Pytanie                    | 
                
                    Odpowiedź                    | 
            
        
        | 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      To mówienie, budowanie wypowiedzi, rozumienie czyli odbiór wypowiedzi słownej na podstawie języka. mowa werbalna niewerbalna. okres od okresu prenatalnego do 7 roku życia   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      najważniejszymi zagadnieniami są problemy związane z opanowaniem języka i systemów fonologicznego, morfologicznego, składniowego, leksykalnego i semantycznego   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      teoria Darwina. rozwój osobniczy jest powtórzeniem rozwoju gatunkowego   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      język istnieje tylko na gruncie psychicznym w indywidualnej duszy ludzkiej   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      postrzeganie języka jako funkcjonalnego narzędzia myślenia komunikacji lub oby   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Piaget. rozwój umysłowy dziecka, z którym powiązanych jest rozwój mowy   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      przedmiotem badań mogą być tylko zachowania jednostek, bo podlegają obiektywnej ocenie i obserwacji   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      skupia się na stopniowym nabywaniu umiejętności językowych i komunikacyjnych   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      badania nad poznawczymi i uwarunkowaniami rozwoju mowy dziecka w rozwoju osobistym   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      dziecko nie dba o to do kogo mówi i czy ktoś je słucha   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      dziecko mówi z punktu widzenia swojego rozmówcy   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      powtarzanie (zabawa w naśladowanie) monolog (mówienie przez dłuższy czas niedopuszczając innych do głosu)   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      informowanie przystosowane, krytykowanie i drwiny. pytania i odpowiedzi, rozkazy, prośby i groźby   
 | 
 | 
 | 
      kody językowe według Bernsteina    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      komunikacja językowa wiąże się z więzami grupowymi, sprawowaniem kontroli w grupie, stosunkami pracy, systemem ról społecznych w rodzinie   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      najprostsza forma komunikacji charakterystyczną dla klasy roboczej   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      bardziej skomplikowane narzędzia literackie, stosowanie logicznej argumentacji, zdania rozwinięte z użyciem spójników oraz słów obcego pochodzenia   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      podział na okresy, fazy, epoki   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      bada i opisuje dźwięki mowy ze względu na ich właściwości fizyczne (artykulacyjne i akustyczne cechy)   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      wpada dźwięki mowy ale ujmuje jej jako jednostki funkcjonalne   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Zajmuje się budową gramatyczną zdania i tym jakie funkcje pełnią w zdaniu różne części mowy   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      ogol wyrazów wchodzących w skład jakiegoś języka   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      krzyk, płacz, ssanie, uśmiech ogólnie wszystko co robi nie licząc mówienia   
 | 
 | 
 |