PR 2

 0    33 fiszki    brak
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
asymetria informacji
rozpocznij naukę
sytuacja, gdy jedna strona transakcji ma więcej informacji o przedmiocie umowy
stymulanty rozwoju PR (3)
rozpocznij naukę
1. kryterium geograficzne 2. kryterium przedmiotowe 3. kryterium technologiczne
stymulanty: kryterium geograficzne (7)
rozpocznij naukę
1. demokracja 2. upadek systemu bipolarnego 3. wzrost znaczenia organizacji pozarządowych 4. wzrost poziomu skolaryzacji 5. zmniejszenie się analfabetyzmu 6. liczy się opinią publiczną 7. skuteczne egzekwowanie praworządności
stymulanty: kryterium przedmiotowe (6)
rozpocznij naukę
deterytorialność: 1. praw i obowiązków państwa 2. własności 3. produkcji 4. świadczenia usług 5. waluty 6. zagrożeń
deterytorialność
rozpocznij naukę
dynamiczny proces globalizacji -> osłabienie roli państwa i jego suwerenności (makro i mega ekonomia)
stymulanty: kryterium technologiczne (3)
rozpocznij naukę
1. dynamiczny postęp technologii komunikacyjnych 2. uwarunkowania czynnika technologiczne: własna dynamika, kumulatywność, dyfuzyjność, akceleracja 3. druk, radio, BBC, TV kablowa, satelitarna, kasety wideo, kamery, telefaksy, telefony -> internet
stymulanty: kryterium technologiczne (3) ->2
rozpocznij naukę
1. światowy obieg informacji 2. Internet najbardziej przyczynił się do fenomenu PR 3. rynek amerykański odgrywa dużą rolę-> dużo konsumentów o wysokich dochodach
deterytorialność świadczenia usług:
rozpocznij naukę
kiedyś usługi kojarzyły się tylko z miejscem ich powstania; rozwój internetu sprawił, że usługi finansowe i bankowe zaczęły być świadczone na odległość
rodzaje lobbingu: (3)
rozpocznij naukę
1. ad hoc 2. dziki 3. profesjonalny
co robi ad hoc?
rozpocznij naukę
optymalizuje działanie systemu politycznego
co robi dziki rodzaj lobbingu?
rozpocznij naukę
działa na granicy prawa lub je łamie
co robi profesjonalny rodzaj lobbingu?
rozpocznij naukę
m.in. instytucjonalny, najskuteczniejszy, nie chwalą się osiągnięciami
lobbing defensywny
rozpocznij naukę
bronimy tego co mamy i możemy stracić
lobbing ofensywny
rozpocznij naukę
mamy coś i chcemy osiągnąć jeszcze więcej
lobbing pośredni/bezpośredni
rozpocznij naukę
pośredni/bezpośredni wpływ na władze
metody lobbingu bezpośredniego (3)
rozpocznij naukę
1. metoda sztucera i śrutówki 2. techniki judo 3. lobbing finansowy legalny/nielegalny
metody lobbingu pośredniego (2)
rozpocznij naukę
1. kreowanie wizerunku 2. lobbing oddolny
metoda sztucera i śrutówki
rozpocznij naukę
wiemy do kogo uderzyć, trzeba zidentyfikować kto interesuje się problemem
techniki judo
rozpocznij naukę
wkład w teksty ustawowe, techniczne;
klasyfikacja form lobbingu: (3)
rozpocznij naukę
1. cel/strategia 2. sposób osiągania celu 3. oczekiwane rezultaty
lobbing -> kryteria oczekiwanych rezultatów (5)
rozpocznij naukę
1. legislacyjny 2. normatywny 3. strukturalny 4. fałszywy 5. mix
lobbing fałszywy:
rozpocznij naukę
uzyskiwanie uprzywilejowanej pozycji w ramach obowiązujących reguł, tzw. plecy
pozytywne aspekty lobbingu: (4)
rozpocznij naukę
1. zwiększa poczucie społecznej odpo. 2. ułatwia rozwiązywanie problemów ponad polityczne podziały 3. zwraca uwagę na sprawy, które były pomijane ze względu na koncentrację władzy na innych kwestiach 4. ułatwia rozwiązywanie konkretnych problemów środo.
negatywne aspekty lobbingu: (4)
rozpocznij naukę
1. niebezpieczeństwo uzależnienia Interesów narodowych od zagranicznych grup nacisku 2. niekontrolowana działaność lobbystów 3. osłabia ład demokratyczny 4. ryzyko marginalizacji
geneza PR: (4)
rozpocznij naukę
1. starożytność (Grecja, Rzym) 2. postępująca amerykanizacja -> obniżenia znaczenia nauk historycznych w Polsce 3. PR towarzyszy człowiekowi od początku naszej cywilizacji 4. USA kolebką PR -> potęga gospodarcza
trzy strefy PR:
rozpocznij naukę
1. polityczna 2. społeczna 3. ekonomiczna
ekonomia informacji:
rozpocznij naukę
dział ekonomii, który zajmuje się badaniem w jaki sposób informacja wpływa na gospodarkę. informacja na ogromne znaczenie w dobie globalizacji, mediów i internetu
dylematy PR (4x "I"):
rozpocznij naukę
1. interdyscyplinarność 2. instrumentalność 3. informatyzacja 4. inkorporacja
interdyscyplinarność:
rozpocznij naukę
pr-owiec musi posiadać szeroką wiedzę z wielu dziedzin, nie tylko tej, którą się zajmuje, aby wiedzieć, gdzie szukać potrzebnych mu informacji.
instrumentalność:
rozpocznij naukę
pr wykorzystywany do niecnych celów, czarny pr-> dezinformacja, ukrywanie informacji, wykorzystywany w kryzysowych sytuacjach.
informatyzacja:
rozpocznij naukę
ciągle postępująca informatyzacja, potrzeba działań wykorzystujących internet, powstanie e-pr.
inkorporacja:
rozpocznij naukę
wzrost znaczenia pr w życiu społeczno-politycznym i gospodarczym -> chęć zawłaszczenia osiągnięć PR do poszczególnych dziedzin nauki
pr Vs marketing i reklama:
rozpocznij naukę
Polska: najpierw w kraju pojawił się marketing, a potem profesjonalne PR, słabość marketingu i reklamy->zainteresowanie PR, zmiana zachowań konsumentów ->efektywność marketingu i reklamy maleje, konsumeryzm

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.