Moja lekcja

 0    40 fiszek    brak
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
Asymetria informacji
rozpocznij naukę
sytuacja, gdy jedna strona transakcji ma więcej informacji o przedmiocie umowy
oscylator ekonomiczny
rozpocznij naukę
oprocentowanie tych samych pieniędzy w wielu bankach
geneza PR (gdzie)
rozpocznij naukę
Starożytność (Grecja, Rzym), kolebka PR USA
PR USA
rozpocznij naukę
prawo do wolności słowa (działanie na rzecz monopolistycznej władzy)
stymulanty rozwoju PR (3)
rozpocznij naukę
kryterium geograficzne, przedmiotowe, technologiczne
kto wprowadził pojęcie PR?
rozpocznij naukę
Ryszard Ławniczak (pracownik UEP)
Stymulanty rozwoju PR (6)
rozpocznij naukę
1. upadek systemu bipolarnego 2. demokracja 3. znaczenie organizacji pozarządowych 4. międzynarodowa opinia publiczna 5. skolaryzacja na studiach wyższych 6. mało analfabetów
Formy de-terytorializacji państwa (5)
rozpocznij naukę
1. praw i obowiązków państwa 2. własności 3. produkcji i świadczenia usług 4. waluty 5. zagrożeń
termin PR po raz pierwszy został sformułowany, ale nie zdefiniowany przez...
rozpocznij naukę
Thomasa Jeffersona
dylematy PR (4x "I")
rozpocznij naukę
1. interdyscyplinarność 2. instrumentalność 3. Informatyzacja 4. Inkorporacja
(Kotler) PR to...
rozpocznij naukę
wszystkie działania mające na celu promowanie lub ochronę image'u przedsiębiorstwa lub produktu
(lobbing) Pojęcia władzy (6):
rozpocznij naukę
1. ustawodawcza 2. wykonawcza 3. sądownicza 4. media 5. kapitał 6. internet
lobbing
rozpocznij naukę
W powszechnym rozumieniu wywieranie wpływu przez zawodowych rzeczników interesów na władze publiczne.
modele lobbingu: (2)
rozpocznij naukę
pluralistyczny (anglosaski), korporatywistyczny (kontynentalny)
anglosaski cechy: (4)
rozpocznij naukę
1. dwupartyjny 2. ograniczona aktywność państwa 3. pośrednie i bezpośrednie formy kontaktów z rządem 4. indywidualne tradycje działania
kontynentalny (cechy):
rozpocznij naukę
1. wielopartyjny 2. duża aktywność państwa 3. pośrednie przez organizacje biznesu 4. kolektywistyczne tradycje działania
Rodzaje lobbingu (3)
rozpocznij naukę
1. ad hoc 2. dziki 3. profesjonalny
ad hoc:
rozpocznij naukę
spontaniczne, jednorazowe działania podejmowane przez organizacje, której sprawa dotyczy.
Dziki:
rozpocznij naukę
"wolni Strzelce" - bardzo radykalne środki wywierania wpływu
profesjonalny:
rozpocznij naukę
ten lobbing prowadzą firmy i agencje zajmujące się tym zagadnieniem zawodowo, za pomocą profesjonalnych narzędzi i metod.
klasyfikacja form lobbingu: (3)
rozpocznij naukę
1. cel/strategia (defensywny i ofensywny) 2. sposób osiągania celu (bezpośredni i pośredni) 3. oczekiwanie rezultaty (legislacyjny, normatywny, strukturalny, mix, fałszywy)
Metody lobbingu bezpośredniego: (3)
rozpocznij naukę
1. metoda "sztucera" i "śrutówki" 2. techniki "judo" 3. lobbing finansowy legalny i nielegalny
metody lobbingu pośredniego (2)
rozpocznij naukę
kreowanie wizerunku, lobbing "oddolny"
pozytywne aspekty lobbingu (4)
rozpocznij naukę
1. ułatwia rozwiązywanie konkretnych problemów środowiskowych 2. zwraca uwagę na pomijane sprawy 3. ułatwia rozwiązywanie problemów ponad politycznymi podziałami 4. zwiększa poczucie społ. odpowiedzial. i obywatelskiego zaangażowania w sprawowaniu władzy
negatywne aspekty lobbingu (4)
rozpocznij naukę
1. niebezpieczeństwo uzależnienia interesów narodowych od zagranicznych GN 2. niekontrolowana działaność lobbystów może uzależnić władze i doprowadzić do sytuacji patologicznych
media relations:
rozpocznij naukę
utrzymywanie dobrych relacji przedsiębiorstwa z mediami, których celem jest skuteczne komunikowanie się firmy z otoczeniem.
funkcje internal relations (3):
rozpocznij naukę
1. motywacyjna 2. integracyjna 3. aktywizacyjna
skrót KPEiPR
rozpocznij naukę
Katedra Publicystyki Ekonomicznej i Public Relations
pojęcie personal public relations:
rozpocznij naukę
instrumenty komunikowania się, w których centrum staje się osoba fizyczna
korporacyjny PR:
rozpocznij naukę
jeśli podmiotem komunikowania się jest firmą
Brand public relations:
rozpocznij naukę
jeśli podmiotem komunikowania się jest firmą
personal PR - zasady werbalizacji (6)
rozpocznij naukę
1. kim jesteśmy? do kogo mówię? 3. jaki jest cel rozmowy? 4. co chcemy powiedzieć? 5. jak mówić? 6. kiedy wystąpić lub przeprowadzić rozmowę?
personal PR - język ciała 5
rozpocznij naukę
1. postawa 2. mimika 3. gestykulacja 4. dystans 5. ton
pojęcie investor relations
rozpocznij naukę
komunikacja między firmą a jej interesariuszami, wykraczającą poza wymogi prawne i zorientowana na realizację celów przedsiębiorstwa
interesariusze Investor relations
rozpocznij naukę
1. akcjonariusze i inwestorzy 2. multiplikatorzy 3. instytucje rynku kapitałowego
pojęcie public affairs
rozpocznij naukę
utrzymywanie kontaktów z instytucjami stanowiącymi normy prawne, z organami decyzyjnymi w państwie oraz instytucjami i organizacjami wpływającymi na kształtowanie się opinii publicznej.
rodzaje public affairs
rozpocznij naukę
1. parlament 2. rząd i administracja państwowa 3. lokalni decydenci
pojęcie sponsoringu
rozpocznij naukę
działania firm na rzecz osób, organizacji lub instytucji, wspierające różne dziedziny życie społecznie akceptowane, niezależnie od niej i nie związane bezpośrednio z jej interesami
cele sponsoringu
rozpocznij naukę
1. spowodowanie powstania i utrwalenia się dobrej opinii o sponso. 2. spowodowanie powstania pozy. skojarzeń między sukcesami osób lub instytucji sponso. a przedsię. 3. upowszechnienie stopnia znaj. firmy i jej produktów wśród obecnych i poten. ich naby.
pojęcie kryzysowego PR
rozpocznij naukę
kompleksowe działania podejmowane na wypadek potencjalnego wystąpienia sytuacji kryzysowej w firmie/instytucji wraz z pozytywnym scenariuszem kroków, jakie należy podjąć, aby chronić reputację, wizerunek i zaufanie do firmy/instytucji

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.