Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
sytuacja, gdy jedna strona transakcji ma więcej informacji o przedmiocie umowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
oprocentowanie tych samych pieniędzy w wielu bankach
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Starożytność (Grecja, Rzym), kolebka PR USA
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
prawo do wolności słowa (działanie na rzecz monopolistycznej władzy)
|
|
|
stymulanty rozwoju PR (3) rozpocznij naukę
|
|
kryterium geograficzne, przedmiotowe, technologiczne
|
|
|
kto wprowadził pojęcie PR? rozpocznij naukę
|
|
Ryszard Ławniczak (pracownik UEP)
|
|
|
Stymulanty rozwoju PR (6) rozpocznij naukę
|
|
1. upadek systemu bipolarnego 2. demokracja 3. znaczenie organizacji pozarządowych 4. międzynarodowa opinia publiczna 5. skolaryzacja na studiach wyższych 6. mało analfabetów
|
|
|
Formy de-terytorializacji państwa (5) rozpocznij naukę
|
|
1. praw i obowiązków państwa 2. własności 3. produkcji i świadczenia usług 4. waluty 5. zagrożeń
|
|
|
termin PR po raz pierwszy został sformułowany, ale nie zdefiniowany przez... rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. interdyscyplinarność 2. instrumentalność 3. Informatyzacja 4. Inkorporacja
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wszystkie działania mające na celu promowanie lub ochronę image'u przedsiębiorstwa lub produktu
|
|
|
(lobbing) Pojęcia władzy (6): rozpocznij naukę
|
|
1. ustawodawcza 2. wykonawcza 3. sądownicza 4. media 5. kapitał 6. internet
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
W powszechnym rozumieniu wywieranie wpływu przez zawodowych rzeczników interesów na władze publiczne.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pluralistyczny (anglosaski), korporatywistyczny (kontynentalny)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. dwupartyjny 2. ograniczona aktywność państwa 3. pośrednie i bezpośrednie formy kontaktów z rządem 4. indywidualne tradycje działania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. wielopartyjny 2. duża aktywność państwa 3. pośrednie przez organizacje biznesu 4. kolektywistyczne tradycje działania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. ad hoc 2. dziki 3. profesjonalny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
spontaniczne, jednorazowe działania podejmowane przez organizacje, której sprawa dotyczy.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
"wolni Strzelce" - bardzo radykalne środki wywierania wpływu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ten lobbing prowadzą firmy i agencje zajmujące się tym zagadnieniem zawodowo, za pomocą profesjonalnych narzędzi i metod.
|
|
|
klasyfikacja form lobbingu: (3) rozpocznij naukę
|
|
1. cel/strategia (defensywny i ofensywny) 2. sposób osiągania celu (bezpośredni i pośredni) 3. oczekiwanie rezultaty (legislacyjny, normatywny, strukturalny, mix, fałszywy)
|
|
|
Metody lobbingu bezpośredniego: (3) rozpocznij naukę
|
|
1. metoda "sztucera" i "śrutówki" 2. techniki "judo" 3. lobbing finansowy legalny i nielegalny
|
|
|
metody lobbingu pośredniego (2) rozpocznij naukę
|
|
kreowanie wizerunku, lobbing "oddolny"
|
|
|
pozytywne aspekty lobbingu (4) rozpocznij naukę
|
|
1. ułatwia rozwiązywanie konkretnych problemów środowiskowych 2. zwraca uwagę na pomijane sprawy 3. ułatwia rozwiązywanie problemów ponad politycznymi podziałami 4. zwiększa poczucie społ. odpowiedzial. i obywatelskiego zaangażowania w sprawowaniu władzy
|
|
|
negatywne aspekty lobbingu (4) rozpocznij naukę
|
|
1. niebezpieczeństwo uzależnienia interesów narodowych od zagranicznych GN 2. niekontrolowana działaność lobbystów może uzależnić władze i doprowadzić do sytuacji patologicznych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
utrzymywanie dobrych relacji przedsiębiorstwa z mediami, których celem jest skuteczne komunikowanie się firmy z otoczeniem.
|
|
|
funkcje internal relations (3): rozpocznij naukę
|
|
1. motywacyjna 2. integracyjna 3. aktywizacyjna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Katedra Publicystyki Ekonomicznej i Public Relations
|
|
|
pojęcie personal public relations: rozpocznij naukę
|
|
instrumenty komunikowania się, w których centrum staje się osoba fizyczna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jeśli podmiotem komunikowania się jest firmą
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jeśli podmiotem komunikowania się jest firmą
|
|
|
personal PR - zasady werbalizacji (6) rozpocznij naukę
|
|
1. kim jesteśmy? do kogo mówię? 3. jaki jest cel rozmowy? 4. co chcemy powiedzieć? 5. jak mówić? 6. kiedy wystąpić lub przeprowadzić rozmowę?
|
|
|
personal PR - język ciała 5 rozpocznij naukę
|
|
1. postawa 2. mimika 3. gestykulacja 4. dystans 5. ton
|
|
|
pojęcie investor relations rozpocznij naukę
|
|
komunikacja między firmą a jej interesariuszami, wykraczającą poza wymogi prawne i zorientowana na realizację celów przedsiębiorstwa
|
|
|
interesariusze Investor relations rozpocznij naukę
|
|
1. akcjonariusze i inwestorzy 2. multiplikatorzy 3. instytucje rynku kapitałowego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
utrzymywanie kontaktów z instytucjami stanowiącymi normy prawne, z organami decyzyjnymi w państwie oraz instytucjami i organizacjami wpływającymi na kształtowanie się opinii publicznej.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. parlament 2. rząd i administracja państwowa 3. lokalni decydenci
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
działania firm na rzecz osób, organizacji lub instytucji, wspierające różne dziedziny życie społecznie akceptowane, niezależnie od niej i nie związane bezpośrednio z jej interesami
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. spowodowanie powstania i utrwalenia się dobrej opinii o sponso. 2. spowodowanie powstania pozy. skojarzeń między sukcesami osób lub instytucji sponso. a przedsię. 3. upowszechnienie stopnia znaj. firmy i jej produktów wśród obecnych i poten. ich naby.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kompleksowe działania podejmowane na wypadek potencjalnego wystąpienia sytuacji kryzysowej w firmie/instytucji wraz z pozytywnym scenariuszem kroków, jakie należy podjąć, aby chronić reputację, wizerunek i zaufanie do firmy/instytucji
|
|
|