Pytanie |
Odpowiedź |
co mówi funkcja poznawcza rozpocznij naukę
|
|
mity wyjaśniają niezrozumiałe zjawiska, poglębiają wiedzę o świecie mit o demeter i korze, mity genezyjskie
|
|
|
co mówi funkcja świato poglądowa rozpocznij naukę
|
|
mity regulują zasady życia społecznego mit o syzyfie- nie ma ucieczki przed śmiercią
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyraża wierzenia starożytnych ludzi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pobudzają wyobraźnię, odwołuja się do elementów fantastycznych, zawierają element sacrum, tłumaczą świat
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dąrzenie do obiektywizmu, racjonalne wyjaśnianie zjawisk, skupienie się na faktach wspólne: tłumaczenie świata
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jowisz, pioruny, ojciec bogów i ludzi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
westia, pochodnia, bogini ogniska domowego bogini ogniska domowego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Ceres, złoty sierp, bogini płodności ziemi dzi. bogini płodności ziemi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bogini mądrości
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Febus, lutnia, bóg piękna bóg piękna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Merkury, kapelusz i buty ze skrzydłami, bógdróg, kupców bóg dróg, kupców kapelusz i buty ze skrzydłami
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Venus, róża, bogini miłości
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bóg wina, winnej latorośli wieniec z winnej latorośli
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
juwentas, dzban, bogini młodości bogini młodości
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wojny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kosmogoniczne, teogoniczne, antropogeniczne, ajtiologiczne, heroiczne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
mit o powstaniu świata z chaosu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powstanie tradycji, zjawisk tsunami złoscią zeusa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rozdźwięk między marzeniami a rozumem i rzeczywistością
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ponowne odczytanie dzieła, nadanie nowego znaczenia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
opowieść o bóstwach i istotach nadprzyrodzonych, przekazywana przez daną społeczność,
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ambitne działa początkowo przynoszące sukses a kończące katastrofą
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bunt w imie wyższej wartości
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
główny gatunek epicki do momentu powstania powieści, rozbudowany utwór wierszowany ukazujący dzieje bohaterów na tle ważnych wydarzeń przełomowych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rozpoczyna się inwokacją, paraleizm akcji, narrator, epizodyczna kompozycja, patetyczny podniosły styl, porównania homeryckie, epitety stałe, sceny badalistyczne, bogactwo opisów, heksametr
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stały obraz powtarzający się w róznych dziełach
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
neptun, trójząb, bóg morza
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pluton, berło, bóg świata podziemnego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
junona, owocgranatu, bogini płodności
|
|
|