Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
mikroskop optyczny można obserwować struktury których nie widzimy okiem najlepsze mikroskopy tego typu pozwalają powiększyć obraz obiektów około 1000 razy dzięki niej możemy obserwować na przykład budowa wewnętrzna pręcików i pojedyncze ziarna pyłku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to stosujemy aby pokazać zależności od badanego zjawiska od danego czynnika pozwala on określić między innymi tendencję zmian wysokość osobników w zależności od temperatury temperatura i 4 dane
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
umożliwia powiększenie obrazu do 1000000razy dzięki temu możemy na przykład zobaczyć szczegóły budowy ziarna pyłku lub porównać pyłki różnych kwiatów: mikroskop skaningowy elektronowy I transmisyjny mikroskop elektronowt
|
|
|
mikroskop optyczny mierzenia rozpocznij naukę
|
|
powiększenie okularu × powiększenie obiektywu=powiększenie obserwowanego obiektu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
budowa komórkowa wykonywanie czynności życiowych odżywianie się oddychanie wydalanie poruszanie reakcjia na bodźce rozmnażanie wzrost i rozwój materiał genetyczny DNA zawierające informacje o białkach i RNA przekazywanie organizmom potomnych cech -genów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
medycyna stomatologia fizjoterapia pielęgniarstwo farmakologia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
astronomia planetologia geologia mytologia botanika leśnictwo ogrodnictwo rolnictwo zoologia mikrobiologia biogeografia ewolucjonizm
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Metoda naukowa w której badacz celowo zmienia jeden z czynników wpływających na badany obiekt proces lub zjawisko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Metoda naukowa w której badacz w żaden sposób nie wpływa na dany obiekt czy zjawisko
|
|
|
elementy mechaniczne mikroskopu rozpocznij naukę
|
|
tubus rewolwer stolik śruba makrometryczna śruba mikrometryczna
|
|
|
elementy optyczne mikroskopu rozpocznij naukę
|
|
okular obiektyw kondensor źródło światła
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
obserwacja-sformułowanie problemu badawczego-postawienie hipotezy-weryfikacja hipotezy (zaplanowanie i przeprowadzenie doświadczenia)-analiza wyników-sformułowanie wniosku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dotyczą obiektów o bardzo małych rozmiarach które możemy obserwować dzięki mikroskopom
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dotyczą obiektów o dużych rozmiarach które możemy zobaczyć bez dodatków przyrządów lub za pomocą na przykład lupy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
obserwacje książki doświadczenia encyklopedie podręczniki akademickie czasopisma popularnonaukowe wyniki badań artykuły naukowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Mikroskopy optyczne różnią się od elektronowych tym, że wykorzystują strumień światła do uzyskania powiększonego obrazu, natomiast mikroskopy elektronowe wykorzystują do tego celu wiązkę elektronów.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przewidywalny wynik doświadczenia lub obserwacji stanowi przypuszczalną odpowiedź na określonym wcześniej problem badawczy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zestaw doświadczalny w którym organizm lub proces jest poddany działaniu badanego czynnika
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
taki sam zestaw doświadczalny jak w próbie badawczej ale organizm lub proces nie jest w nim poddany działaniu badanego czynnika służy do określenia czy zaobserwowany w próbie badawczej efekt wynika z działania badanego jednego czynnika
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przyrząd służący do uzyskiwania wielokrotnie powiększonych obrazów struktur niewidocznych gołym okiem; wykorzystuje światło widzialne przechodzące przez preparat lub padające na niego
|
|
|