Drukowanie 3d

 0    30 fiszek    mateuszhasik9
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
Modelowanie
rozpocznij naukę
opisanie kształtu obiektu 3D
Zwykle stosuje się
rozpocznij naukę
reprezentację powierzchniową czyli opis powierzchni obiektu
Najczęstsza reprezentacja powierzchniowa to
rozpocznij naukę
siatka wielokątowa (polygonal mesh)
Metody modelowania (4)
rozpocznij naukę
Projektowanie komputerowe i ręczne / skanowanie przedmiotów / modelowanie proceduralne / modelowanie fizyczne
Modelowanie wielokątowe
rozpocznij naukę
przedstawienie powierzchni obiektu za pomocą siatki tworzącej wielokąty
Siatka (mesh) zawiera
rozpocznij naukę
wierzchołki (werteksy | vertex) / krawędzie (edge) / wielokąty (polygon, face)
Teselacja
rozpocznij naukę
to tworzenie siatki wielokątowej poprzez łączenie punktów tak, aby utworzone zostały wielokąty
Triangulacja
rozpocznij naukę
polega na rozbiciu bardziej złożonych powierzchni obiektów na trójkąty.
Punkty węzłowe powstałe w wyniku modelowania są
rozpocznij naukę
przekształcone na wierzchołki i łączone w trójkąty. Powstaje w ten sposób szkielet obiektu (wireframe), który może być dalej przetwarzany
Metoda Nubs
rozpocznij naukę
Non-Uniform Rational B-Spline
punkty kontrolne (Metoda Nubs) (1)
rozpocznij naukę
Zwykle leżą poza powierzchni
punkty kontrolne (Metoda Nubs) (2)
rozpocznij naukę
zmieniając ich położenie modyfikujemy kształt powierzchni
punkty kontrolne (Metoda Nubs) (3)
rozpocznij naukę
cztery punkty kontrole wyznaczają płat powierzchni
punkty kontrolne (Metoda Nubs) (4)
rozpocznij naukę
płaty tworzą ciągłą powierzchnię
Modelowanie prostych, symetrycznych brył: bryły przesuwane (wyciągane)
rozpocznij naukę
przesuwanie płaskiego obiektu wzdłuż trajektorii w przestrzeni
Modelowanie prostych, symetrycznych brył: bryły obrotowe (lathe)
rozpocznij naukę
Obracanie płaskiego wzorca wokół osi
Z prostokąta można uzyskać (2)
rozpocznij naukę
bryła przesuwana - prostopadłościan / bryłę obrotową - walec
Model 3D zawiera informacje opisujące
rozpocznij naukę
kształt obiektu - np w metodzie siatki trójkątowej współrzędne wierzchołków
Na etapie modelowania zapisuję się
rozpocznij naukę
w modelu informacje dodatkowe, potrzebne do renderingu
Model 3D, informacje dodatkowe potrzebne do renderingu
rozpocznij naukę
Wektory normalne, barwa i materiał, współrzędne tekstury
Wektory normalne
rozpocznij naukę
prostopadłe do wierzchołków - opuszczają cieniowanie
Barwa i materiał
rozpocznij naukę
Zdolność do odbijania światła - charakter powierzchni obiektu
Metoda tworzenia szkicu płaskiego
rozpocznij naukę
Rysunek precyzyjny, Metoda szkieletowa, Metoda obiektowa
Reprezentacja szkieletowa
rozpocznij naukę
Widoczne wszystkie krawędzie i siatki powierzchniowe
Reprezentacja powierzchniowa
rozpocznij naukę
Ukryte krawędzie niewidoczne i linie siatki
Reprezentacja obiektowa
rozpocznij naukę
Ściany obiektów z kolorem i cieniem do standardowego szkieletowa
Rendering
rozpocznij naukę
Obiekty z nadawaną fakturą i oświetleniem
Zasady modelowania powierzchniowego
rozpocznij naukę
Obiekty powierzchniowe są wyznaczane przez zbiory punktów, zdefiniowanych w przestrzeni trójwymiarowej, jako przecięcie linii wyznaczających siatkę powierzchni
W zależności od sposobu generowania powierzchni możemy wyodrębnić różne jej typy
rozpocznij naukę
walcowe / obrotowe / prostokreślne / krawędziowe
Zasady modelowania bryłowego
rozpocznij naukę
Modelowanie 3D bazuje na szkicu płaskim w postaci polini typu zamkniętego, luk konstrukcji umożliwiającej stworzenie obwiedni. Bryły podstawowe zazwyczaj tworzymy w postaci obiektów prostych

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.