Pytanie |
Odpowiedź |
Indywidualne badania interdyscyplinarne polegaja na tworzeniu warunkow do zespotowego ucestnictwa, zaangazowania i wspotpracy przedstawicieli roznych dyscyplin naukowych. rozpocznij naukę
|
|
fałsz
|
|
|
Idea interdyscyplinarnosci opiera sie na zalozeniu, zgodnie z którym natura okreslonego problemu badawczego lokuje sie na pograniczu (styku) gtownych dyscyplin naukowych i ich szczegotowych „pol problemowych". rozpocznij naukę
|
|
prawda
|
|
|
Wramach problemu rudymentow (podstaw) poszukowania, poznawania i tworzenia samego siebie nalezy zatozy, ze rozwój polega na prechodzeniu do tego, co aktuaine (faktyczne) do tego co mozliwe (potencjalne) rozpocznij naukę
|
|
p
|
|
|
W swietle wspotcresne| teori wychowania zaktada sie, ze „filozofowanie" jest nieodlacnym i koniecznym cynnikiem stymulujacym nowe wyobrazenia i krytyczna refleksje w obszarze szeroko pojmowanej edukacji. rozpocznij naukę
|
|
p
|
|
|
Wiród podstawowych zadan wspotzesnej aksjologil i pedagogiki w ujeciu R. Schulza, zadania twórce wyrazaja sie w postulowaniu i uza sadnianiu nowych wartosci oraz idealow wychowawczych. rozpocznij naukę
|
|
p
|
|
|
Antropologicana koncepcja homo estheticus w ramach teorii wychowania kladzie akcent na wartosci estetycane, które sa najgtebsza potrzeba czlowieka, a zarazem stanowia o istocie jego calowieczeristwa. rozpocznij naukę
|
|
p
|
|
|
Kategoria racionalnosci adaptacyne w wychowaniu w ujeciu R. Kwasnicy wyraza sie w dominacji funkcji transformacji spotecznej (wyzwalania) oraz powiazana jest z figura „pedagoga wielu dróg" rozpocznij naukę
|
|
p
|
|
|
Zgodnie z zatozeniem teologii pedagogicznej cele instrumentalne wychowania to te, ktore realizacja jest warunkiem koniecznym do osiagniecia innych wychowawczych celow. rozpocznij naukę
|
|
p
|
|
|
Wramach teologli pedagogicznej wkazuje sie na specyficzne funkcje, jakie cele petnia w wychowaniu np. stanowia one punkt odniesienia dia formutowania ocen, czy tez prospektywnie orientuja ludzkie dziatania na to, co pozadane. rozpocznij naukę
|
|
p
|
|
|
Transgresje ludzkie jako czyny-wyczyny", ogniskujac swa aktywnose wokot swiata matriainego, wyrazaja sie w dazeniu, ku symbolom" - czlowiek tworzy i poglebia duchowe dziecinstwo ludzkosci. rozpocznij naukę
|
|
f
|
|
|
Interdyseyplinarose teoril wychowania odriuca talorenie, wktorym natura okresionego problemu badawczego lokuje sie na pograniezu röznych dyscyplin naukowych t ich secregolowych „pól problematyanych" j. filozofia, psychologia, socjologia, rozpocznij naukę
|
|
f
|
|
|
Teoria wychowania jako subdyscyplina pedagogiezna, choc historyznie scisle powiazana z naukami humanistyeznymi, to jednak formalnie praynalezy do dziedziny nauk spotecznych w wspolezesne) klasyfikacji nauk W rozpocznij naukę
|
|
p
|
|
|
Paradygmat humanistycoy ... teorii wychowania jest kontynuacja i rozwinieciem zalozen ontologicznych, epistemologiznych i metodologicnych paradygmatu scentystyeznego. rozpocznij naukę
|
|
f
|
|
|
W podejsciu empirycano - indukcyjoym zaktada sig prymat metodologii badan pryrodniczych oraz funkeji scentystyeznych teorii rozpocznij naukę
|
|
p
|
|
|
Zgodnie 2 klasycznym pode|sciem do podstawowych funkcji teorii wychowania zaliczamy funkcje wyjasniajaca, oceniajaca, projektujaca. rozpocznij naukę
|
|
p
|
|
|
Wramach antropologii wychowania podejmowane sa problemy zwiazane z operacjonalizacia celow, które stuza realizacil praktycznych zadan rozpocznij naukę
|
|
f
|
|
|
Wramach aksjologi wychowania podejowany jest problem wartosci oraz ich roli i znaczenia w projektowaniu i przebiegu procesu wychowania. rozpocznij naukę
|
|
p
|
|
|
Do podstawowych funkcji celów wychowania nalezy to, te stanowia one punkt odniesienia formulowania ocen, peinia role organizujaca programy i metody oraz nadaja sens i motywuja podmiot do dziatania. rozpocznij naukę
|
|
f
|
|
|
Realizacja celow prostych i zlozonych w tej samej mierze odiesienia jest w teorii wychowania do zamierzer odieglych, wieloetapowych i trudnych do zoperacionalizowania. rozpocznij naukę
|
|
f
|
|
|
Orientacja retrospektywna odwotuje sie do temporalnego kryterium porzadkowania teorii wychowania / wyrazania sie w praywiazaniu do presziosci i jej idealizacji oraz w ... samowystarczalnosci i niecheci do zmian rozpocznij naukę
|
|
p
|
|
|