Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
zalety; duża dostępność i powszechność, możliwość dostawy od drzwi do drzwi, podstawa transportu miejskiego WADY; duża wypadkowość, zanieczyszczenie środowiska, duża pracochłonność
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zalety; niskie koszty na długich dystansach, stosunkowo krotki czas przejazdu, duża ładowność, bezpieczeństwo WADY; brak możliwości od drzwi do drzwi, wysokie koszta budowy infrastruktury kolejowej, ograniczenia możliwości wyboru i zmiany tras
|
|
|
transport wodny śródlądowy rozpocznij naukę
|
|
zalety; niskie koszty transportu, mały wpływ na środowisko przyrodnicze, efektywność w przewozie materiałów sypkich WADY; Długi czas przewozu, konieczność regulacji rzek i budowy portów, zależnośc od wysokości stanu wody
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zalety; ogromną ładowność, niskie koszty transportu, ułatwienie handlu międzynarodowego WADY; długi czas przewozu, wysokie koszty budowy, zależności od pogody
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zalety; znaczny udział w przewozach pasażerskich, coraz niższe koszty przelotów, bezpieczny WADY; konieczność budowy np lotnisk, zagrozenie porwaniami, rosnący wplyw na degradację środowiska
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zalety; niskie koszty przesyłu, niezależność od pogody WADY; duże koszty budowy sieci przesyłowych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Azja, morze srodziemne z czerwonym
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Europa, egejskie z jońskim
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
długość dróg kolejowych kraje; rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
długość linii kolejowych; rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
najgęstsza siecią dróg odznaczają się np. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ukształtowanie powierzchni(najkorzystniejsze są tereny nizinne), warunki klimatyczne
|
|
|
dla morskiego i wodnego śródlądowego rozpocznij naukę
|
|
ukształtowanie linii brzegowej, układ sieci rzecznej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
liczba, rozmieszczenie ludności i poziom urbanizacji, zamożność społeczeństwa wpływająca na mobilnosc, lokalizacją ośrodków przemysłowych, postep naukowo-techniczny, polityka transportowa, możliwość dotacji z UE
|
|
|