Pytanie |
Odpowiedź |
a very large, uncountable number of something rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
to try to deal with something or someone rozpocznij naukę
|
|
To tackle (zwlaczać; uporać się z czymś/kimś)
|
|
|
willing to accept or be influenced by a suggestion rozpocznij naukę
|
|
Amenable (otwarty, podatny, skłonny coś zrobić)
|
|
|
necessary or needed for a particular purpose rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
a problem that you have to deal with before you can make progress rozpocznij naukę
|
|
Hurdle (próg, problem, przeszkoda, bariera do przejścia)
|
|
|
bacteria that have developed resistance to multiple antimicrobial drugs or antibiotics. These bacteria are not responsive to a wide range of antibiotics that are commonly used to treat bacterial infections. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
refers to the ability of microorganisms, such as bacteria, viruses, fungi, and parasites, to resist the effects of drugs or antimicrobial agents that were previously effective against them rozpocznij naukę
|
|
Antimicrobial resistance (Oporność na środki przeciwdrobnoustrojowe)
|
|
|
to change something so that it works better, esp. by making it simpler rozpocznij naukę
|
|
To streamline (optymalizować, usprawniać (poprzez oszczędności))
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to hatch ((from an egg) wykluwać się (z jajka))
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
easily made to feel sick or disgusted - delikatny, wrażliwy, skłonny do mdłości (np. na widok czegoś) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
evoking a strong interest, fascination, or attention rozpocznij naukę
|
|
Compelling (przekonujący, przykuwający uwagę, fascynujący)
|
|
|
an adjective describing a quality or characteristic that is inherent or naturally part of something, rather than being acquired from external factors rozpocznij naukę
|
|
Intrinsic (wrodzony, nieodłączny)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
To kick off (rozpocząć coś, zacząć coś)
|
|
|
a new activity, usually in business, that involves risk or uncertainty rozpocznij naukę
|
|
Venture (przedsięwzięcie, interes)
|
|
|
(of something unwanted or unpleasant) about to happen soon and causing worry rozpocznij naukę
|
|
Looming (nadciągający, nadchodzący (o czymś nieprzyjemnym))
|
|
|
something that stops progress rozpocznij naukę
|
|
Roadblock (przeszkoda, zawada, utrudnienie, coś co stoi nam na drodze do czegoś)
|
|
|
a payment for something to be done, for example planting trees, that reduces the amount of carbon dioxide in the environment, as a way of trying to reduce the damage caused by activities that produce carbon dioxide rozpocznij naukę
|
|
Carbon offset (kompensacja CO2)
|
|
|
someone's ability to think of clever new ways of doing something rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
sth fundamental, essential, or forming the basis of something else rozpocznij naukę
|
|
Underlying (zasadniczy, podstawowy, fundamentalny, instrument bazowy)
|
|
|
to go around, avoid, or circumvent something. The action involves finding an alternative route or method to avoid an obstacle, a process, a location, or a rule. rozpocznij naukę
|
|
To bypass (omijać, ominąć, pomijać, pominąć (coś lub kogoś) by zrobić coś szybciej)
|
|
|
in medicine to describe severe conditions, illnesses, or injuries that need immediate care rozpocznij naukę
|
|
Acute (przenikliwy, przeszywający (ból); ostry (o ostrym przebiegu, np. o chorobie); dotkliwy, dręczący))
|
|
|
to rise very quickly to a high level rozpocznij naukę
|
|
To soar (gwałtownie wzrastać (o temperaturze), natężać się (o hałasie))
|
|
|
to fall very quickly and suddenly rozpocznij naukę
|
|
To plummet (runąć, spadać (z wysokości) (np. o cenie lub wartości czegoś))
|
|
|
to act according to an order, set of rules or request rozpocznij naukę
|
|
To comply (zastosować się, stosować się, odpowiadać czemuś)
|
|
|
something added or connected to a larger or more important thing rozpocznij naukę
|
|
Adjunct (dodatek do czegoś)
|
|
|
a specified infraspecific group (such as a stock, line, or ecotype) rozpocznij naukę
|
|
Strain (odmiana, szczep, rasa)
|
|
|
small lumps of tissue that contain white blood cells, which fight infection. They are part of your body's immune system. rozpocznij naukę
|
|
Lymph nodes (węzły limfatyczne)
|
|
|
replacement of destroyed or damaged tissue by newly produced tissue rozpocznij naukę
|
|
Wound healing (gojenie ran)
|
|
|
more careful attention, especially in order to notice possible danger rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
tormenting or teasing with the sight or promise of something unobtainable rozpocznij naukę
|
|
Tantalizing (nęcący/kuszący; kuszenie/zwodzenie/łudzenie kogoś czymś niedostępnym; to tantalize)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
To discern (dostrzegać, spostrzegać, rozeznać)
|
|
|
resolve (something) into its component parts and describe their roles rozpocznij naukę
|
|
To parse (zrobić rozbiór gramatyczny (analizę))
|
|
|
to stay up all night, especially to study or work rozpocznij naukę
|
|
To pull an all-nighter (potocznie: zarwać noc)
|
|
|
a natural process(es) in animals and plants that controls when things such as sleeping, eating, or growing happen during a 24-hour period rozpocznij naukę
|
|
Circadian rhythms (rytm(y) okołodobowe)
|
|
|
an absence or too little of something important rozpocznij naukę
|
|
Deprivation (ograniczenie (dostępu do czegoś), brak (czegoś), deprywacja.)
