Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
geografia fizyczna i geografia ekonomiczno-społeczna
|
|
|
Czym zajmuje się geografia? rozpocznij naukę
|
|
Bada sfery ziemi i opisywanie zależności pomiędzy sferami
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
obraz Ziemi lub jej fragment przedstawiający na płaszczyźnie w określonym pomniejszeniu, za pomocą znaków umownych i przy zastosowaniu odpowiedniego odwzorowania kartograficznego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
odległość na mapie / odległość w terenie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stosunek długości odcinka na mapie do długości tego odcinka w terenie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
odległość pomiędzy poziomicami
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
To nauka opisująca świat. Bada zróżnicowanie przestrzenne Ziemi pod względem przyrodniczym i społeczno-gospodarczym
|
|
|
Źródła informacji geograficznej rozpocznij naukę
|
|
Podręczniki, atlasy, encyklopedie, czasopisma, obserwacje, internet
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Geograficzne systemy informacyjne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
treść, skala, legenda, tytuł
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
liczba pokazanych na niej elementów. Im więcej, tym mapa jest bardziej szczegółowa
|
|
|
Ilościowe metody prezentacji informacji geograficznych na mapach rozpocznij naukę
|
|
Izolinii, kartogramu, kartodiagramu
|
|
|
Jakościowe metody prezentacji informacji geograficznych na mapach rozpocznij naukę
|
|
sygnaturowa, powierzchniowa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wykorzystuje izolinie - linie łączące na mapie punkty o jednakowej wartości przedstawianego zjawiska
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
łączą punkty o jednakowej wysokości nad poziomem morza
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
łączą punkty o jednakowej wartości temperatury powietrza
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
łączą punkty o jednakowej sumie opadów atmosferycznych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przedstawienie za pomocą barw natężenia danego zjawiska na określonym obszarze
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
umieszczanie wykresów (np. kołowych, słupkowych)
|
|
|