| 
                    Pytanie                   | 
                
                    Odpowiedź                   | 
            
        
        | 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT   
 | 
 | 
 | 
      to use CRM software to give the customer a more personal experience    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      korzystać z oprogramowania CRM aby zapewnić klientom bardziej osobiste wrażenie/doświadczenie   
 | 
 | 
 | 
      individualized advertising based on previous purchases    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      zindywidyalizowana reklama na podstawie wcześniejszych zakupów   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      uchylanie się od płacenia podatków   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      nakładać/ pobierać podatek   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      wyselekcjonowany = wybrany   
 | 
 | 
 | 
      to tout /taʊt/ - nagabywać, zachwalać, nakłaniać / to advertise, talk about, or praise something or someone repeatedly, especially as a way of encouraging people to like, accept, or buy something    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      zachwalać- nagabywać, zachwalać, nakłaniać / reklamować, mówić o czymś lub wielokrotnie chwalić coś lub kogoś, szczególnie w celu zachęcenia ludzi do polubienia, zaakceptowania lub kupienia czegoś   
 | 
 | 
 | 
      recommendations mingled with glimpses into their daily lives - rekomendacje połączone z przebłyskami ich codziennego życia    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      rekomendacje pomieszane z wglądem w ich codzienne życie - rekomendacje połączone z przebłyskami ich codziennego życia   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT   
 | 
 | 
 | 
      to use CRM software to give the customer a more personal experience    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      korzystać z oprogramowania CRM aby zapewnić klientom bardziej osobiste wrażenie/doświadczenie   
 | 
 | 
 | 
      individualized advertising based on previous purchases    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      zindywidyalizowana reklama na podstawie wcześniejszych zakupów   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      uchylanie się od płacenia podatków   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      nakładać/ pobierać podatek   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      wyselekcjonowany = wybrany   
 | 
 | 
 | 
      to tout /taʊt/ - nagabywać, zachwalać, nakłaniać / to advertise, talk about, or praise something or someone repeatedly, especially as a way of encouraging people to like, accept, or buy something    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      zachwalać /taʊt/ - nagabywać, zachwalać, nakłaniać / reklamować, mówić o czymś lub wielokrotnie chwalić coś lub kogoś, szczególnie w celu zachęcenia ludzi do polubienia, zaakceptowania lub kupienia czegoś   
 | 
 | 
 | 
      recommendations mingled with glimpses into their daily lives - rekomendacje połączone z przebłyskami ich codziennego życia    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      rekomendacje pomieszane z wglądem w ich codzienne życie - rekomendacje połączone z przebłyskami ich codziennego życia   
 | 
 | 
 | 
      give their artifice an aura of authenticity - nadawać ich sztuczkom aurę autentyczności    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      nadają swoim sztuczkom aurę autentyczności - nadadzą ich sztuczkom aurę autentyczności   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      credulous /ˈkredʒ.ə. ləs/ = gullible    rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      raucous (online presence) /ˈrɔː. kəs/ - laud and unpleasant    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      hałaśliwy (obecność online) /ˈrɔː. kəs/ - chwalebny i nieprzyjemny   
 | 
 | 
 | 
      to do without sth- obyć/obejść się bez czegoś    rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      to tarnish the reputation    rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      to gauge - /ɡeɪdʒ/ - measure/ estimate    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      zmierzyć - /ɡeɪdʒ/ - zmierzyć/oszacować   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      to poach customers/ ideas /pəʊtʃ/ - kraść klientów / pomysły    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      zdobywać klientów/pomysły /pəʊtʃ/ - kraść klientów / pomysły   
 | 
 | 
 | 
      at the drop of a hat = in no time = in the blink of an eye    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      w mgnieniu oka = w mgnieniu oka = w mgnieniu oka   
 | 
 | 
 | 
      to enhance customer relationship    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      polepszyć relację z klientem   
 | 
 | 
 | 
      to customize and personalize your messaging    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      dostosować i personalizować przesyłanie wiadomości   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      zindywidualizowana komunikacja   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      dokonywać większych zakupy   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      savvy companies = clever companies    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      mądre firmy = sprytne firmy   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      to give a tangible reason    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      podać namacalną przyczynę   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      popierać, wzmacniać (strengthen)   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      zbyt nisko oszacowany / niedoceniony   
 | 
 | 
 | 
