielimy ze wzgledu na rozpocznij naukę
|
|
charakter więzi, wielkosć
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pierwotne (oparte na więziach osobistych np. rodzina) wtórne (oparte na więziach wynikających ze wspólnych zadań np. pracownicy firmy)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
duże (powyżej 20 osób np. członkowie partii politycznej) małe (poniżej 20 osób np. drużyna harcerska)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zbiorowość licząca co najmniej trzy osoby, połączono trwałą więzią społeczną, której członkowie mają wspólne cele, członkowie mają poczucie przynależności do tej grupy i jej odrębności
|
|
|
człowiek jako istota społeczna rozpocznij naukę
|
|
Musisz żyć w społeczeństwie aby nabyć cechy ludzkie tak jak mowa, umiejętność pisania
|
|
|