Pytanie |
Odpowiedź |
czynniki rozwoju rolnictwa rozpocznij naukę
|
|
przyrodnicze i pozaprzyrodnicze
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
klimat warunki wodne ukształtowanie terenu żyzność gleb
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
poziom rozwoju społeczno-gospodarczego, poziom kultury rolnej, czynniki polityczne w tym polityka rolna państwa struktura agralna, zasoby pracy
|
|
|
co tworzy strukturę użytków rolnych rozpocznij naukę
|
|
grunty orne uprawy trwałe użytki zielone
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zboża rośliny przemysłowe, bulwiaste i korzeniowe, strączkowe, owoce i warzywa, używki
|
|
|
od czego zależy rozmieszczenie użytków rolnych rozpocznij naukę
|
|
warunki klimatyczne, żyzność gleb zapotrzebowanie na daną roślinę
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pszenica buraki cukrowe i ziemniaki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kukurydza soja warzywa i owoce
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bawełna maniok batat banan i używki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
najczęściej w pomieszczeniach nowoczesne urządzenia pasza umożliwiająca szybki wzrost
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wykorzystuje się warunki naturalne np pastwiska
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bydło domowe trzoda chlewna owce i drób
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
indie Ameryka Północna i Południowa oraz Europa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przyrodnicze (pochłaniają co2), gospodarcze (są źródłem surowców dla przemysłu), społeczne (są obiektem badań naukowych)
|
|
|
największe zwarte obszary leśne rozpocznij naukę
|
|
tajga i wilgotne lasy równikowe
|
|
|
najniższy wskaźnik lesistości rozpocznij naukę
|
|
kraje leżące w pobliżu zwrotnika w środkowej Azji
|
|
|
najwyższy wskaźnik lesistości rozpocznij naukę
|
|
kraje w pobliżu równika oraz w zasięgu tajgi
|
|
|
wskaźnik lesistości w Polsce rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
zrównoważona gospodarka leśna rozpocznij naukę
|
|
zachowanie różnorodności biologicznej przy zdolności do wypełniania funkcji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rybołówstwo i akwakultura
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
chów i hodowla organizmów wodnych
|
|
|
najbardziej zasobne łowiska rozpocznij naukę
|
|
miejsca gdzie mieszają się wody o różnych temperaturach i zasoleniu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zagraża równowadze ekosystemu wód morskich i śródlądowych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
maleje na korzyść akwakultury
|
|
|
największe połowy i produkcję w akwakulturze rozpocznij naukę
|
|
kraje azjatyckie szczególnie Chiny
|
|
|
podstawowe jednostki osadnicze rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
czynniki wpływające na rozwój sieci osadniczej rozpocznij naukę
|
|
przyrodnicze polityczne społeczno-kulturalne i gospodarcze
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
niekorzystne warunki przyrodnicze
|
|
|
z czego wynika rozwój gospodarczy i na co wpływa? rozpocznij naukę
|
|
wynika z rozwoju przemysłu handlu i transportu. ma wpływ na zróżnicowanie gęstości sieci osadniczej na świecie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
proces rozwoju miast obejmujący wzrost liczby ludności miejskiej powstawanie miast oraz powiększanie się ośrodków miejskich
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
urbanizacja wstępna suburbanizacje dezurbanizacje i reurbanizacje
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
procentowy stosunek mieszkańców miast w ogólnej liczbie mieszkańców
|
|
|
niski wskaźnik urbanizacji rozpocznij naukę
|
|
kraje o niskim rozwoju społeczno-gospodarczym
|
|
|
wysoki wskaźnik urbanizacji rozpocznij naukę
|
|
Kraje o wysokim poziomie rozwoju społeczno gospodarczym
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
z rolniczej na turystyczna rezydencjalną oraz pozarolniczą
|
|
|
czynniki wpływające na rozwój obszarów wiejskich rozpocznij naukę
|
|
przyrodnicze społeczno kulturowe i ekonomiczne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
przyczyny depopulacji wsi rozpocznij naukę
|
|
warunki życia (ciężka praca; niedostatki w zakresie infrastruktury społecznej i gospodarczej) i mniejsze dochody z rolnictwa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rolnictwo przemysł usługi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
obejmuje uprawę roślin i chów zwierząt gospodarskich
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
eksploatacji zasobów naturalnych i przetwarzanie ich na produkty służące potrzebom człowieka i innych przedsiębiorstw oraz wytwarzanie energii
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ma charakter świadczeń na rzecz innych osób i służy zaspokajaniu ich potrzeb. NIE POLEGA NA WYTWARZANIU DÓBR MATERIALNYCH
|
|
|
zmiana roli poszczególnych sektorów gospodarki rozpocznij naukę
|
|
wraz ze rozwojem cywilizacyjnym zmienia się struktura zatrudnienia. maleje rolnictwo a wzrastają usługi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dominuje zatrudnienie w rolnictwie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dominacja zatrudnienia w przemyśle
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dominacja zatrudnienia w usługach
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
integracja i przenikanie się krajowych gospodarek oraz ujednolicenie upodobań i zachowań ludzi na świecie
|
|
|
gdzie są widoczne procesy globalizacyjne rozpocznij naukę
|
|
na płaszczyznach gospodarczej społecznej i politycznej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
indeks globalizacji- pokazuje stopień integracji społecznej i gospodarczej danego kraju z resztą świata
|
|
|