Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
działalność kierowniczą, w której cele osiąga się poprzez planowanie działań, ich organizowanie i motywowanie ludzi do określonych postaw i działań oraz kontrolę ich realizacji.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
procesem polegającym na przejmowaniu uprawnień decyzyjnych podmiotów niższego szczebla przez podmioty hierarchicznie wyższe.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
autokratyczny, liberalny oraz demokratyczny
|
|
|
Fundacja a stowarzyszenie rozpocznij naukę
|
|
Fundacja posiada własny majątek, który stanowi podstawę jej istnienia, natomiast stowarzyszenie nie wymaga posiadania majątku jako warunku koniecznego do rozpoczęcia działalności.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, odpowiedzialność wspólników jest ograniczona do majątku spółki i wysokości wniesionych udziałów. Wspólnicy ponoszą jedynie ograniczoną odpowiedzialność, do wartości wniesionych przez nich wkładów.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
organizacja pozarządowa, której działalność nie jest nastawiona na zysk
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zespół stanowisk pracy znajdujących się pod wspólnym, jednolitym kierownictwem, realizujących podobne funkcje.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
technika służąca do porządkowania i analizy informacji - strengths (mocne strony), weaknesses (słabe strony), opportunities (szanse) i threats (zagrożenia)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wolne stanowisko pracy, które jest do obsadzenia w danym przedsiębiorstwie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
obraz, wyobrażenie firmy w przyszłości
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zmiany, którą organizacja chce wprowadzić w świecie i wskazuje na wartości, jakie są dla niej ważne.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
program ogólny działalności przedsiębiorstwa ukierunkowany na wykorzystanie potencjału produkcyjnego i zasobów dla osiągnięcia zamierzonych celów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nauka o sprawnym działaniu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
proces przemieszczania się pracowników między firmami lub w strukturach danej organizacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Interesariusze-grupy, instytucje i organizacje, które spełniają dwa warunki – mają swoją „stawkę” w działaniu organizacji, w jej decyzjach i efektach oraz są w stanie wywrzeć presję na organizację
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
biór czynności, wzajemnie ze sobą powiązanych, których realizacja jest niezbędna dla uzyskania określonego rezultatu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wdrożenie nowego lub znacząco udoskonalonego produktu (wyrobu lub usługi) lub procesu, nowej metody marketingowej lub nowej metody organizacyjnej w praktyce gospodarczej, organizacji miejsca pracy lub stosunkach z otoczeniem.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
umiejętność połączenia celów poszczególnych pracowników z celami przedsiębiorstwa. Motywacja zwiększa zaangażowanie pracowników na rzecz sukcesu organizacji, zachęcały do podnoszenia kwalifikacji i dawały satysfakcję z pracy.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
różnicowanie rodzaju działalności
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
koncepcja formułowania celów - specific, measurable, attractive, realistic, timely defined.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Społeczna odpowiedzialność biznesu (Corporate Social Responsibility)
|
|
|
6 zasad wywierania wpływu społecznego rozpocznij naukę
|
|
zaangażowanie i konsekwencja, wzajemność, społeczny dowód słuszności, autorytet, lubienie i sympatia oraz niedostępność
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kiedy pojawia się problem, wielokrotnie zadajesz pytanie dlaczego, aby odkryć pierwotną przyczynę problemu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zestaw wzajemnie powiązanych ze sobą elementów, funkcjonujących jako jedna całość
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
celowa grupa społeczna, która funkcjonuje według pewnych reguł i zasad, współpracująca ze sobą – by osiągnąć określony cel.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
długoterminowy plan działania firmy, który umożliwia wygenerowanie zysku ze sprzedaży.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zbiór reguł i procesów, których stosowanie ma przynieść zamierzone efekty
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ogół ustalonych zależności funkcjonalnych i hierarchicznych między elementami organizacji, zgrupowannymi w komórki i jednostki organizacyjne w sposób umożliwiający osiągnięcie celów całości
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zjawisko, w którym współpraca zespołowa generuje dodatkową wartość, przewyższającą sumę indywidualnych wysiłków każdego z członków
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
postawa, która przejawia się w aktywnym podejściu do rzeczywistości oraz podejmowaniu inicjatywy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
takie sytuacje czy zadania, których nie można rozwiązać za pomocą istniejących wzorów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
świadomość, że rzeczywistość organizacyjną tworzą horyzontalnie przebiegające procesy, którymi trzeba w odpowiedni sposób zarządzać
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Pozwalają wszystkim zrozumieć, dokąd organizacja zmierza i dlaczego osiągnięcie pewnego docelowego stanu jest takie ważne. Motywują pracowników do pracy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Określa, jak często pracownicy opuszczają daną firmę i są zastępowani przez nowych.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Artefakt-wytwór pracy zespołu, który ma określone zastosowanie i funkcję w ramach projektu. Artefakty to produkty, dokumenty, narzędzia lub inne elementy, które są tworzone i aktualizowane w trakcie trwania projektu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
połączenie się przedsiębiorstw
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
cykl ten jest częścią koncepcji ciągłego doskonalenia. Plan – Do – Check – Act
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
koncepcja zarządzania przedsiębiorstwem, polegająca na maksymalizacji wartości dla klienta przy jednoczesnej minimalizacji ewentualnych strat
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ciągłe rozwiązywanie problemów, inaczej nieustanne doskonalenie i usprawnianie organizacji dzięki wykorzystaniu wiedzy i zaangażowania pracowników
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nowe działania społeczne, mające na celu polepszenie jakości życia osób, narodów, społeczności
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
organizacja grupująca podmioty gospodarcze, samodzielne pod względem prawnym i organizacyjnym, ale pod względem finansowym uzależnione od jednego z nich
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
porozumienie samodzielnych podmiotów, którego celem jest ich zobowiązanie się do wspólnej realizacji określonego zadania.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Normą Międzynarodową zawierającą wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności, czyli odpowiedzialności organizacji za wpływ podejmowanych decyzji i działań na społeczeństwo i środowisko, zapewnianej poprzez przejrzyste i etyczne postępowanie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
proces ukierunkowywania i wspierania grupy mającej na celu wypracowanie konkretnego rozwiązania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
umiejętność wykrywania nowych faktów i związków pomiędzy faktami prowadząca do odkrywania nieznanych prawd i stawiania hipotez
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to taka sytuacja, w której podmiot działania uznaje te wewnętrzne struktury za niewystarczające do rozwiązania problemu, i co za tym idzie, do osiągnięcia celu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nowe, kreatywne i niestandardowe spojrzenie na sytuację, dające szanse na rozwiązanie problemu nowymi, innymi metodami. Świadoma rezygnacja z gotowych rozwiązań
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kompleksowa ocena kompetencji i pracy kadry menadżerskiej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
finansowanie wyjazdów studentów na studia w innym kraju europejskim przez okres do jednego roku oraz wspieranie europejskiej współpracy uczelni wyższych ze wszystkich krajów członkowskich UE
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania, czyli RRSO to całkowity koszt zobowiązania kredytowego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
proces zmian cen w całej gospodarce
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stan konta księgowego w rachunkowości przedsiębiorstw
|
|
|