konceptualizacja pojęcia PR

 0    20 fiszek    brak
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
geneza pr (1)
rozpocznij naukę
1. starożytność (historia nauczycielką życia, doświadczenie, wiedzą uzyskana na przestrzeni dziejów) 2. postępująca amerykanizacja (obniżenie znaczenia nauk historycznych w Polsce) 3. PR towarzyszy człowiekowi od początków naszej cywilizacji
geneza pr (2)
rozpocznij naukę
4. pr dominowało w przeszłości w sferze politycznej 5. pierwowzór pr (działalność sofistów w starożytnej Grecji) 6. działaność w starożytnym Rzymie 7. działaność w średniowiecznej Europie 8. USA kolebką PR 9. PR współcześnie (Ivy ledbetter Lee)
istota i pojęcie PR
rozpocznij naukę
termin po raz pierwszy sformułowany (nie zdefiniowany) w deklaracji niepodległości USA przez Thomasa Jeffersona
jaki charakter ma pr?
rozpocznij naukę
interdyscyplinarny -> trudno o jednoznaczną definicję
pojęcie Przemyśla deszczynski:
rozpocznij naukę
PR to dwustronne, równoprawne, permanentne i długookresowe komunikowanie się instytucji z otoczeniem w celu optymalizowania funkcjonowania instytucji i osiągnięcia sytuacji win-win
pojęcie PR James Grunig, Todd Hunter
rozpocznij naukę
PR to zarządzanie komunikowaniem pomiędzy organizacją a jej publicznością
czego nie udało się sformułować?
rozpocznij naukę
nie udało się sformułować definicji, gdy PR się rozwijał -> teraz tym bardziej się nie da
dylematy PR:
rozpocznij naukę
1. interdyscyplinarność 2. instrumentalność 3. informatyzacja 4. inkorporacja
interdyscyplinarność
rozpocznij naukę
pr-owiec musi posiadać szeroką wiedzę z wielu dziedzin, nie tylko tej, która się zajmuje, aby wiedzieć, gdzie szukać potrzebnych mu informacji, a później umieć je analizować, interpretować i dobrze wykorzystać
instrumentalność
rozpocznij naukę
pr wykorzystywany do niecnych celów, czarny PR -> dezinformacja, ukrywanie i zatajanie informacji, wykorzystywany w kryzysowych sytuacjach
informatyzacja
rozpocznij naukę
budowanie wizerunku za pomocą tradycyjnych narzędzi pr jest niewystarczające -> potrzeba działań wykorzystujących internet, dała ogromne możliwości rozwoju pr
inkorporacja
rozpocznij naukę
wzrost znaczenia pr w życiu społeczno-politycznym i gospodarczym->chęć zawłaszczania osiągnięć i instrumentów PR do poszczególnych dziedzin nauki (np. marketing i reklama -> tracą na sile więc zawłaszczają PR)
metody lobbingu pośredniego:
rozpocznij naukę
1. kreowanie wizerunku 2. lobbing oddolny -> bojkot, petycja, masowe kampanię listowe/mail/SMS, manifestacje
metody lobbingu bezpośredniego (3)
rozpocznij naukę
1. metoda sztucera i śrutówki 2. techniki judo 3. lobbing finansowy legalny/nielegalny
metoda sztucera i śrutówki
rozpocznij naukę
wiemy do kogo uderzyć, trzeba zidentyfikować kto interesuje się problemem
techniki judo
rozpocznij naukę
wkład w teksty ustawowe, techniczne; alibi; być blisko urzędników i administracji; uczestniczyć w strukturach decyzyjnych; grać na drodze sądowej
rodzaje lobbingu:
rozpocznij naukę
ad hoc, dziki, profesjonalny
modele lobbingu:
rozpocznij naukę
anglosaski, kontynentalny
model anglosaski:
rozpocznij naukę
dwupartyjny, ograniczona aktywność państwowa, lobbies, neutralne zachowanie państwa w relacjach między grupami nacisku, pośrednie formy kontaktów z rządem, indywidualizm, precedensowe funkcjonowanie prawa
model kontynentalny
rozpocznij naukę
wielopartyjny, duża aktywność państwa, komisja trójstronna, aktywne zachowanie państwa w relacjach z grupami nacisku, pośrednie przez organizacje biznesu formy kontaktów z rządem, kolektywizm, oparte na kodeksie Napoleona funkcjonowanie prawa

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.