Pytanie |
Odpowiedź |
Czym zajmuję się biologia? rozpocznij naukę
|
|
bada budowę czynnoście życiowe i funkcjonowanie organizmów w środowisku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
budowa komurkowa, odżywianie się oddychanie wydalanie, ruch, reakcje na bodźce, rozmnażanie się, wzrost i rozwój, materiał genetyczny DNA zawierający info o białkach i RNA, przekazywanie cech w postaci genów, podleganie ewolucji = mutacji DNA i homeostaze
|
|
|
nauki biologiczne wplywaja na: rozpocznij naukę
|
|
rozwoj medycyny, farmakologia, kryminalistyka, rolnictwo, psychologia oraz pedagogika
|
|
|
Znaczenie nauk biologicznych w roznych dziedzinach: rozpocznij naukę
|
|
ochrona srodowiska, kryminalistyka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
OBSERWACJA-poszukiwanie info o organizmach, procesach lub zjawiskach za pomoca zmysłow. DOŚWIADCZENIE- badacz celowo zmienia jeden z czynnikow wplywajacych na badany obiekt, proces lub zjawisko
|
|
|
wymien etapy badan naukowych rozpocznij naukę
|
|
1. obserwacja 2. sformuowanie problemu badawczego 3. sformulowanie hipotezy 4. weryfikacja hipotezy 5. sformulowanie wniosku
|
|
|
jakie sa elementy mechaniczne w mikroskopie optycznym? rozpocznij naukę
|
|
tubus, statyw, rewolwer, stolik, sruba makrometryczna i sruba mikrometryczna
|
|
|
jakie sa elementy optyczne w mikroskopie optycznym? rozpocznij naukę
|
|
okular, obiektywy, kondensor, zrodlo swiatła
|
|
|
powiekszenie mikroskopu obliczamy: rozpocznij naukę
|
|
okular razy obiektyw (8 razy 10 =80)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
podlegaja ewolucji, przekazuja cechy, homeostazy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
PN-N-krajowa PN-EN-europejska PN-ISO- miedzynarodowa PN-EN-ISO- europejska wprowadzajaca miedzynarodowa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. Wieksza dostępność 2. Niższe ceny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Działanie mające na celu opracowanie i wprowadzenie jednolitych Norm.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
wymien 3 elementy zlozone rozpocznij naukę
|
|
łozysko kulkowe, łącznik gwintow, łozysko stożkowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sprzeglo cierne, rozrząd, wytrysk paliwa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
uklad hamulcowy, uklad kierowniczy, uklad chlodniczy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dokument zaakceptowany przez uznana jednostke normalizacyjna. Znajduja sie w niej infor. dokladnie obliczone i sprawdzone
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Rozciaganie, sciskanie, scinanie, skrecanie, zginanie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zwiazki organiczne zbudowane z atomow wegla wodoru i tlenu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
CUKRY PROSTE(monosacharydy)-glukoza, fruktoza, galaktoza, ryboza. DWUCUKRY(disacharydy) z- maltoza, laktoza, sacharoza. WIELOCUKRY(polisacharydy)-skrobia, glikogen, celuloza, chityna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
podstawowe zrodlo energii dla komorek, wchodzi w sklad wiekszosci dwu i wielo cukrow.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dodatkowe zrodlo energii doa komorek, latwo przeksztalcana w glukoze, wchodzi w sklad niektorych dwu i wielo cukrow, wystepuje w owocach i miodzie.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
skladnik laktozy oraz niektorych wielocukrow, stanowi zrodlo energii dla komorek.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
produkt rozkladu skrobi, zawartej w np ziarnach zboz? czlowiek wykorzystuje ja jako substancje slodzaca
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
skladnik mleka saakow, stanowi zrodlo energii dla komorek
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
forma transportowa cukrow u roslin
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
material zapasowy u roslin, wystepuje w ziemniakach
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
material zapasowy u zwierzat i grzybow
|
|
|