Historia 2

 0    51 fiszek    brak
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
- stosuje pojęcie monarchia parlamentarna - lokalizuje w czasie ogłoszenie Deklaracji praw (1689)
rozpocznij naukę
- stosuje pojęcie monarchia parlamentarn po polsku
q
- lokalizuje w czasie i przestrzeni wojnę domową w Anglii (1642-1648)
rozpocznij naukę
- lokalizuje w czasie i przestrzeni wojn po polsku
q
- identyfikuje postać Olivera Cromwella
rozpocznij naukę
- identyfikuje postać Olivera Cromwella po polsku
q
- wyjaśnia, jaką rolę w przebiegu rewolucji odegrał Oliver Cromwell
rozpocznij naukę
- wyjaśnia, jaką rolę w przebiegu rewolu po polsku
q
- przedstawia skutki rewolucji angielskiej
rozpocznij naukę
- przedstawia skutki rewolucji angielski po polsku
q
- lokalizuje w czasie wojnę trzydziestoletnią (1618-1648)
rozpocznij naukę
- lokalizuje w czasie wojnę trzydziestol po polsku
q
- wskazuje na mapie państwa uczestniczące w wojnie trzydziestoletniej
rozpocznij naukę
- wskazuje na mapie państwa uczestnicząc po polsku
q
- przedstawia przyczyny wojny trzydziestoletniej
rozpocznij naukę
- przedstawia przyczyny wojny trzydziest po polsku
q
- omawia skutki wojny trzydziestoletniej
rozpocznij naukę
- omawia skutki wojny trzydziestoletniej po polsku
q
- stosuje pojęcia Stany Generalne, absolutyzm
rozpocznij naukę
- stosuje pojęcia Stany Generalne, absol po polsku
q
- lokalizuje w czasie rządzy osobiste Ludwika XIV (1661- 1715)
rozpocznij naukę
- lokalizuje w czasie rządzy osobiste Lu po polsku
q
- identyfikuje postacie Armanda de Richelieu, Ludwika XIV
rozpocznij naukę
- identyfikuje postacie Armanda de Riche po polsku
q
- wymienia uprawnienia Ludwika XIV jako władcy absolutnego
rozpocznij naukę
- wymienia uprawnienia Ludwika XIV jako  po polsku
q
- lokalizuje w czasie i przestrzeni bitwę pod Wiedniem (1683)
rozpocznij naukę
- lokalizuje w czasie i przestrzeni bitw po polsku
q
- wymienia kraje, których pozycja w XVII w. wzrosła, i te, które utraciły w tym czasie status mocarstw w Europie
rozpocznij naukę
- wymienia kraje, których pozycja w XVII po polsku
q
- wymienia nowe imperia kolonialne i wskazuje zasięg ich wpływów
rozpocznij naukę
- wymienia nowe imperia kolonialne i wsk po polsku
q
- stosuje pojęcie barok
rozpocznij naukę
- stosuje pojęcie barok po polsku
q
- lokalizuje w czasie barok w Europie (k. XVI - p. XVIII w.)
rozpocznij naukę
- lokalizuje w czasie barok w Europie (k po polsku
q
- identyfikuje postacie Galileusza, Izaaka Newtona
rozpocznij naukę
- identyfikuje postacie Galileusza, Izaa po polsku
q
- wymienia cechy charakterystyczne sztuki baroku
rozpocznij naukę
- wymienia cechy charakterystyczne sztuk po polsku
q
- stosuje pojęcie husaria
rozpocznij naukę
- stosuje pojęcie husaria po polsku
q
- lokalizuje w czasie i przestrzeni bitwę pod Kircholmem (1605), bitwę pod Oliwą (1627)
rozpocznij naukę
- lokalizuje w czasie i przestrzeni bitw po polsku
q
- identyfikuje postać Zygmunta III Wazy
rozpocznij naukę
- identyfikuje postać Zygmunta III Wazy po polsku
q
- wyjaśnia, jaką rolę w prowadzeniu kampanii wojennych odgrywała husaria
rozpocznij naukę
- wyjaśnia, jaką rolę w prowadzeniu kamp po polsku
q
- wymienia cele polityki zagranicznej Zygmunta III Wazę
rozpocznij naukę
- wymienia cele polityki zagranicznej Zy po polsku
q
- stosuje pojęcie dymitriady
rozpocznij naukę
- stosuje pojęcie dymitriady po polsku
q
- lokalizuje w czasie I dymitriadę (1604- 1606)
rozpocznij naukę
- lokalizuje w czasie I dymitriadę (1604 po polsku
q
- lokalizuje w czasie i przestrzeni bitwę pod Kłuszynem (1610)
rozpocznij naukę
- lokalizuje w czasie i przestrzeni bitw po polsku
q
- identyfikuje postacie Zygmunta III Wazy, Władysława Wazy
rozpocznij naukę
- identyfikuje postacie Zygmunta III Waz po polsku
q
-wymienia przyczyny dymitriad
rozpocznij naukę
-wymienia przyczyny dymitriad po polsku
q
- przedstawia skutki wojen Rzeczypospolitej z Rosją w I połowie XVII w.
