Wywiad i rozmowa

 0    31 fiszek    guest3157876
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
Dobry kontakt
rozpocznij naukę
gotowość komunikacji tresci p&e
Asymetria komunikacji
rozpocznij naukę
koncentracja na OB
Asynetria ról
rozpocznij naukę
diagnosta ukierunkowuje tok wypowiedzi OB
introspekcyjne: dobry kobtakt
rozpocznij naukę
zainteresowanie OD, zrozumienie i akceotacja OB
Behawioralne: dobry kontakt
rozpocznij naukę
brak oporu, adekwatność reakcji, udzielanie spontaniczne
Cel diagnozy
rozpocznij naukę
zawód, wskazówki wychowawcze, porady życiowe
Modelowy diagnosta
rozpocznij naukę
zainteresowany światem przeżyć OB, akceptujący sposób przeżywania, rozumiejący potrzeby, pragnący pomóc
zainteresowanie Diagnosty
rozpocznij naukę
koncentrowanie sie na sjbie OB, autoprezentacja OB, poczucie wartości
Recypatia
rozpocznij naukę
reakcje diagnosty = otoczenia
intymność
rozpocznij naukę
cykliczna
stopa w drzwi
rozpocznij naukę
trudniej odmówić odpowwiedzi na pytania bardziej zagrażające
pierwsze pytanie
rozpocznij naukę
wzbudzenie motywacji do współpracy
Pierwsze pytanie
rozpocznij naukę
ogólne i jtwarte, wprowadza na tenat, OB może odpowiedzieć swobodnie
Dalsze pytania
rozpocznij naukę
zależą od potrzeb, dążeń, trudności, konfliktów
Czynniki utrudniające kontakt
rozpocznij naukę
- ignorowanie praw dynamiki - nienaturalna pozytywność
Podtrzymanie kontaktu
rozpocznij naukę
sygnalizowanie: akceptacji, zrozumienia, zainteresowania, prosba o rozwinięcie, parafraza
Pozorny kontakt
rozpocznij naukę
konwencjonalne informacje, forma wypowiedzi nieadekwatna, nadmierne lub znikome udzielanie informacji, wyłącznie pozytywne światło
Introspekcyjne: kontakt pozowny
rozpocznij naukę
znudzennie, zgodność z oczekiwaniami, niezdolność do stworzenia całościowego obrazu
Przyczyny pozornego kontaktu
rozpocznij naukę
brak kompetencji, obawy orzed intymnym kontaktem, sztywny midel teoretyczny
6 celów wsteonej sesji:
rozpocznij naukę
1. moment kontaktu 2. rozpoznanie powodów 3. stopień odpowiedzialności 4. zebranie informacji 5. ocena możliwości współpracy 6. zasady postępowania
Co utrudnia kontakt
rozpocznij naukę
zbyt trudne/szybkie pytania, komentarze, sztuczność
pozorny kontakt
rozpocznij naukę
zbyt duża spontaniczność, przewidywalność
syntonia
rozpocznij naukę
zarażanie się sposobem orzeżywania
Konfrontacja
rozpocznij naukę
dostrzeżenie faktów dotyczących życia bez mechanizmów obronnych
Podtrzymanie
rozpocznij naukę
uspokojenie pacjenta, pomoc w zdystansowaniu się od emocji, by mieć dostęp do treści poznawczych
zdolności przydatne w rozmowie osych:
rozpocznij naukę
1. podążanie pół kroku za, 2. empatyczne reagowanie 3. niezaborcza akceotacja 4. otwartość na ślepe ja 5. tu i teraz 6. konkretność
tak, ale
rozpocznij naukę
mechanizmy z dzieciństwa, chęć do odczuwania teudnych emocji, trudność w rozwiązaniach
niezaborcza życzliwość i akceptacja
rozpocznij naukę
nie czyny, ale osoba
ślepe ja
rozpocznij naukę
widoczne tylko dla innych ludzi
Instrumenty konwersacyjne
rozpocznij naukę
1. parafraza 2. informowanie 3. klaryfikacja uczuć 4. minimalna reakcja
Techniki radzenia sobie z oporem biernym
rozpocznij naukę
1. milczenie 2. przeformułowanie pytania 3. kominikowanie dostrzegania trudnosci 4. parafraza 5. udzielenie dodatkowych informacji

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.