Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
intensywna reakcja na niewielki bodziec. nie musi być widoczna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zdolność do działania pomimo niechęci
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dyspozycja naszej świadomości do szybszego/wolniejszego, dłuższego/krótszego przechowywania reakcji na doznane bodźce
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dominuje reakcja szybka, ale krótka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
człowiek, który ma reakcję powolniejszą, ale dłuższą
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
osoba bardzo pracowita, nie analizuje, nie żyje swoimi emocjami, robi wszystko wolniej, dagmatyczna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jest w stanie dużo osiągnąć, towarzyski, serdeczny, bardzo silna pobudliwość, podejmuje decyzję pod wpływem emocji, kłamca
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
świetny mówca, dyplomata, potrafi dużo załatwić, interesowny, pracowity
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dużo reflektuje, wielkie ambicje, pamiętają o innych, nieaktywny, emocjonalny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
lubi robić dużo rzeczy na raz, nie robi ich do końca, wspaniały mówca, robi dużo, niechlujny, niedokładny, szybki,
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
aktywny, pracowity, ma wiele zainteresowań, waleczny, wytrwały, pracoholik, dąży po trupach do celu, narzuca swoją wole
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
osobowość zawsze będzie dynamiczna
|
|
|
mechanizmy Kazimierza Obuchowskiego rozpocznij naukę
|
|
naturalne, neurotyczne, programowe, rozwojowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
osoby pogrążone w rutynie, sztywno trzymają się zasad, nie czytają nowości, mało czyta, brakuje mu czasu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
niezaspokojone spełnienie artystyczne, wyżywają się na uczniach, mają chore ambicje, decydują za dzieci,
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przyjmuje nowe metody dydaktyczne i testuje je na uczniach bez myślenia o ich potrzebach
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stymuluje rozwój uczniów, dobry metodyk, ich działania są przemyślane, potrafi nad sobą zapanować, mądrze decyduje o pracy ucznia, potrafi przeciwstawić się innym i bronić ucznia
|
|
|
osobowość wdł z chlewińskiego rozpocznij naukę
|
|
kształtowanie się dojrzałej osobowości jest ciągłym, trwającym całe życie i rozwija się w jedyny, niepowtarzalny sposób
|
|
|
3 wymiary dojrzałej osobowości według z chlewińskiego rozpocznij naukę
|
|
autonomia wewnętrzna, stosunek drugiego człowieka w aspekcie racjonalnym i emocjonalnym, orientacja we własnych motywach postępowania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
człowiek może oderwać się od przeszłości i może być niezależny w teraźniejszości, człowiek nieustannie dąży do jakiś celów, wartości, ma wypracowany sens własnego życia
|
|
|
stosunek drugiego człowieka rozpocznij naukę
|
|
widzi różne problemy związane z innymi ludźmi w sposób realny, nie zniekształca postrzegania rzeczywistości poprzez swoje uprzedzenia czy fantazje. człowiek dojrzały jest nastawiony na dobro drugiego człowieka
|
|
|
orientacja we własnych motywach postępowania rozpocznij naukę
|
|
poznawanie samego siebie, nie oceniać po wyglądzie, dać szanse na wypowiedzenie się,
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rozwój człowieka dokonuje się poprzez kryzysy
|
|
|
poziom rozwoju kazimierza dąbrowskiego rozpocznij naukę
|
|
integracja prymalna, dezintegracja jednopoziomowa, dezintegracja wielopoziomowa spontaniczna, dezintegracja wielopoziomowa zorganizowana i usystematyzowana, integracja wtórna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
domunują silne, prymitywne struktury popędowe i uczuciowe, jest im podporządkowana inteligencja, bez żadnych wahań j zahamowań realizują najsilniejsze popędy, które występują w danym okresie, nie mają rozwiniętej żadnej hierarchii wartości,
|
|
|
dezintegracja jednopoziomowa rozpocznij naukę
|
|
pojawia się pod wpływem przeżyć, które dotykają człowieka, brak jasnej hierarchii wartości, wahania, zachowania ambiwalentne, walczy o to, żeby coś złego się szybko skończyło
|
|
|
dezintegracja wielopoziomowa spontaniczna rozpocznij naukę
|
|
wartościowanie własnego środowiska wewnętrznego, wartościowanie rzeczywistości, mechanizmy refleksyjne są spontaniczne, intuicyjne, zdziwienie w stosunku do siebie i innych, poczucie niższości do samego siebie
|
|
|
dezintegracja wielopoziomowa zorganizowana i usystematyzowana rozpocznij naukę
|
|
świadoma, systematyczna praca nad sobą, wszystkie wcześniejsze mechanizmy są uświadamiane, samoświadomość, samowiedza i samokontrola, pokonywanie swoich słabości, silna empatia, traktowanie podmiotowe, gotowość do pomocy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
scalenie wszystkich mechanizmów i połączenie ich z ośrodkiem dyspozycyjno-kierowniczym na najwyższym poziomie =wola. gotowość do podejmowania decyzji, autentyzm
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
konieczność przekazania obszernej wiedzy; potrzeba indywidualnego traktowania uczniów; konieczność wsparcia wychowanków; osamotnienie w pracy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. wyczerpanie emocjonalne 2. depersonalizacja 3. obniżenie poczucia dokonań osobistych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
uczucie, że jest się przeciążonym emocjonalnie, intensywne przeżywanie problemów drugiego człowieka i poczucie odpowiedzialności za jego los. ból głowy, nudności, zmęczenie, bezsenność, spadek energii, skłonność do gwałtownych reakcji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
unikanie kontaktów z innymi ludźmi, podejście zaczyna być negatywne, bezduszne, obojętne, niechęć do ludzi, brak współczucia emaptii
|
|
|
obniżenie poczucia dokonań osobistych rozpocznij naukę
|
|
prowadzi do uczucia bezsensu i rezygnacji, negatywne uczucie o sobie jako nauczyciela, obciążała, wiecznie zmęczona
|
|
|