| Pytanie | Odpowiedź | 
        
        | rozpocznij naukę |  |   grupa osób, między którymi wytwarza się i utrzymuje więź społeczna  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   relacje łączące jednostkę z grupą, zbiorowością lub inną jednostką  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   proces przystosowywania jednostki do życia w społeczeństwie  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   zestaw praw i obowiązków wynikających z zajmowanej pozycji w społeczeństwie  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   porozumienie między jednostkami, na mocy której może zaistnieć władza publiczna wraz ze stanowionym prawem  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   dbanie o interes ogółu i osiąganie pozytywnych rezultatów dla wszystkich, a nie tylko jednostki  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   ideologia stawiająca na wolność  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   - ideologia stawiająca na obronę istniejącego porządku, niechęć do zmian  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   - przynależność osoby do określonego państwa, na mocy której jednostka nabywa określone prawa i obowiązki względem państwa.  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Sposoby nabywania obywatelstwa  |  |   prawo krwi; prawo ziemi; naturalizacja  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   - forma państwa, w której władzę przez określony czas sprawuje osoba lub grupa ludzi, który uzyskał władzę na mocy wyboru przez obywateli  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   najważniejszy akt prawny w państwie, zawierający najważniejsze prawa  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   zmiana miejsca zamieszkania, w danym celu  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   mieszkanie w danym państwie lub mieście od urodzenia, bądź przez bardzo długi czas  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Koncepcja państwa i narodu  |  |   państwem nazywamy politycznie zorganizowaną społeczność, zamieszkującą określone granicami terytorium. Zamieszkiwane jest przez naród  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   przekonanie o wyższości swojego narodu  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   nienawiść wobec innych narodów  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   ideologia dążąca do równouprawnienia i współpracy wszystkich narodów  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   umiłowanie swojego narodu, działanie dla jego dobra i w skrajnych przypadkach oddanie za niego życia  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Cechy wyróżniające państwo  |  |   ustrój, ściśle określone prawa, terytorium, ludność, kulturę  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   ideologia, w której rządzi wąskie grono osób  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   ideologia wyrażająca wartości liberalne, stawiająca na wolność. Zakłada wybranie władzy przez obywateli  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   ideologia, która zakłada zniesienie podziału społeczeństwa, równość  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   ideologia totalitarna, głosząca kult państwa, nie zakłada nienawiści do innej rasy tak jak w przypadku nazizmu  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   ideologia głosząca poglądy antysemityzmu oraz szowinizmu, czyli przekonaniu o wyższości rasy  |  |  |