Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
ćwiczenie odruchów (0-1) - dostosowywanie sposobu ssania do ksztaltu obiektu, ssajac zdobywa wiedze o wlasnosciach
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
reakcje okrezne pierwotne (1-4) dziecko wielokrotnie powtarza czynnosci ktore nie sa juz prostymi odruchami odnosza sie tylko do wlasnego ciala
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rekacje okrezne wtorne (4-8) dziecko chwytajac przedmiotu wykonuje z ich uzyciem ruchy odnoszace sie do swiata poza cialem dziecka metoda prob i bledow
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
koordynacja schematow (8-12) dziecko laczy ze soba dwa schematy jeden jako cel a drugi jako rola srodka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rekacje okrezne trzeciego rzedu (12-18) poczatek eksperymentowania z zabawami i manipulowaniem przedmiotami
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
poczatki reprezentacji myslowej (18-24) rozwoj uzycia symboli w celu reprezentowania przedmiotow i zdarzen
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stadium odruchowego krzyku i zyciowych odglosow, do 8 tyg
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stadium gruchania i smiechu 8-20
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stadium zabaw wokalnych 16-30
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stadium samonasladujacego gaworzenia 25-50
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stadium gaworzenia i ekspresywnej mowy niezrozumialej 9-18 ms
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
naklonienie do zwrocenia uwagi na jakis obiekt
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
naklonienie odbiorcy do podania wskazanego przedmiotu
|
|
|
stadia przyswajania jezyka 1 rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
stadia przyswajania jezyka 2 rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
stadia przyswajania jezyka 3 rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
stadia przyswajania jezyka 4 rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
stadia przyswajania jezyka 5 rozpocznij naukę
|
|
pelna kompetencja w jezyku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bezpieczne unikajace oporne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zdolnosc do wyjasniania i przewidywania cudzych zachowan
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
obserwacja reakcji dziecka na bycie pozostawionym bez rodzica z obca osoba
|
|
|
etap 1 rozwoju rozumienia emocji rozpocznij naukę
|
|
5 lat, publiczne aspekty emocji, rozumienie ekspresji emocji i zewnetrznych przyczyn emocji
|
|
|
etap 2 rozwoju rozumienia emocji rozpocznij naukę
|
|
7 lat, rozumienie zwiazku emocji z pragnieniami i przekonaniami oraz roznicami miedzy rzeczywistymi emocjami a ich okazywaniem
|
|
|
etap 3 rozwoju rozumienia emocji rozpocznij naukę
|
|
9-11 lat, refleksyjne rozumienie emocji, mieszane emocje, moralne przycxyny emocji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jeden wteaz stanowiacy funkcje calego zdania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
tworzenie nowego wyrazu na podstawie innego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
meszek plodowy pokrywajacy ok 5 miesiaca ciazy cala skore plodu ludzkiego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zajmuje sie badaniem jak ruch wplywa na uczenie sie dzialanie i postrzeganie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
interakcja angazujaca zmysl dotyku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dorosly i niemowle skupiaja na sobie uwage twarza w twarz poatrzac na siebie i wydajac na przemian prwne dzwieki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
popelninie przez dziecko charakterystycznych bledow jezykowych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
mechaniczne powtarzanie slow i zwrotow wypowiadanych przez inne osoby
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
umiejetnosc identyfikowania i rozrozniania dzwiekow mowy i slow dzieki dostrzeganiu cech odrozniajacych jedna gloske od drugiej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dziecko udaje ze cxyta odtwarzajac historie podczas ofladnaia znanej ksiazeczki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nasladowanie zaobserwowanego zachowania po pewnym czasie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zdolnosc komorek do roznicowania sie w dowolny rodzaj komorek
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
proces polegajacy na zanikaniu reakcji na powtarzajacy sie bodziec
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przeksztalcenie czynnosci faktycznych w umyslowe, przejawy to odroczone nasladowanie, zabawa symboliczna, wyobrazenie siebie, mowa wewnetrzna
|
|
|
niezdolnosc rozumienia przeksztalcen rozpocznij naukę
|
|
sziecko nie skupia sie na procesue przeksztalceni ze stanu poczatkowego w koncowy ale sauwaxa nastepujace po sobie stany przejsciowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pudelko po cukierkach - kredki
|
|
|