|
|
|
the part of the brain located at the front of the frontal lobes, situated just behind the forehead. rozpocznij naukę
|
|
The prefrontal cortex (kora przedczołowa)
|
|
|
lasting for only a short time; temporary rozpocznij naukę
|
|
Transient (przemijający, tymczasowy, przelotny, krótkotrwały (o pięknie/chwili/uczuciu))
|
|
|
to confirm, verify, or substantiate the accuracy, truth, or legitimacy of something. rozpocznij naukę
|
|
To validate (potwierdzać, uzasadniać, zatwierdzać; nadać czemuś moc)
|
|
|
to live and develop in new conditions, to adapt rozpocznij naukę
|
|
To thrive (rozwijać się, prosperować)
|
|
|
the total collection of preserved remains (fossils) of plants, animals, and other organisms that lived in the past and have been discovered by paleontologists rozpocznij naukę
|
|
Fossil record (zbiór wszystkich skamieniałości)
|
|
|
indivisible or unified as a single, integrated whole rozpocznij naukę
|
|
Unitary (jednolity, stanowiący całość)
|
|
|
to feel excluded, marginalized because of a demographic identifier rozpocznij naukę
|
|
To feel othered (czuć się innym)
|
|
|
give someone the courage or confidence to do sth. a state of being made bold, confident, or encouraged. To feel a heightened sense of courage, determination, or self-assurance. rozpocznij naukę
|
|
Emboldened (ośmielony, rozzuchwalony)
|
|
|
a measure of memory in which the person need only identify items previously learned rozpocznij naukę
|
|
Recognition (rozpoznać, rozpoznanie, uznanie, bycie rozpoznawalnym)
|
|
|
is the conscious and intentional recollection of information and experiences. It involves the ability to recall facts, events, or knowledge consciously. rozpocznij naukę
|
|
Explicit memory (jawna/wyraźna pamięć)
|
|
|
a very small animal similar to the spider rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
having shapes that do not have clear edges, a fuzzy surface feels like short fur rozpocznij naukę
|
|
Fuzzy (rozmyty, niewyraźny, zamazany, kędzierzawy)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
to spend the winter in a particular place rozpocznij naukę
|
|
To overwinter (przezimować, przeczekać zimę)
|
|
|
large or detailed and made to appear important, often in an unnecessary and annoying way. rozpocznij naukę
|
|
Grandiose (pompatyczny, pretensjonalny, majestatyczny, okazały)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Refined (udoskonalony, dopracowany)
|
|
|
something that is restricted, limited rozpocznij naukę
|
|
Constrained ((ograniczony); to constrain – ograniczać, zmuszać, zahamowywać)
|
|
|
a sensory organ located on the tongue and in other parts of the mouth, responsible for the perception of taste rozpocznij naukę
|
|
Taste bud (kubek smakowy)
|
|
|
it implies that the subject possesses notable qualities that make it easily recognizable or different from the ordinary rozpocznij naukę
|
|
Distinctive (charakterystyczny, wyróżniający się)
|
|
|
refers to anything related to the sense of smell rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Confines ((boundaries)(ograniczenia, ramy))
|
|
|
is one of the four major lobes of the cerebral cortex in the brain of mammals rozpocznij naukę
|
|
Temporal lobe (płat skroniowy)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
to make an action intended to achieve something more difficult rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
a roughly almond-shaped mass of grey matter inside each cerebral hemisphere, involved with the experiencing of emotions rozpocznij naukę
|
|
Amygdala (ciało migdałowate)
|
|
|
endocrine glands that produce a variety of hormones including adrenalinę and the steroids aldosterone and cortisol rozpocznij naukę
|
|
Adrenal glands (nadnercza)
|
|
|
a region of the forebrain below the thalamus which coordinates both the autonomic nervous system and the activity of the pituitary, controlling body temperature, thirst, hunger, and other homeostatic systems, and involved in sleep and emotional activity rozpocznij naukę
|
|
Hypothalamus (podwzgórze)
|
|
|
the major endocrine gland, a pea-sized body attached to the base of the brain that is important in contolling growth and development and the functioning of the other endocrine glands rozpocznij naukę
|
|
Pituitary gland (przysadka mózgowa)
|
|
|
a disease of the arteries characterized by the deposition of fatty material on their inner walls rozpocznij naukę
|
|
Atherosclerosis (miażdżyca)
|
|
|
capable of being touched; discernible by the touch; material or substantial rozpocznij naukę
|
|
Tangible (materialny, namacalny, dostrzegalny)
|
|
|
making small adjustments to (something) in order to achieve the best or a desired performance. rozpocznij naukę
|
|
Fine-tuning (dostrajanie)
|
|
|
if lines, roads, or paths converge, they move towards the same point where they join or meet rozpocznij naukę
|
|
to converge (zbiegać się, upodabniać się do siebie)
|
|
|
the fact that two or more things, ideas, etc. become similar or come together rozpocznij naukę
|
|
convergence (konwergencja, zbieżność)
|
|
|
involving two types of animal or plant in which each provides the conditions necessary for the other to continue to exist rozpocznij naukę
|
|
Symbiotic alliance (związek symbiotyczny)
|
|
|
(of animals) to feed on grass, leaves, etc. in a relaxed way rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
conscious, active processing of incoming auditory and visual-special information, and of information retrieved from long-term memory rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
retention independent of conscious recollection rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
the proportion or percentage of a specific condition, trait, behavior, or phenomenon within a particular population at a given point in time. rozpocznij naukę
|
|
Prevalence (częstość występowania, powszechne występowanie, rozpowszechnienie)
|
|
|