Pytanie                    | 
                
                    Odpowiedź                    | 
            
        
        | 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      termin określający zjawisko wolniejszego wykształcenia się zdolności percepchjnych i ekspresyjnych u dziecka w porównaniu z rówieśnikami, które powoduje że dynamika rozwoju tych zdolności jest odmienna od normalnej... oxe być wywołane różnymi czynnikami   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      określa ogolny stan funkcjonowania komunikacji dziecka. diagnozę możemy postawić kiedy stwierdzamy posługiwanie się mową w stopniu uznawanym za niewłaściwy dla jego wieku, ale jednocześnie nie obserwujemy głębokich nieprawidłowości   
 | 
 | 
 | 
      sprawności językowa według grabiasa    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      językowa sprawność systemowa, społeczna, sytuacyjna, pragmatyczna   
 | 
 | 
 | 
      językowa sprawność systemowa    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      wyrażona przez stopień opanowania systemu językowego na 3 jego poziomach: fonologicznym, morfologicznym, składniowym   
 | 
 | 
 | 
      językowa sprawność społeczna    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      określona przez umiejętność dopasowania wypowiedzi do jej odbiorcy   
 | 
 | 
 | 
      językowa sprawność sytuacyjna    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      polega na umiejętności dostosowania wypowiedzi do sytuacji komunikacyjnej   
 | 
 | 
 | 
      językowa sprawność pragmatyczna    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      jest zdolnością osiągania celu złożonego przez nadawcę wypowiedzi   
 | 
 | 
 | 
      zjawisko orm jest analizowane pod kątem    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      objawów, przyczyn, patomechanizmu i pochodzenia   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      moment pojawienia się kolejnych stadiów rozwojowych, przedział czasowy między etapami kształtowania i rozwoju mowy, stopień opanowania języka na wszystkich jego poziomach, które spakty mowy rozwijają się z opóźnieniem, poziom sprawności komunikacyjnej   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      zewnątrzpochodne i wewnątrzpochodne, tempomat dojrzewania układu nerwowego, zaburzenia rozwojowe, przyczyny mające podłoże psychiczne, somatycznego, będące następstwem patogennych czynników (biologicznych, psychospołecznych)   
 | 
 | 
 | 
      patomechanizm i pochodzenia    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      czy zaburzenie pierwotne/ wtórne, na jakim tle opóźnienie powstało, jakie ma konsekwencje dla rozwoju jednostki, czy jest następstwem zaburzenia/ zakłócenia rozwoju, jaki jest wpływ na funkcjonowanie poznawcze i spoleczno- emocjonalne dziecka   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      liczba, jakość wymawianych dźwięków. zasób słownictwa biernego/ czynnego, umiejętności stosowania słów zastępczych, formy realizacji dźwięków, wymowa głosek w różnych sąsiedztwach fonetycznych i pozycjach w wyrazie, budowa wypowiedzi,   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      na podstawie badań testowych, wywiadu, obserwacji   
 | 
 | 
 | 
      ograniczenie zasobu dźwięków wg Kani    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      większość głosek zastępowana przez t, a, samoglosko e, o zastępowane przez a, spółgłoski dźwięczne realizowane bezdźwięcznie, spółgłoski dentalizowane mogą być zastępowane przez t, d, realizowanie tylko jednego z szeregów   
 | 
 | 
 | 
      w 7 roku życia trzeba zwrócić uwagę na    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      kontaminacja, reduplikacje sylab komcowych, akcentowanych, asymilacje (upodobnienia) augumentatywy, używanie sylab początkowych w znaczeniu całego wyrazu, neologizmy dziecięce, nowotwory językowe   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      specyficzne zgrubienia wyrazów   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      tworzenie nowych wyrazów w połączeniu 2 innych   
 | 
 | 
 |