konsument

 0    14 fiszek    miloszszczupakowski
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
paradoks Giffena
rozpocznij naukę
sytuacja w której wielkość popytu na dane dobro wzrasta pomimo wzrostu ceny
paradoks snobizmu
rozpocznij naukę
mimo iż ceny spadają konsument nie kupuje towaru ponieważ nie chce tego co inni
efekt veblena
rozpocznij naukę
dotyczy dóbr luksusowych i najbogatszych grup społecznych jest to wzrost wielkości popytu na dobra luksusowe mimo wzrostu cen tych dóbr
owczy pęd
rozpocznij naukę
Nabywanie pewnych dóbr przez konsumentów tylko dlatego że kupują je inni Wynika to z chęci naśladowania osób z którymi chcą się utożsamiać
konsument
rozpocznij naukę
jest kluczowym uczestnikiem rynku i odgrywa istotną rolę w gospodarce
konsumpcja
rozpocznij naukę
proces nabywania, zużywania i korzystania z dóbr i usług przez konsumentów
podstawowymi kategoriami którymi posługuje się teoria wyboru konsumenta są
rozpocznij naukę
dochód i preferencje konsumenta, użyteczność
ograniczenia wyboru konsumenta
rozpocznij naukę
dochód konsumenta, cena, preferencje i gusta, ograniczenia czasowe, wartość użyteczności, wynikowa użyteczność
dochód konsumenta
rozpocznij naukę
jest jednym z głównych ograniczeń, konsument może kupować tylko te produkty i usługi i na które stać go finansowo
cena
rozpocznij naukę
ceny produktów i usług różnią się i często konsumenci są ograniczeni ceną którą są gotowi zapłacić
preferencje i gusta
rozpocznij naukę
indywidualne preferencje i gusta konsumentów wpływają na ich wybory zakupowe
ograniczenia czasowe
rozpocznij naukę
konsumenci mają ograniczony czas na dokonywanie zakupów
wynikowa użyteczność
rozpocznij naukę
często konsumenci dokonują wyborów biorąc pod uwagę efekt długookresowy i krótkookresowy
równowaga konsumenta
rozpocznij naukę
opisuje ona sytuację w której konsument dokonuje wyboru który maksymalizuje jego użyteczność przy ograniczonych zasobach takich jak dochód

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.