Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
indywidualne pomiary pochodzące bezpośrednio z obserwowanego zjawiska
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
definicja zmiennej, która określa w jaki sposób jest ona mierzona i manipulowana
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przepisywanie uczestników badań do grupy eksperymentalnej lub kontrolnej w sposób losowy, czyli polegający na takim samym prawdopodobieństwie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
grupa osób badanych traktowana jak grupa eksperymentalna, z wyjątkiem tego iż nie jest poddana oddziaływaniu zmiennej niezależnej, której wpływ się bada
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
grupa osób badanych, poddana oddziaływaniu zmiennej niezależnej, której wplyw się bada
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wstępna myśl, która może wyjaśnić zbiór obserwacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wskaźnik bliskości wzajemnych powiązań pomiędzy dwoma zbiorami mierzonych zmiennych, który mieści się w przedziale od -1 do +1. Im wyższa koleracja tym lepiej można przewidzieć wartość jednego rodzaju pomiaru na podstawie wartości drugiego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
skupienie najbardziej charakterystycznych dla określonej grupy wartości lub wyniku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wynik który jest punktem środkowym wartości grupy. Połowa wartości grupy przypada powyżej, a połowa poniżej mediany
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wartość która pojawia się w zbiorze danych najczęściej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
miara przeciętnego w danej grupie oddalenia wyników od średniej równa pierwiastkowi kwadratowemu z wariacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
miara zmienności obserwowalnych wyników. Informuje jak duże jest zróżnicowanie wyników w danym zbiorze
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
cała grupa z której pobiera się próbki do badania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
procedura lub schemat badawczy w którym związki pomiędzy różnymi zmiennymi są dokumentowane, lecz nie można wnioskować o jej przyczynowości
|
|
|
paradygmat eksperymentalny rozpocznij naukę
|
|
procedura lub schemat badawczy w którym uczestnicy są losowo przydzielani do grup i bada się wpływ manipulowania jedną zmienną niezależną lub większą ich liczbą na zmienną zależną
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
grupa z której uzyskujemy pomiary lub obserwacje, wylosowana z ogółu populacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
procent danych, które mają wartość równą lub mniejszą od jakiejś określonej wartości
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to zwięzły sposób podsumowywania wlasności zbiorów liczb
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stopień, dane narzędzie rzeczywiście mierzy to co ma mierzyć
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dane są rzetelne gdy otrzymujemy te same wyniki przy powtórzonych pomiarach
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
procedura wyciągania ogólnych wniosków na podstawie badania próbek zachowania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
aspekt sytuacji który jest celowo zmieniony w celu zmierzenia jak zmienia się wówczas drugi aspekt, czyli zmienna zależna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
aspekt sytuacji który jest mierzony gdy zmieniona jest zmienna niezależna. Wartość zmiennej zależnej zalezy od zmiennej niezależnej
|
|
|