| Pytanie | Odpowiedź | |||
|---|---|---|---|---|
|
Postępować tak, aby zasada tego postępowania mogła stać się prawem powszechnym
|
||||
|
Etyce utylitarnej
|
||||
|
Uzależnia wybór wartości od subiektywnych preferencji
|
||||
|
J.S. Mila
|
||||
|
T. Hobbesa
|
||||
|
Zasada Imanuela Kanta
|
||||
|
Polega na badaniu zgodności postępowania człowieka z jego powinnościami
|
||||
|
Uzasadnień dla ocen i nakazów moralnych
|
||||
|
Normy społeczne w szczególności normy moralne
|
||||
|
Aksjologia
|
||||
|
Filozoficzna nauka o wartościach
|
||||
|
Mogą być sprzeczne z normami prawnymi
|
||||
|
Etyki deontologicznej
|
||||
|
Wartości autoteliczne
|
||||
|
Nauka o moralności
|
||||
|
Etyka normatywna
|
||||
|
3 etapy: przedkonwencjonalny, konwencjonalny, postkonwencjonalny
|
||||
|
Utylitaryzmu
|
||||
|
Sytuacja, w której człowiek musi wybierać między cenionymi przez siebie wartościami
|
||||
|
Opis/ocena postępowania w kategoriach dobra i zła
|
||||
|
Regulamin pracy
|
||||
|
Problemów wynikających z łączenia interesów prywatnych i służbowych
|
||||
|
kwestie dotyczące istoty i przyczyny bytu, a także rozważania o tym, co niepoznawalne, tajemnicze, niedostępne zmysłom i doświadczeniu
|
||||
|
Problemów wynikających z łączenia interesów prywatnych i służbowych
|
||||