Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
1765 (ostatni król polski - Stanisław August Poniatowski)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Stanisław August Poniatowski co zrobił rozpocznij naukę
|
|
wymyślił ministerstwo edukacji, zreformował system edukacji, założył pierwsze polskie czasopismo (monitor), dzięki niemu powstały teatry, obiady czwartkowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
spotkania artystów w zamku królewskim, odbywały się co czwartek
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bajki, satyry, pierwsza polska powieść, poemat heroikomiczny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ŻÓŁW I MYSZ. DOKTOR I ZDROWIE. FIOŁEK I TRAWA.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Do króla, Palinodia, Świat zepsuty, Żona modna
|
|
|
pierwsza polska powieść krasicki rozpocznij naukę
|
|
Mikołaja Doświadczyńskiego przypadki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wiara w boga który po stworzeniu świata opuścił ziemie i nie ingeruje w ludzkość
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wiara w logike i udowodnione fakty
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sprawdzenie przez doświadczenie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
czysta tablica, jesteśmy tym czego doświadczylismy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wolność, decydowanie o swoim życiu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pozwalanie sobie na wszystko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wiersz, krótka, typy bohaterow, alegoria (symbol). puenta (morał)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Ignacy Krasicki, Jan Brzechwa, Ezop, Charles Perrault
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
proza. dłuższe, złożeni rozbudowanie bohaterowie, opcjonalny morał
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Bracia Grimm, Hans Christian Andersen, Levis Carrol, Szecherezada, Halo Calvino
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
skierowane do młodszych odbiorców, elementy fantastyki, udział zwierząt
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nie dosłowne przekazanie tekstu tak żeby nie było łatwo się domyślić o co chodzi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pochodzi ze starożytności, odzwierciedla obyczajówosc polski, uczy przez zabawę, zawiera ironie i krytykę, tryptyk (3 rodzaje literackie - epike, liryke i dramat), pokazuje problemy spoleczenstwa, zawiera komizm
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
językowy, sytuacyjny, postaci
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
próba wywołania reakcji wesołości u odbiorcy sposobem prezentacji konkretnej postaci, przez szczególne uwypuklenie jej charakterystycznych cech
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
odnosi się do języka postaci, zabawnych powiedzeń, mylenia znaczeń używanych wyrazów, sposobu wypowiadania się
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dotyczy zdarzeń najczęściej nieoczekiwanych, absurdalnych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
śmieszne wydarzenie np. przewrócenie się na skórce od banana
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rzeczowe, emocjonalne, logiczne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
argument siły, uogólnienie, sumienia, odwołania do autorytetów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wykorzystywanie wiedzy na temat drugiej osoby przy argumentacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
argument odwołując się do słuchaczy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wykorzystanie czyjejś niewiedzy
|
|
|