      value_for_money- (=relationship between quality and price)    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      value_for_money- (=zależność między jakością a ceną)   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      to attract the buyer’s attention    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      przyciągać uwagę kupującego   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      badanie rynku (the collection and examination of information about things that people buy or might buy and their feelings about things that they have bought)   
 | 
 | 
 | 
      to identify the need for a new product    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      zidentyfikować zapotrzebowanie na nowy produkt   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      to look at consumer buying habits    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      patrzeć na /przyjrzeć się zwyczajom zakupowym konsumentów   
 | 
 | 
 | 
      secondary data (= information that is already available)    rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      primary data (data collected for the first)    rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      analiza proównawcza / badanie porównawcze (the use of something as a standard in order to improve your own work, products, or processes)   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      segmentacja rynku (the dividing of all possible customers into groups based on their needs, age, education, income, etc.)   
 | 
 | 
 | 
      (a small group of consumers sit in a room and discuss a variety of pre-defined topics. They might be asked how they feel about a particular brand, which of various possible new advertising campaigns they prefer, what ideas they ha   rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      but there is no reliable answer as to how many times a consumer needs to see a message.   rozpocznij naukę
 | 
 | 
      EFEKT PROGOWWY the point at which advertising becomes effective   
 | 
 | 
 | 
      Products are targeted at specific market segments.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Produkty skierowane są do określonych segmentów rynku.   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      to sell at a high / low price    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      sprzedać po wysokiej/ niskiej cenie   
 | 
 | 
 | 
      to set a high / low price    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      ustalać wysoką / niską cenę   
 | 
 | 
 | 
      to maintain an image of exclusivity    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      zachować wizerunek ekskluzywności   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      R&D = Research and Development    rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      ilościowy -(=factual and numerical),   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      jakościowy -or qualitative (=opinions and attitudes that are difficult to measure).   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      a final consumer of a product (użytkownik końcowy)   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      mark-up (= the % added to the cost to give the selling price) / nadwyżka ceny ponad kosz produkcji (narzut)    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      narzut (= % dodany do kosztu, aby otrzymać cenę sprzedaży) / nadwyżka ceny ponad kosz produkcji (narzut)   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      udział w rynku / udziały w rynku (percentage of total market sales held by one company on a market)   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      lojalność wobec marki, przywiązanie do marki   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      product mix (product range)    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      asortyment produktów, pełna oferta produktów firmy   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      a skimming price strategy - (a high price for early adopters which is then gradually lowered)    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      strategia „spijania śmietanki”   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      alians firm (a cooperation between two or more companies working together towards the same goal)   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      wspólne przedsięwzięcie, spółka z kapitałem mieszanym, spółka typu joint ventrue (an arrangement between two or more companies to work together on a particular project)   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      to differentiate the product    rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      the activity of competitors - aktywność konkurenów    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      aktywność konkurentów - aktywność konkurenów   
 | 
 | 
 | 
      to spot gaps in the market    rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      representative sample of people    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      reprezentatywna grupa osób   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      PEST analysis- abbreviation for Political, Economic, Social, and Technological analysis: a management method that examines the effect that events or influences from outside may have on the performance of a company or organization   rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Analiza PEST – skrót od analizy politycznej, ekonomicznej, społecznej i technologicznej: metoda zarządzania badająca wpływ, jaki zdarzenia lub wpływy zewnętrzne mogą mieć na wyniki firmy lub organizacji  
 | 
 | 
 | 
      corner/dominate/monopolize the market - zmonopolizować/zdominować rynek    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      zdominować/zdominować rynek – zmonopolizować/zdominować rynek   
 | 
 | 
 |