Pytanie |
Odpowiedź |
wymień wszystkie 7 teorii: rozpocznij naukę
|
|
teoria X i Y, teoria hierarchii potrzeb, teoria potrzeb ERG, dwuczynnikowa teoria motywacji, teoria wzmocnienia, teoria sprawiedliwości, teoria oczekiwań
|
|
|
hierarchia potrzeb od dołu: rozpocznij naukę
|
|
potrzeby fizjologiczne, potrzeba bezpieczeństwa, potrzeba przynależności, potrzeba szacunku, potrzeba samorealizacji
|
|
|
teoria potrzeb ERG - skrót i kto wymyślił rozpocznij naukę
|
|
Alderfer, E - existence, R - relatedness, G - growth (modyfikacja teorii Maslowa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
E - potrzeby egzystencji, np. potrzeby fizjologiczne, materialne, poprawa warunków pracy. R - potrzeby stosunków społecznych, potrzeby i aspiracje, potrzeba integracji w zespole, Go - potrzeby rozwoju osobistego (potrzeby wyższego rzędu)
|
|
|
dwuczynnikowa teoria motywacji, kto wymyślił i dwa czynniki rozpocznij naukę
|
|
Herzberg, czynniki wewnętrzne (motywatory), czynniki zewnętrzne (czynniki higieny)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
teoria X i Y, teoria hierarchii potrzeb, teoria potrzeb ERG, dwuczynnikowa teoria motywacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
teoria wzmocnienia, teoria sprawiedliwości, teoria oczekiwań
|
|
|
układ warunków wzmocnienia w teorii wzmocnienia rozpocznij naukę
|
|
1. wzmocnienie pozytywne 2. wzmocnienie negatywne 3. kary 4. eliminacja
|
|
|
harmonogramy stosowania wzmocnień w teorii wzmocnień rozpocznij naukę
|
|
1. ustalona częstotliwość 2. ustalony stosunek 3. środki przymusu 4. zachęty 5. perswazji
|
|
|
kto wymyślił teorie wzmocnień? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
kto wymyślił teorie X i Y? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
kto wymyślił teorie sprawiedliwości? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
kto wymyślił teorie oczekiwań? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
co wpływa na to, jakie są nasze oczekiwania? rozpocznij naukę
|
|
posiadane kwalifikacje i umiejętności, stosunki z podwładnymi, warunki pracy, dostęp do niezbędnych info, samoocena, własne i zaobserwowane doświadczenia w podobnej sytuacji
|
|
|
co wpływa na to, jak oceniamy instrumentalność (uzyskanie nagród)? rozpocznij naukę
|
|
istnienie systemu nagradzania i jego konstrukcja, znajomość przez nas systemu nagród, przekonanie że są środki na realizację nagród, własne i cudze doświadczenia w tym zakresie
|
|
|
co wpływa na to, jak oceniamy atrakcyjność nagród? rozpocznij naukę
|
|
osobiste cele, zaspokojenie indywidualnych potrzeb, postrzeganie relacji między poniesionym wysiłkiem a wartością nagród, swoje i cudze doświadczenia
|
|
|