pedagogika

 0    35 fiszek    guest3267385
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
emocjonalność
rozpocznij naukę
intensywna reakcja na niewielki bodziec. nie musi być widoczna
aktywność
rozpocznij naukę
zdolność do działania pomimo niechęci
oddźwięk psychiczny
rozpocznij naukę
dyspozycja naszej świadomości do szybszego/wolniejszego, dłuższego/krótszego przechowywania reakcji na doznane bodźce
prymalna
rozpocznij naukę
dominuje reakcja szybka, ale krótka
sekundalna
rozpocznij naukę
człowiek, który ma reakcję powolniejszą, ale dłuższą
flegmatyk
rozpocznij naukę
osoba bardzo pracowita, nie analizuje, nie żyje swoimi emocjami, robi wszystko wolniej, dagmatyczna
nerwowiec
rozpocznij naukę
jest w stanie dużo osiągnąć, towarzyski, serdeczny, bardzo silna pobudliwość, podejmuje decyzję pod wpływem emocji, kłamca
sangwinik
rozpocznij naukę
świetny mówca, dyplomata, potrafi dużo załatwić, interesowny, pracowity
sentymentalny
rozpocznij naukę
dużo reflektuje, wielkie ambicje, pamiętają o innych, nieaktywny, emocjonalny
choleryk
rozpocznij naukę
lubi robić dużo rzeczy na raz, nie robi ich do końca, wspaniały mówca, robi dużo, niechlujny, niedokładny, szybki,
pasjonat
rozpocznij naukę
aktywny, pracowity, ma wiele zainteresowań, waleczny, wytrwały, pracoholik, dąży po trupach do celu, narzuca swoją wole
osobowość K O
rozpocznij naukę
osobowość zawsze będzie dynamiczna
mechanizmy Kazimierza Obuchowskiego
rozpocznij naukę
naturalne, neurotyczne, programowe, rozwojowe
mechanizmy naturalne
rozpocznij naukę
osoby pogrążone w rutynie, sztywno trzymają się zasad, nie czytają nowości, mało czyta, brakuje mu czasu
mechanizmy neurotyczne
rozpocznij naukę
niezaspokojone spełnienie artystyczne, wyżywają się na uczniach, mają chore ambicje, decydują za dzieci,
mechanizmy programowe
rozpocznij naukę
przyjmuje nowe metody dydaktyczne i testuje je na uczniach bez myślenia o ich potrzebach
mechanizmy rozwojowe
rozpocznij naukę
stymuluje rozwój uczniów, dobry metodyk, ich działania są przemyślane, potrafi nad sobą zapanować, mądrze decyduje o pracy ucznia, potrafi przeciwstawić się innym i bronić ucznia
osobowość wdł z chlewińskiego
rozpocznij naukę
kształtowanie się dojrzałej osobowości jest ciągłym, trwającym całe życie i rozwija się w jedyny, niepowtarzalny sposób
3 wymiary dojrzałej osobowości według z chlewińskiego
rozpocznij naukę
autonomia wewnętrzna, stosunek drugiego człowieka w aspekcie racjonalnym i emocjonalnym, orientacja we własnych motywach postępowania
autonomia wewnętrzna
rozpocznij naukę
człowiek może oderwać się od przeszłości i może być niezależny w teraźniejszości, człowiek nieustannie dąży do jakiś celów, wartości, ma wypracowany sens własnego życia
stosunek drugiego człowieka
rozpocznij naukę
widzi różne problemy związane z innymi ludźmi w sposób realny, nie zniekształca postrzegania rzeczywistości poprzez swoje uprzedzenia czy fantazje. człowiek dojrzały jest nastawiony na dobro drugiego człowieka
orientacja we własnych motywach postępowania
rozpocznij naukę
poznawanie samego siebie, nie oceniać po wyglądzie, dać szanse na wypowiedzenie się,
koncepcja k dąbrowskiego
rozpocznij naukę
rozwój człowieka dokonuje się poprzez kryzysy
poziom rozwoju kazimierza dąbrowskiego
rozpocznij naukę
integracja prymalna, dezintegracja jednopoziomowa, dezintegracja wielopoziomowa spontaniczna, dezintegracja wielopoziomowa zorganizowana i usystematyzowana, integracja wtórna
integracja prymalna
rozpocznij naukę
domunują silne, prymitywne struktury popędowe i uczuciowe, jest im podporządkowana inteligencja, bez żadnych wahań j zahamowań realizują najsilniejsze popędy, które występują w danym okresie, nie mają rozwiniętej żadnej hierarchii wartości,
dezintegracja jednopoziomowa
rozpocznij naukę
pojawia się pod wpływem przeżyć, które dotykają człowieka, brak jasnej hierarchii wartości, wahania, zachowania ambiwalentne, walczy o to, żeby coś złego się szybko skończyło
dezintegracja wielopoziomowa spontaniczna
rozpocznij naukę
wartościowanie własnego środowiska wewnętrznego, wartościowanie rzeczywistości, mechanizmy refleksyjne są spontaniczne, intuicyjne, zdziwienie w stosunku do siebie i innych, poczucie niższości do samego siebie
dezintegracja wielopoziomowa zorganizowana i usystematyzowana
rozpocznij naukę
świadoma, systematyczna praca nad sobą, wszystkie wcześniejsze mechanizmy są uświadamiane, samoświadomość, samowiedza i samokontrola, pokonywanie swoich słabości, silna empatia, traktowanie podmiotowe, gotowość do pomocy
integracja wtórna
rozpocznij naukę
scalenie wszystkich mechanizmów i połączenie ich z ośrodkiem dyspozycyjno-kierowniczym na najwyższym poziomie =wola. gotowość do podejmowania decyzji, autentyzm
pedentologia
rozpocznij naukę
nauka o nauczycielu
napięcie nauczyciela
rozpocznij naukę
konieczność przekazania obszernej wiedzy; potrzeba indywidualnego traktowania uczniów; konieczność wsparcia wychowanków; osamotnienie w pracy
wypalenie zawodowe
rozpocznij naukę
1. wyczerpanie emocjonalne 2. depersonalizacja 3. obniżenie poczucia dokonań osobistych
wyczerpanie emocjonalne
rozpocznij naukę
uczucie, że jest się przeciążonym emocjonalnie, intensywne przeżywanie problemów drugiego człowieka i poczucie odpowiedzialności za jego los. ból głowy, nudności, zmęczenie, bezsenność, spadek energii, skłonność do gwałtownych reakcji
depersonalizacja
rozpocznij naukę
unikanie kontaktów z innymi ludźmi, podejście zaczyna być negatywne, bezduszne, obojętne, niechęć do ludzi, brak współczucia emaptii
obniżenie poczucia dokonań osobistych
rozpocznij naukę
prowadzi do uczucia bezsensu i rezygnacji, negatywne uczucie o sobie jako nauczyciela, obciążała, wiecznie zmęczona

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.