Pytanie |
Odpowiedź |
stopniowanie przymiotników krotkich rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
stopniowanie przymiotników długich rozpocznij naukę
|
|
beautiful-more beautiful-the most beautiful
|
|
|
tak......(piekny)....... jak rozpocznij naukę
|
|
as.......(beautiful)...... as
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
my home is as big as yours
|
|
|
past simple(struktura)-twierdzenie rozpocznij naukę
|
|
osoba+czasownik 2 forma/ed+ reszta zdania
|
|
|
past simple(strukura) przeczenie rozpocznij naukę
|
|
osoba+didn’t +goły czasownik
|
|
|
past simple(strukura) pytanie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
past simple(charakterystyczne slowka) rozpocznij naukę
|
|
yesterday, in 2003, last Monday, 2 minutes ago
|
|
|
past simple (kiedy uzyjemy?) rozpocznij naukę
|
|
czas przeszly (czynnosc wydarzyla i zakonczyla sie w przeszlosci+ wiemy kiedy)
|
|
|
present perfect simple(struktura) twierdzenie rozpocznij naukę
|
|
osoba+has/have+czas+ed/3 forma
|
|
|
present perfect (strukrura) przecznie rozpocznij naukę
|
|
osoba+ hasn’t/haven’t+czas IIIforma/ed
|
|
|
present perfect(struktura) pytanie rozpocznij naukę
|
|
Have/has+osoba+czasownik III forma/ed
|
|
|
present perfect charakterystyczne slowka rozpocznij naukę
|
|
since, recently, yet, alrady, for, how long, just, so far, still, ever, never, thus year
|
|
|
present perfect (zastowanie) rozpocznij naukę
|
|
doswiadczenie zawodowe, cos sie wydarzylo w przeszlosci skutki sa widoczne teraz, cos zaczelismy robic w przeszlosci i nadal to robimy
|
|
|
past continuous (strukrura) twierdzenie rozpocznij naukę
|
|
osoba+was/were+czasownik ing +reszta
|
|
|
past continuous(strukutra) przeczenie rozpocznij naukę
|
|
osoba+wasn’t/wern’t+ czasownik ing+ reszta zdania
|
|
|
past continuous(strukura) pytanie rozpocznij naukę
|
|
was/were+osoba+czasownik ing+reszta zdania
|
|
|
past continuous(zastowanie) rozpocznij naukę
|
|
czas przeszly, niedokonany
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nawyki z przeszlosci, ktorych nie wykonujemy w teraźniejszosci
|
|
|
used to (strukura) twierdzenie rozpocznij naukę
|
|
osoba+used to+bezokolocznik
|
|
|
used to(strukura) przecznie rozpocznij naukę
|
|
osoba+didn’t+use to+bezokolicznik
|
|
|
used to (struktura) pytanie rozpocznij naukę
|
|
did+osoba+use to+bezokolocznik+?
|
|
|
would like to (chciałbym) strukura rozpocznij naukę
|
|
would like to+ bezokolicznik+ reszta zdania
|
|
|
would like to(kiedy uzyjemy?) rozpocznij naukę
|
|
kiedy opisujemy cos co chcemy zrobic lub zobaczyc
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
enough(wystarczajaco) przyklad rozpocznij naukę
|
|
this tea isn’t warm enough
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ta- pojedyncza, jest blisko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ta-pojedyncza, jest daleko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
passive voice(strona bierna) struktura rozpocznij naukę
|
|
obiekt/rzecz+odmieniony czasownik, to be’’+ czasownik III forma/ ed
|
|
|
passive voice(strona bierna) przyklad rozpocznij naukę
|
|
this sculoture was discovery in 2001
|
|
|