rozpocznij naukę
- przedstawia skutki wojen Rzeczypospoli po polsku
q
- stosuje pojęcie przedmurze chrześcijaństwa
rozpocznij naukę
- stosuje pojęcie przedmurze chrześcijań po polsku
q
- lokalizuje w czasie i przestrzeni bitwę pod Cecorą (1620), bitwę pod Chocimiem (1621)
rozpocznij naukę
- lokalizuje w czasie i przestrzeni bitw po polsku
q
- wskazuje na mapie obszary Ukrainy
rozpocznij naukę
- wskazuje na mapie obszary Ukrainy po polsku
q
- wymienia przyczyny wojen polsko-tureckich
rozpocznij naukę
- wymienia przyczyny wojen polsko-tureck po polsku
q
- wyjaśnia, dlaczego Rzeczpospolitą nazywano przedmurzem chrześcijaństwa
rozpocznij naukę
- wyjaśnia, dlaczego Rzeczpospolitą nazy po polsku
q
- lokalizuje w czasie powstanie Chmielnickiego (1648-1658)
rozpocznij naukę
- lokalizuje w czasie powstanie Chmielni po polsku
q
- identyfikuje postacie Bohdana Chmielnickiego, Jana Kazimierza Wazę
rozpocznij naukę
- identyfikuje postacie Bohdana Chmielni po polsku
q
- wymienia przyczyny powstań kozackich na Ukrainie
rozpocznij naukę
- wymienia przyczyny powstań kozackich n po polsku
q
- przedstawia skutki powstania Chmielnickiego
rozpocznij naukę
- przedstawia skutki powstania Chmielnic po polsku
q
- stosuje pojęcia oligarchia magnacka, liberum veto
rozpocznij naukę
- stosuje pojęcia oligarchia magnacka, l po polsku
q
- lokalizuje w czasie pierwsze zastosowanie liberum veto (1652), potop szwedzki (1655- 1660)
rozpocznij naukę
- lokalizuje w czasie pierwsze zastosowa po polsku
q
- identyfikuje postacie Jana Kazimierza, Stefana Czarnieckiego
rozpocznij naukę
- identyfikuje postacie Jana Kazimierza, po polsku
q
- wymienia przyczyny potopu szwedzkiego
rozpocznij naukę
- wymienia przyczyny potopu szwedzkiego po polsku
q
- opisuje zniszczenia Rzeczypospolitej po potopie szwedzkim
rozpocznij naukę
- opisuje zniszczenia Rzeczypospolitej p po polsku
q
- lokalizuje w czasie i przestrzeni bitwę pod Wiedniem (1683)
rozpocznij naukę
- lokalizuje w czasie i przestrzeni bitw po polsku
q
- identyfikuje postać Jana III Sobieskiego
rozpocznij naukę
- identyfikuje postać Jana III Sobieskie po polsku
q
- omawia przyczyny, przebieg i skutki wyprawy wiedeńskiej Jana III Sobieskiego
rozpocznij naukę
- omawia przyczyny, przebieg i skutki wy po polsku
q
- stosuje pojęcie sarmatyzm
rozpocznij naukę
- stosuje pojęcie sarmatyzm po polsku
q
- lokalizuje w czasie barok w Polsce (k. XVI-poł. XVIII w.) i sarmatyzm (XVII w.)
rozpocznij naukę
- lokalizuje w czasie barok w Polsce (k. po polsku
q
-wymienia cechy charakterystyczne kultury sarmatyzmu
rozpocznij naukę
-wymienia cechy charakterystyczne kultur po polsku
q

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.