Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
Określenie rzeczownika w tekście przymiotnikiem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zestawienie dwóch przedmiotów wyrazów pojęć ze względu na łączącej podobieństwa za pomocą słów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wyrażenie które poprzez nietypowe połączenie wyrazów zyskuje nietypowe znaczenie np. bagaż doświadczeń
|
|
|
Wyrazy dźwiękonaśladowcze rozpocznij naukę
|
|
Naśladowanie za pomocą środków językowych zjawisk dźwiękowych np. Szum
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wyraz utworzony za pomocą przyrostka mający w stosunku do znaczenia wyrazu podstawowego np. ptaszek
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wyraz utworzony za pomocą przyrostka mający w stosunku do znaczenia wyrazu podstawowego np. ptaszysko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Nadanie podmiotom pojęcia zjawisko cech istot żywych Np. drzewo drgnelo
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Nadawanie przedmiotom pojęcia zjawisko cech ludzkich Np. pies zapłakał
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Bezpośredni zwrot formie wołacza to osoby zjawiska pojęcia utrzymany w podniosłem tonie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Połączenie wyrazów od przeciwnym znaczeniu np. gorący lód
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Pytanie na które odpowiedzi nie ma lub jest zbędna i nikt jej nie oczekuję
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Przestarzały wyraz np. Białogłowa kobieta
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Nowo utworzony wyraz np. wymrocze
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wielokrotne celowe użycia w utworze literackim tego Samego elementu językowe go czyli np. słowa lub zwrotu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Różnica między długością zdania A długością wersów przeniesienie części zdania do kolejnej linii wierszu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Przedstawienie za pomocą opisu zdarzeń motywów postaci roślin zwierząt zjawisk jakieś myśli i ty np. sowa jest alegorią mądrości
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
To znak pojęcie motyw użyte w celu oznaczenia innego znaczenia np. Róża
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Szereg równorzędnych części zdania np. twoje oczy przepastne gwieździste Chabrowa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to zastosowanie w utworze wykrzykników lub równoważników zdań wyrażających silniejsze emocje np. stój!
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Przedstawienie jakiegoś przedmiotu zjawiska osoby w sposób przesadny wyolbrzymione
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zastąpienie nazwy jakiegoś przedmiotu osoby lub zjawiska przez jej dokładniejszy opis np. Mieszko= pierwszy pierwszy historyczny władca Polski
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zestawienie poglądów myśli pojęć sprzecznych np. kochać i tracić pragnąć i żałować
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zastąpienie dosadnego Vulgar nego określenia zwrotem owa godne znaczeniu np. człowiek w podeszłym wieku zamiast Starzec
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Rodzaj powtórzenia polega na powtarzalności w utworze pewnych elementów podobnych do siebie np. układów słownych tematów motywów czas tak samo zbudowany
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wyrażenie w którym pojęcia Ogólna zostają zastąpione szczegółowymi lub odwrotnie szczegółowe np. wejdź w moje progi zamiast wejść do mojego domu
|
|
|